Skocz do zawartości

Które farby wybrać do malowania dachu?


Recommended Posts

Witam,
Bardzo proszę o poradę w kwestii dobrania odpowiedniej farby do malowania blachy.
Zamieszczę kilka zdjęć jak to wygląda teraz:
http://img18.imageshack.us/img18/1984/img20120802171405.jpg
http://img441.imageshack.us/img441/5347/im...20802171458.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/2126/img20120802171520.jpg
http://img35.imageshack.us/img35/9632/img20120802171533.jpg
http://img821.imageshack.us/img821/8103/im...20802171547.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/3622/im...20802171317.jpg
http://img204.imageshack.us/img204/820/img20120802171331.jpg

Blacha jest fabrycznie pomalowana. Rdzy nie znalazłem aczkolwiek zbalkonu ciężko wszsędzie dojrzeć.
Będę sam malował (robię w wykończeniówce). Niestety na naszych materiałach nie znam się kompletnie.
Chodzi o to, że do umycia blachy polecają mi taki płyn do mieszania z wodą. Nie mogę go znaleźć na necie
ale miesza się go litr na pięć wody i tym myje (odtłuszcza).
Do blachy polecono mi (Castorama) bezpodkładową farbę Nobiles. Skoro blacha nie jest surowa tylko już ma podkład więc powinna być ok.
Znowu firma, która była wyceniać chce malować podkładem i farbą Radach. Mam w związku z tym parę pytań Smile
1. Czym lepiej odtłuści się blachę?
- benzyna ekstrakcyjna?
- ten magiczny wodny płyn?
- woda amoniakalna?
2. Dawać podkład czy od razu farbą wykończeniową?
3. Jakich firm farb użyć? Chodzi o to, że mogę dołożyć i wziąść coś lepszego aby było tylko dobrej jakości i poleżało na dachu parę lat dłużej.
4. Ile warstw malować? Powiedziano mi, że dwie trzeba.

Dzięki za rady i pomoc.

Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Witam,
Bardzo proszę o poradę w kwestii dobrania odpowiedniej farby do malowania blachy.
Zamieszczę kilka zdjęć jak to wygląda teraz:
http://img18.imageshack.us/img18/1984/img20120802171405.jpg
http://img441.imageshack.us/img441/5347/im...20802171458.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/2126/img20120802171520.jpg
http://img35.imageshack.us/img35/9632/img20120802171533.jpg
http://img821.imageshack.us/img821/8103/im...20802171547.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/3622/im...20802171317.jpg
http://img204.imageshack.us/img204/820/img20120802171331.jpg

Blacha jest fabrycznie pomalowana. Rdzy nie znalazłem aczkolwiek zbalkonu ciężko wszsędzie dojrzeć.
Będę sam malował (robię w wykończeniówce). Niestety na naszych materiałach nie znam się kompletnie.
Chodzi o to, że do umycia blachy polecają mi taki płyn do mieszania z wodą. Nie mogę go znaleźć na necie
ale miesza się go litr na pięć wody i tym myje (odtłuszcza).
Do blachy polecono mi (Castorama) bezpodkładową farbę Nobiles. Skoro blacha nie jest surowa tylko już ma podkład więc powinna być ok.
Znowu firma, która była wyceniać chce malować podkładem i farbą Radach. Mam w związku z tym parę pytań Smile
1. Czym lepiej odtłuści się blachę?
- benzyna ekstrakcyjna?
- ten magiczny wodny płyn?
- woda amoniakalna?
2. Dawać podkład czy od razu farbą wykończeniową?
3. Jakich firm farb użyć? Chodzi o to, że mogę dołożyć i wziąść coś lepszego aby było tylko dobrej jakości i poleżało na dachu parę lat dłużej.
4. Ile warstw malować? Powiedziano mi, że dwie trzeba.

Dzięki za rady i pomoc.

Pozdrawiam.




Najważniejsze to przygotowanie podłoża. Papier ścierny 40 lub 60 i/lub szczota druciana i cały dach zmatowić ze szczególnym uwzględnieniem jakiś pęcherzy lub rdzawych ognisk. Potem należy odtłuścić całą malowaną powierzchnie. Można umyć dach ciepłą wodą z dużą ilością płynu "ludwik" a po przepłukaniu przetrzeć jeszcze np, benzyna ekstarkcyjną dla pewności.

