Skocz do zawartości

Ponowne malowanie. Jak zacząć ?


radek8

Recommended Posts

Napisano
Chcę przemalować ściany w pokoju. Aktualnie jest pomalowany na żółto, a chcę przemalować na niebieski. Czy mogę kupić farbę i od razu pomalować czy muszę pozbyć się starej farby ? Jeśli tak to jak to zrobić ? Mam farbę emulsyjną.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Chcę przemalować ściany w pokoju. Aktualnie jest pomalowany na żółto, a chcę przemalować na niebieski. Czy mogę kupić farbę i od razu pomalować czy muszę pozbyć się starej farby ? Jeśli tak to jak to zrobić ? Mam farbę emulsyjną.








witam
najlepiej zacząc od gruntu i to dobrego wystarczy raz. Następnie można pomalowac wszystko na biało żeby zakryc stary kolor, i przy dobrym wałku i sprawnej ręce jednokrotne ( lub dwuktotne) z odcięciem sufitu malowanie kolorem. Efekt murowany gwarantuję.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
tak jak kolega wcześniej napisał, jęsli masz farbę klejową , to dobrze jest ją zmyć, potem dobrze zagruntować i można malować nowy kolor.
jak to była zwykła emulsyjna, to też dobrze zmyć, mimo że się na ścianach nie jada, ale razem z kurzem osiadają też cząsteczki tłuszczy i wyjdzie to podczas malowania.
ja generalnie zawsze dobrze szoruję ścianę, gruntuję ( czasem ) , a maluję już tylko i wyłącznie natryskowo, doskonały efekt nawet przy zastosowaniu mniej profesjonalnego sprzętu ( wall perfect) , bez smug, zacieków i co najważniejsze szybciej i ładniej icon_smile.gificon_smile.gif
Napisano
W przypadku klejowej lepiej wcześniej ja zmyć,to prawda,jeżeli masz zwykła to nakładasz grunt,po czym farbę właściwą. Nie powinno przebijać.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Chcę przemalować ściany w pokoju. Aktualnie jest pomalowany na żółto, a chcę przemalować na niebieski. Czy mogę kupić farbę i od razu pomalować czy muszę pozbyć się starej farby ? Jeśli tak to jak to zrobić ? Mam farbę emulsyjną.



Istotną kwestią jest tutaj stan powłoki malarskiej. Jeśli odspaja się ona on podłoża, to konieczne jest usunięcie starej farby. Farbę najlepiej usunąć mechanicznie – za pomocą szpachelki. Gdy powłoka malarska jest w dobrym stanie, przed malowaniem wystarczy zagruntować powierzchnię, wykorzystując do tego np. emulsję podkładową Śnieżka Grunt http://przemaluj.pl/1131_320.htm Zwiększy ona wydajność farby nawierzchniowej i pozwoli na wyrównanie chłonności oraz na ujednolicenie podłoża. Po zagruntowaniu, może Pan pomalować ścianę farbą emulsyjną.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myślę, że nie odstaje. Podłoga się nie ugina, leży sztywno na całej powierzchni. W płytach jest opcja prowadzenia rury prostopadle w miejscu łuków, a łuki są dwa, tak aby moża było zrobić jednocześnie nawrót i poprowadzić rurkę w poprzek, albo zrobić tylko nawrót. W tych miejscach folia aluminiowa nie otula tak fajnie rurki jak w pozostałych.   Na zdjęciu widać czerwony kolor między łukiem a tą prostopadłą rurką i fioletowy chłodniejszy "trójkąt" między łukami. A ta prostopadła rurka leci praktycznie przy samej ścianie. Nawet w wariantach z aluminiowymi promiennikami - nie widziałem aby były dostępne w wersji na łuki, tylko proste odcinki. Swoją drogą, cały czas zastanawiam się czy i jak zmieniły by się temperatury gdybym dołożył takie promienniki.   Jednak na ten moment najgorzej, że obecnie podłoga ma 23-24*C max a panele w dotyku są poprostu chłodne. Może nie zimne, ale jednak chłodne, a bez paneli podłoga mimo sporej róznicy temperatur była jednak ciepła i przyjemna w dotyku. Mam wrażenie że zamiast ogrzewania podłogowego wyszedł tylko taki bajer, który sprawia że podłoga nie jest całkowicie zimna, tylko letnia. A wykonana została w zasadzie w takim samym standardzie jak na poniższym filmie (polecam od 2:30), tylko zamiast płyt Fermacell 12.5mm, został położony 20mm sklejony i skręcony na zakładkę (EE20).   Nie wiem co jest nie tak, ale jak dla mnie to troche śmieszne, że podłogówka, która w teorii ma dawać większy komfort termiczny przy niższej temperaturze zasilania, polecana do ogrzewania niskotemperaturowego jak pompy ciepła nie jest w stanie zagrzać tego pokoju, a robi to grzejnik Purmo C22 o długości 100cm.
    • Chodzi o to, że jastrych odstaje od ekranu z folii aluminiowej, tam przy ścianie, on musi do niej dotykać.  Widać rurkę, ale ciepło nie rozlewa się na ekran, nie widać przesyłu tak jak w środkowej części zdjęcia.   Przy ścianie pomiędzy ekranem a tą rurką jest większa Δ𝑇.
    • W lewym górnym rogu jest styk podłogi i ściany. Zdjęcie wykonane jeszcze przed położeniem podkładu i paneli. Widać rórkę idącą wzdłóż ściany, prostopadle do całości podłogówki.   Po położeniu całej podłogi, temperatury jak na drugim zdjęciu, czyli ok 3*C niższe niż na samym jastrychu. Niestety kamerkę musiałem oddać zanim podłoga została wykończona, ale porównywałem z pirometrem i różnice między pirometrem a kamerką termowizyjną wynosiły +/-0.5*C. Także mam tylko 1 zdjęcie pojedynczego panela leżącego na podkładzie, gdzie sam podkład był zwinięty w rolkę więc nieco odstaje miejscami od jastrychu - co widać na zdjęciu w postaci niższej temperatury podkładu. Ale po położeniu całej podłogi efekt jest taki sam na całej podłodze.
    • U góry w lewym rogu, to styk ze ścianą zewnętrzną? Gdzie podziała się folia, czy tam jest pustka, słabo ekran przylega do jastrychu? 
    • Jeżeli jest tam papa w ścianie to masa KMB też może być.   Mas KMB nie można kleić na mokro, przed nałożeniem wymagają czystego i suchego podłoża, dla ATK 812 nie ma to znaczenia.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...