Skocz do zawartości

zabudowa poddasza


lukalo

Recommended Posts

Napisano
Witam
Mam pytanie
robię zabudowę skosu poddasza i sufitu z profili cd i ud ruszt pojedyńczy.
odległość od ścianki działowej do krokwi (na której montuję wieszak) to 80 cm. na ściance działowej montuję profil UD.
I teraz moje pytanie
profil ud ma tutaj pełnić funkcję nośną (nie mam możliwości zamontowania bliżej ścianki działowej wieszaka) Czy powinienem przykęcić profil CD do UD np pchełką (taka sytuacja jest na skosach więca bez skręcenia profil CD może zsuwać się w dół). Na suficię jest podobnie tylko odległość od jętki do ściany jest mniejsza.

Czy płytę GK mocować tylko do UD czy do również do CD

pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam
Mam pytanie
robię zabudowę skosu poddasza i sufitu z profili cd i ud ruszt pojedyńczy.
odległość od ścianki działowej do krokwi (na której montuję wieszak) to 80 cm. na ściance działowej montuję profil UD.
I teraz moje pytanie
profil ud ma tutaj pełnić funkcję nośną (nie mam możliwości zamontowania bliżej ścianki działowej wieszaka) Czy powinienem przykęcić profil CD do UD np pchełką (taka sytuacja jest na skosach więca bez skręcenia profil CD może zsuwać się w dół). Na suficię jest podobnie tylko odległość od jętki do ściany jest mniejsza.

Czy płytę GK mocować tylko do UD czy do również do CD

pozdrawiam


Profil UD przykręcasz na kołki szybkiego montażu do ściany a w niego wsuwasz CD i przykręcasz pchełkami ,rozstaw daj profila CD 40 cm . Czemu tego UD nie możesz przykręcić do tej ścianki działowej?
Płytę GK przykręcasz przede wszystkim do CD ale i do UD tez można.

Dodam jeszcze,że UD musisz dobrze równo przykręcić bo on odpowiada za równy sufit. Najlepiej nanieś poziom od podłogi o ile masz równą posadzkę po obwodzie pokoju ołówkiem i dodatkowo sprawdź poziomicą bo to jest bardzo ważne aby było równo.
Napisano
Cytat

Profil UD przykręcasz na kołki szybkiego montażu do ściany a w niego wsuwasz CD i przykręcasz pchełkami ,rozstaw daj profila CD 40 cm . Czemu tego UD nie możesz przykręcić do tej ścianki działowej?
Płytę GK przykręcasz przede wszystkim do CD ale i do UD tez można.

Dodam jeszcze,że UD musisz dobrze równo przykręcić bo on odpowiada za równy sufit. Najlepiej nanieś poziom od podłogi o ile masz równą posadzkę po obwodzie pokoju ołówkiem i dodatkowo sprawdź poziomicą bo to jest bardzo ważne aby było równo.




UD przykręcam do ściany kołkami rozporowymi co 40 cm, profile cd rozmieszczone co 40 cm.
Czy jeżeli jest taka odległość 80 cm między wieszakiem a profilem przyściennym ud to czy wszystko będzie się trzymać?

Na forach piszą że do profili przyściennych ud nic na stałe się nie przykręca bo niby ma wszystko pracować.
Napisano
Cytat

UD przykręcam do ściany kołkami rozporowymi co 40 cm, profile cd rozmieszczone co 40 cm.
Czy jeżeli jest taka odległość 80 cm między wieszakiem a profilem przyściennym ud to czy wszystko będzie się trzymać?

Na forach piszą że do profili przyściennych ud nic na stałe się nie przykręca bo niby ma wszystko pracować.


Niektóre profile UD maja otwory ale nie pamiętam co ile one są,po-prostu przykręcasz je tak aby się trzymało dobrze ściany, a CD to już 40 cm ale też tak je rozmieszcz aby łączenie płyt RG wypadło na profilu a nie w powietrzu.
Czyli te 80 cm to odległość od ściany do jętki,dobrze rozumiem? Powinno wytrzymać przecież będzie kilka CD co to wszystko usztywnią jak przykręcisz płytę.
Co do przykręcania to jedni przykręcają ,drudzy nie. Co do pracowania to jak ma pracować to wraz z płytami a jak płyty będą pracować to będą pęknięcia i to czy przykręcisz je do profili UD nie ma najmniejszego znaczenia.
Napisano
Cytat

Niektóre profile UD maja otwory ale nie pamiętam co ile one są,po-prostu przykręcasz je tak aby się trzymało dobrze ściany, a CD to już 40 cm ale też tak je rozmieszcz aby łączenie płyt RG wypadło na profilu a nie w powietrzu.
Czyli te 80 cm to odległość od ściany do jętki,dobrze rozumiem? Powinno wytrzymać przecież będzie kilka CD co to wszystko usztywnią jak przykręcisz płytę.
Co do przykręcania to jedni przykręcają ,drudzy nie. Co do pracowania to jak ma pracować to wraz z płytami a jak płyty będą pracować to będą pęknięcia i to czy przykręcisz je do profili UD nie ma najmniejszego znaczenia.