Przykładowo produkt Fawinyl C dekoralu na rdzę cortanin, Produkty Polifarb Łódź, obiło mi się też o uszy takie nazwy jak Cynkal, Rust-Kill, Lowicyn, jest tego mnóstwo. Nie polecam jednak produktów jednowarstwowych o cudownych własciościach.
Link do komentarza
Dzięki za odpowiedź. Czyli dobrze umyć wodą z płynem, spłukać to dobrze wszystko (myjką ciśnieniową?) i benzyną.
Też jestem zdania, że podkład + farba lepszy zestaw niż jednoskładnikowy wynalazek.
Jeżeli chodzi o ten 'Radach'... ciężka sprawa, nigdzie tego nie ma.
W sumie będę na podkarpaciu niebawem, może tam znajdę.

Czy ja wiem z tym matowieniem? Ten podkład, który już jest na blasze już jest taki szorstki, może lepiej nie używać niczego ściernego gdyż to już jest jakieś zabezpieczenie i niewskazane jest 'odsłanianie' surowej blachy mimo iż będzie malowana?
Czyli tak:
- umyć.. wiem jak
- podkład.. jaki? jakiej firmy?
- wierzchnia warstwa.. jedna, dwie? szukać 'Radach' czy jakaś inna?

Dzięki icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Najlepiej zasięgnąć opinii producenta blachy. Przygotowanie powierzchni to jedno a malowanie to drugie. W Twoim przypadku nie malujemy "surowej" blachy tylko już pomalowaną więc nad tym podkładem bym się poważnie zastanowił. Dobór farby (skład chemiczny) koniecznie skonsultuj z producentem blachy bo możesz sobie narobić kłopotu. Pozdrawiam.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Proszę odpowiedzi na wszystkie pytania:
.................................


Skończ kolego z tą beznadziejną reklamą,ileż można? tracisz wiarygodność w swoich poradach reklamując sklep (nie będę wnikał czyj) we wszystkich ostatnio poruszonych przez Ciebie tematach.
:spam:
Link do komentarza
  • 11 miesiące temu...
Blacha wygląda całkiem dobrze. Gorzej wyglądające blachy można zregenerować.
Rdza z pewnością się znajdzie. Miejsca korozji wymagają dodatkowego oczyszczenia ściernego i zabezpieczenia.

Nobiles i Radach to farby poliwinylowe. Wybór przeciętny.
Polecam farby specjalistyczne do zastosowań przemysłowych, zaliczane do akrylowych - z doświadczenia lepsze od poliwinylowych (nie mylić z akrylowymi farbami do wnętrz).
Do odtłuszczacza trudno się odnieść, ponieważ nie podałeś nazwy.
Benzyny ekstrakcyjnej nie polecam, ponieważ wbrew pozorom jest tłusta.
Nadaje się do usuwania naklejek z lodówki, ale do dachów nie koniecznie.
Woda amoniakalna to handlowa nazwa roztworu amoniaku w wodzie.
Amoniak do odtłuszczania się nadaje, ale może nie usunąć wszystkich zabrudzeń.
W profesjonalnym odtłuszczaniu dachów amoniak jest tylko jednym ze składników.
Nie ma jednego, uniwersalnego preparatu do odtłuszczania.
Na przykład czarne osady z sadzy wymagają osobnego preparatu.
Nie podałeś sposobu, w jaki chcesz odtłuszczać a to bardzo istotne.

Czy dawać podkład czy od razu farbę?
To zależy od rodzaju farby i przygotowania podłoża. Rdzę koniecznie należy zabezpieczyć podkładem miejscowo przed malowaniem.

Moim zdaniem lepiej dołożyć do lepszej farby i mieć spokój na dłużej. Ilość warstw również zależy od rodzaju farby. Grubość powłoki wynika ze sposobu nakładania farby. Najlepszy efekt daje agregat malarski bezpowietrzny, ale jest to niezbyt popularna metoda wśród osób malujących dach samodzielnie.

Zgadzam się z przedmówcą, że najważniejsze jest przygotowanie podłoża, jednak nie polecam płynu ludwik ani benzyny ekstrakcyjnej.
Odnośnie farb jednowarstwowych - nie wszystkie mają "cudowne właściwości" - informacja nie jest precyzyjna, ponieważ wśród farb jednowarstwowych są farby różnego rodzaju. Grubość nie jest równa jakości. Nie może być za cienko a za grubo jest bez sensu. Lepiej dać jedną warstwę profesjonalnej farby niż dwie warstwy farby przeciętnej - w praktyce nie dotyczy to jednak wszystkich farb i dotyczy malowania natryskowego.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...