Skocz do zawartości

wskaźnik poziomu szamba


dste5

Recommended Posts

Napisano
Kopiuję Ci artykuł ze strony Gazety Wyborczej:

A kupić go można pewnie w hurtowniach i u producentów oczyszczalni ścieków

Cytat

Wybór "spławików" z sygnalizatorem Niektóre firmy sprzedające bezodpływowe zbiorniki na ścieki oferują urządzenia działające jak spławik - do montowania w pokrywie zbiornika lub kominku wentylacyjnym szamba. Takie urządzenie można również wykonać samemu (instrukcja poniżej). W sprzedaży są także gotowe urządzenia podłączane do prądu, złożone z pływaka, który umieszcza się w zbiorniku, i połączonego z nim elementu sygnalizacyjnego - do umieszczenia w domu.

Wskaźnik z miarką

Najłatwiej zrobić wskaźnik, który poruszając się w kominku napowietrzającym szambo (rys. 1), będzie sygnalizował poziom napełnienia zbiornika. Dolna część z pływakiem musi znajdować się w zbiorniku (w nienapełnionym - wisieć), a górna - wysuwać się z daszku kominka, gdy poziom ścieków się podnosi, i opierać się na nim, kiedy zbiornik na ścieki jest opróżniony. Potrzebne będą:
długa rurka, na przykład z PVC, długości minimum 10 cm większej niż odległość rury doprowadzającej ścieki do szamba od górnej krawędzi kominka napowietrzającego;
piłeczka gumowa lub plastikowa - najlepiej takiej wielkości, aby przeszła przez kominek napowietrzający. Można ją przykleić do dolnego końca rurki lub umieścić w siatce plastikowej, której końce - po obwiązaniu sznurkiem z tworzywa - trzeba wciągnąć do rurki. Sznurek blokujemy na drugim jej końcu mocnym korkiem i osłaniamy trwałą, estetyczną końcówką;
krótki odcinek grubszej rurki, w którą ciasno wchodzi rurka wskaźnikowa. Posłuży on jako blokada uniemożliwiająca zsunięcie się wskaźnika do szamba, gdy będzie ono puste. Blokadę należy osadzić po wsunięciu rurki wskaźnika do kominka i nałożeniu daszka na kominek. W daszku trzeba przedtem wywiercić otwór o średnicy mniejszej od średnicy blokady.

Na górnym końcu rurki wskaźnikowej należy namalować podziałkę długości ok. 10 cm, a pod nią kolorowy pasek "alarmowy". Ukazanie się podziałki nad daszkiem będzie oznaczalo, że trzeba wezwać szambowóz.

Wskaźnik elektroniczny

Składa się z pływaka do umieszczenia w zbiorniku, gniazda końcowego oraz podłączanego do niego sygnalizatora, który podłącza się do gniazdka elektrycznego. Pływak umieszczony w zbiorniku należy połączyć przewodem elektrycznym (minimum 2×0,5 mm2) z gniazdem końcowym (rys. 2), a na przewodzie umieścić przesuwaną blokadę (pierścień) umożliwiającą ustawienie zagłębienia pływaka w zbiorniku. Gniazdo końcowe trzeba zamocować w domu lub garażu - w puszce elektrycznej osadzonej w ścianie obok gniazdka elektrycznego, do którego będzie podłączony wskaźnik. Gdy poziom ścieków w zbiorniku podniesie się do poziomu pływaka, w sygnalizatorze zapali się czerwona lampka informująca, że trzeba wezwać szambowóz.


Cena zestawu - 300-400 zł.



Źródło: http://dom.gazeta.pl/Ladny-Dom/1,61610,2512886.html
Napisano
Dziekuję. Chodzi mi wskaźnik, który byłby zamontowany w domu i wskazywał poziom zbiornika na linijce świetlnej tak jak poziom paliwa w samochodzie.
Gość szambonurek
Napisano
oprócz wskaźnika poziomu warto zamontować rurę do opróżniania szamba wyprowadzoną poza teren posesji i zakończoną szybkozłączką do rury wozu asenizacyjnego, złączka ta może być osadzona np. w podmurówce ogrodzenia - zalety szambowóz nie wjeżdża na teren posesji, jest możliwość opróżniania szamba podczas nieobecności domowników, ogranicza się roznoszenie "zapachów" w czasie opróżniania szamba
Napisano
Święte słowa (te z rurą w ogrodzeniu....
Czujnik elektroniczny, to tak jak zwykły, tylko że w rurce wskaźnikowej wklejasz magnes, a na rurce osłonowej - nieruchomej (o średnicy ciut większej niż wskażnikowa) przyklejasz kontraktony, przez które zasilasz diodki w domu. Na ok powinno wystarczyć 4-5 poziomów, niekoniecznie rozmieszczonych liniowo (np. 1 - 1/4, 2-1/2, 3-3/4 4- 4/5 - błyskająca 5 -full. całośc zasilana niskim napięciem. a z szamba do domu musiśz popraowadzić przewód o n+1 zyłach (n ilość poziomów). można to też zrobić na dwóch przewodach, ale po co utrudniać sobie życie... Całośc zasilan napięciem ok. 10 V
Paweł B
Napisano
Zbiornik mam blisko drogi, więc szambojet nie musi wjeżdżać na działkę . Szwagier ma taką szybkozłączkę, ale i tak trzeba być jak przyjadą, aby zapłacić (nie chcą opróżniać na krechę). Poza tym istnieje niebezpieczeństwo, ze ktoś może przez tą rurę napełnić szambo (chociaż chyba to mało prawdopodobne). Spróbuję z tymi magnesami.
  • 3 lata temu...
Gość gawel
Napisano
icon_eek.gif jejku ale co za wskaźniki szok normalnie. Ja zrobiłem sam nie mam linijki świetlnej ani niczego elektrycznego bynajmniej ale mogę stwierdzić poziom napełnienia szamba nie wychodząc z domu... patrząc przez okno.
Jak ktoś będzie chetny to zamieszczę zdjęcie (jak zrobię), Wskaźnik składa się z kowalka rurki PE 1/2 cala, metrowej aluminiowej rureczki o średnicy ok 0.5 cm, kawałka miedzianego drutu oraz zakręconej pustej butelki po wodzie bonaqa.
Rurka wbita jest w otwór w żeliwnym deklu od szamba a w niej zawieszona rureczka (górny koniec jest spłaszczony i zabezpieczony drucianą zawleczka żeby nie wpadł do szamba) do drugiego końca przymocowana jest butelka związana na pół drutem wpuszczonym w rureczkę i walniętą młotkiem. I to wszytko. Kiedy szambo jest bliskie napełnienia ok 5 dni do pełnego to butelka z rureczka się unosi ku górze i widac jaki jest poziom. Po opróżnieniu wraca do stanu "zapadniętego". Uwaga aluminium i miedź jest niezbędne lub coś nierdzewnego gdyż 1 wskaźnik skorodował i wpadł do środka.
To jest prosty sposób na wskaźnik pod warunkiem że szambo jest na uboczu nie zaś np pod wjazdem itp.
  • 2 miesiące temu...
  • 10 miesiące temu...
Gość gawel
Napisano
Boże 1000 zł za taki bajer icon_eek.gif lekka przesada szkoda że nie 10 tys
  • 7 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...