Normalnie profil cd powinien znajdować się max 10 cm od ściany (profil cd równolegle do ściany) wtedy nawet nie trzeba montować UD jeżeli te odległości są większe profil ud jest nośny i w niego wsuwa się cd ale nie mocuje wkrętem, mocyje się natomiast do niego płytę GK ale tylko w połowie odległości pomiędzyprofilami cd (tak jest napisane w zeszycie Knaufa str 18)
http://www.knauf.pl/cms_media/karty_systemowe/D61.pdf

czy to też dotyczy skosów?

Cytat

Niektóre profile UD maja otwory ale nie pamiętam co ile one są,po-prostu przykręcasz je tak aby się trzymało dobrze ściany, a CD to już 40 cm ale też tak je rozmieszcz aby łączenie płyt RG wypadło na profilu a nie w powietrzu.
Czyli te 80 cm to odległość od ściany do jętki,dobrze rozumiem? Powinno wytrzymać przecież będzie kilka CD co to wszystko usztywnią jak przykręcisz płytę.
Co do przykręcania to jedni przykręcają ,drudzy nie. Co do pracowania to jak ma pracować to wraz z płytami a jak płyty będą pracować to będą pęknięcia i to czy przykręcisz je do profili UD nie ma najmniejszego znaczenia.



Normalnie profil cd powinien znajdować się max 10 cm od ściany (profil cd równolegle do ściany) wtedy nawet nie trzeba montować UD jeżeli te odległości są większe profil ud jest nośny i w niego wsuwa się cd ale nie mocuje wkrętem, mocyje się natomiast do niego płytę GK ale tylko w połowie odległości pomiędzyprofilami cd (tak jest napisane w zeszycie Knaufa str 18)
http://www.knauf.pl/cms_media/karty_systemowe/D61.pdf

czy to też dotyczy skosów?
Napisano
Cytat

Normalnie profil cd powinien znajdować się max 10 cm od ściany (profil cd równolegle do ściany) wtedy nawet nie trzeba montować UD jeżeli te odległości są większe profil ud jest nośny i w niego wsuwa się cd ale nie mocuje wkrętem, mocyje się natomiast do niego płytę GK ale tylko w połowie odległości pomiędzyprofilami cd (tak jest napisane w zeszycie Knaufa str 18)
http://www.knauf.pl/cms_media/karty_systemowe/D61.pdf

czy to też dotyczy skosów?


Normalnie to nie wiem ,wiem jak ja dawałem i trzyma się icon_biggrin.gif
Czemu ten profil CD 10cm od ściany a do czego przykręcisz płytę?
Ja dałem UD wzdłuż dwóch boków zarówno przy suficie prostopadle do podłogi jak i wzdłuż skosów.Rozmieściłem odległości dla mocowań UD po czym dociąłem profile do danej długości ,powpychałem i rozsunąłem UD na wymierzone odległości i przykręciłem do UD pchełkami, przy czym skrajny UD dałem przy ścianie a przy skosie tak aby jedna płyta mijała się z drugą znaczy się płyta ze sufitu łączyła się z płytą ze skosa. Potem wieszaki do krokwi i kleszczy i do poziomicy przykręcałem UD aby było równo.
Potem na łączenia siatka i Uni Flot Knaufa a na to gładź. Przy łączeniach ze ścianą po zagruntowaniu dałem akryl i to wszystko.
Napisano
Cytat

Normalnie to nie wiem ,wiem jak ja dawałem i trzyma się icon_biggrin.gif
Czemu ten profil CD 10cm od ściany a do czego przykręcisz płytę?
Ja dałem UD wzdłuż dwóch boków zarówno przy suficie prostopadle do podłogi jak i wzdłuż skosów.Rozmieściłem odległości dla mocowań UD po czym dociąłem profile do danej długości ,powpychałem i rozsunąłem UD na wymierzone odległości i przykręciłem do UD pchełkami, przy czym skrajny UD dałem przy ścianie a przy skosie tak aby jedna płyta mijała się z drugą znaczy się płyta ze sufitu łączyła się z płytą ze skosa. Potem wieszaki do krokwi i kleszczy i do poziomicy przykręcałem UD aby było równo.
Potem na łączenia siatka i Uni Flot Knaufa a na to gładź. Przy łączeniach ze ścianą po zagruntowaniu dałem akryl i to wszystko.




chyba coś ci się pomieszało wszędzie napisałeś pomyłkowo UD
Napisano
Cytat

chyba coś ci się pomieszało wszędzie napisałeś pomyłkowo UD


No fakt to z pośpiechu,ale wiesz chyba o co chodzi a jak nie to tak dla jasności poprawię.

Cytat

Ja dałem UD wzdłuż dwóch boków zarówno przy suficie prostopadle do podłogi jak i wzdłuż skosów.Rozmieściłem odległości dla mocowań profili CD na UD po czym dociąłem profile CD do danej długości ,powpychałem i rozsunąłem je w UD na wymierzone odległości i przykręciłem profile CD do UD pchełkami, przy czym skrajny CD dałem przy ścianie a przy skosie tak aby jedna płyta mijała się z drugą znaczy się płyta ze sufitu łączyła się z płytą ze skosa. Potem wieszaki do krokwi i kleszczy i do poziomicy przykręcałem CD aby było równo.
Dodaję jeszcze ,że ułożyłem wzdłuż wełnę i przykleiłem folię na profile taśmą dwustronną.
Przykręcanie płyt a potem na łączenia siatka i Uni Flot Knaufa a na to gładź. Przy łączeniach ze ścianą po zagruntowaniu dałem akryl i to wszystko.
Teraz chyba prawidłowo icon_biggrin.gif


Napisano
Cytat

No fakt to z pośpiechu,ale wiesz chyba o co chodzi a jak nie to tak dla jasności poprawię.


dowiedziałem się że są jeszcze profile ud z grubszej blachy, ja zamonyowałem te sieńsze, czy jeżeli od wieszaka do ud jest 80 cm to czy powinny być z grubszej blachy czy te cieńsze wystarczą?
Napisano
Cytat

dowiedziałem się że są jeszcze profile ud z grubszej blachy, ja zamonyowałem te sieńsze, czy jeżeli od wieszaka do ud jest 80 cm to czy powinny być z grubszej blachy czy te cieńsze wystarczą?


Na pewno wytrzyma, w końcu jak przykręcisz płyty to całą konstrukcję wzmocnisz i siły rozłożą się na całej powierzchni, będzie trzymać.

A te grubsze to są zapewne do ścianek działowych.
Napisano
Cytat

Na pewno wytrzyma, w końcu jak przykręcisz płyty to całą konstrukcję wzmocnisz i siły rozłożą się na całej powierzchni, będzie trzymać.

A te grubsze to są zapewne do ścianek działowych.



zrobiłem tak jak ty , czyli skręciłem ud z cd takim wkrętem srebnym z płaską główką co aby nie wystawał za bardzo (przy skręcaniu ten cd też tobie tak się wyginał? oczywiście potem wraca do pierwotnego kształtu-czy może kupiłem odchudzone profile;))))). Płyty rozumiem też przykręcać do ud i cd?

długo masz taką zabudowę? coś ci pęka?
pytam po większość osób nie skręca cd i ud oraz nie przykręca płyt do ud

Zrobiłem zdjęcie przed włożeniem drugiej warstwy wełny w tych miejscach gdzie są strzałki wkręciłem już wkręty

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

zrobiłem tak jak ty , czyli skręciłem ud z cd takim wkrętem srebnym z płaską główką co aby nie wystawał za bardzo (przy skręcaniu ten cd też tobie tak się wyginał? oczywiście potem wraca do pierwotnego kształtu-czy może kupiłem odchudzone profile;))))). Płyty rozumiem też przykręcać do ud i cd?

długo masz taką zabudowę? coś ci pęka?
pytam po większość osób nie skręca cd i ud oraz nie przykręca płyt do ud

Zrobiłem zdjęcie przed włożeniem drugiej warstwy wełny w tych miejscach gdzie są strzałki wkręciłem już wkręty

[attachment=14304:stela_.jpg]


Wypisz wymaluj tak jak u mnie icon_biggrin.gif
W tych miejsca co zaznaczyłeś przykręcałem pchełkami, dawałem po 2 szt.
Profil się ugina bo potrzebny jest odpowiedni nacisk aby wkręcić wkręta,normalna rzecz.Płyty przykręcałem do UD albo w pobliżu tam gdzie był profil CD (w tym miejscu co zaznaczyłeś na fotce z pytaniem czy kręcić pchełki)co 40 cm a do samego UD nie kręciłem.
Nie będę ukrywał,że po zaszpachlowaniu pojawiło się kilka pęknięć (taki można powiedzieć mikro że dopiero pod silnym światłem je było widać) i to w różnych miejscach znaczy się na oryginalnych połączeniach jak i na docinanych oraz wzdłuż jak i poprzek płyty. Załatwiłem to zeskrobując warstwę gładzi delikatnie aby nie uszkodzić siatki i potraktowałem te pęknięcia uni flotem, wcześniej te miejsca przemyłem woda aby lepiej złapał uni flot.
Napisano
Cytat

(przy skręcaniu ten cd też tobie tak się wyginał? oczywiście potem wraca do pierwotnego kształtu-czy może kupiłem odchudzone profile;))))). Płyty rozumiem też przykręcać do ud i cd?


Niestety profile robią z coraz cieńszej blachy i wymiary profili też kurczą się .Płyty przykręcać do ud i cd a na łączeniu 2 płyt w przeciwnym kierunku do profili wsuwa się dodatkowo krótkie profile z uszami i skręca się je z płytami .
Napisano
Cytat

Niestety profile robią z coraz cieńszej blachy i wymiary profili też kurczą się .Płyty przykręcać do ud i cd a na łączeniu 2 płyt w przeciwnym kierunku do profili wsuwa się dodatkowo krótkie profile z uszami i skręca się je z płytami .


Ja takich nie dawałem i w dwóch albo trzech miejscach miałem pęknięcia. Teraz to nawet są profile V do łączenia płyt przy skosach,widziałem na jakimś folderze.
Napisano
Cytat

Wypisz wymaluj tak jak u mnie icon_biggrin.gif
W tych miejsca co zaznaczyłeś przykręcałem pchełkami, dawałem po 2 szt.
Profil się ugina bo potrzebny jest odpowiedni nacisk aby wkręcić wkręta,normalna rzecz.Płyty przykręcałem do UD albo w pobliżu tam gdzie był profil CD (w tym miejscu co zaznaczyłeś na fotce z pytaniem czy kręcić pchełki)co 40 cm a do samego UD nie kręciłem.
Nie będę ukrywał,że po zaszpachlowaniu pojawiło się kilka pęknięć (taki można powiedzieć mikro że dopiero pod silnym światłem je było widać) i to w różnych miejscach znaczy się na oryginalnych połączeniach jak i na docinanych oraz wzdłuż jak i poprzek płyty. Załatwiłem to zeskrobując warstwę gładzi delikatnie aby nie uszkodzić siatki i potraktowałem te pęknięcia uni flotem, wcześniej te miejsca przemyłem woda aby lepiej złapał uni flot.



może jakbyś nie skręcał tych profili to by nie pękło;)

Ja zrobię w tym kolejnym przypadku tak jak ty bo obawiam się kwestię wytrzymałości tej konstrujcji. pozatym na suficie mam schodki na strych i kilka krótkich profili trzymających sjię na jednym wieszaku i wsuniętych w ud. (to moja pierwsza zabudowa nad klatką schodową. A w pozostałych pokojach spróbuję zrobić nie łącząc tych profili (ale to się jeszcze zobaczy)
Napisano
Cytat

może jakbyś nie skręcał tych profili to by nie pękło;)

Ja zrobię w tym kolejnym przypadku tak jak ty bo obawiam się kwestię wytrzymałości tej konstrujcji. pozatym na suficie mam schodki na strych i kilka krótkich profili trzymających sjię na jednym wieszaku i wsuniętych w ud. (to moja pierwsza zabudowa nad klatką schodową. A w pozostałych pokojach spróbuję zrobić nie łącząc tych profili (ale to się jeszcze zobaczy)


Ja tez mam schody strychowe i też tak jak u Ciebie profil CD był wsunięty w UD a przy skrzynce od schodów tylko na wieszaku. Ja dawałem wieszaki do sufitu grzybki,łatwiej i szybciej się je mocuje,przykręca i poziomuje.Wsuwa sie je w profil CD i dwoma wkrętami przykręca do kleszczy po ustaleniu wysokości profila CD.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Ja na początku miałem montować na wieszaki ES ale później znajomy pokazał mi te wieszaki grzybkowe. Są o wiele wygodniejsze, 2 wkręty i gotowe, na skosy chyba też lepsze ponieważ są odporniejsze na zginanie w kierunku skosu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...