Skocz do zawartości

murłata mocowana do belek stropowych


Recommended Posts

Napisano
Witam. Chciałbym się zapytać czy można mocować murłatę do belek stropowych? Jest to dom ze stropem drewnianym bez użytkowego poddasza, ściany z betonu komórkowego.
W projekcie mam następującą rozwiązanie: ściany zakończone wieńcem wykonanym w kształtkach U, do wieńca maja być przymocowane drewniane belki stropowe co 60 cm za pomocą kotwi i dopiero na belkach stropowych ma być zamontowana murłata. Więc jeżeli będę kotwił każdą belkę stropową to automatycznie murłatę też muszę zakotwić, oczywiści muszę użyć na tyle długich kotew żeby nabić i belkę i murłatę, tylko że belki stropowe tak jak napisałem wcześniej mają być co 60 cm, a w projekcie pisze że murłatę mam kotwić co 1 metr - wiec chyba coś tu nie gra.
Moim zdaniem powinno się kotwić co drugą belkę stopową, a pozostałe przymocować do wieńca kątownikami, w ten sposób murłata będzie mocowana co 1.2 metra, czy to dobre rozwiązanie ?. Czy spotkał się już ktoś z takim stropem? dodam tylko jeszcze że więźba ma być konstrukcji jętkowej z podparciem kalenicowym, rozstaw dachu około 7 metrów.

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
Cytat

Witam. Chciałbym się zapytać czy można mocować murłatę do belek stropowych? Jest to dom ze stropem drewnianym bez użytkowego poddasza, ściany z betonu komórkowego.
W projekcie mam następującą rozwiązanie: ściany zakończone wieńcem wykonanym w kształtkach U, do wieńca maja być przymocowane drewniane belki stropowe co 60 cm za pomocą kotwi i dopiero na belkach stropowych ma być zamontowana murłata. Więc jeżeli będę kotwił każdą belkę stropową to automatycznie murłatę też muszę zakotwić, oczywiści muszę użyć na tyle długich kotew żeby nabić i belkę i murłatę, tylko że belki stropowe tak jak napisałem wcześniej mają być co 60 cm, a w projekcie pisze że murłatę mam kotwić co 1 metr - wiec chyba coś tu nie gra.
Moim zdaniem powinno się kotwić co drugą belkę stopową, a pozostałe przymocować do wieńca kątownikami, w ten sposób murłata będzie mocowana co 1.2 metra, czy to dobre rozwiązanie ?. Czy spotkał się już ktoś z takim stropem? dodam tylko jeszcze że więźba ma być konstrukcji jętkowej z podparciem kalenicowym, rozstaw dachu około 7 metrów.


Skontaktuj się z kierownikiem twojej budowy,tym który prowadzi nadzór,odbiera etapy i robi wpisy do dziennika ,lub z konstruktorem projektantem tego budynku.

Mogę powiedzieć tylko że zakotwił bym wszystkie końce belek stropowych po zewnętrznej stronie budynku ile tam wychodzi , co te 60 czy 70 cm za pomocą kotew fi 16 mm zakotwionych w wieńcu z długim gwintem dokręcił bym je do wieńca nakrętką z podkładką wpuszczoną w belkę stropową dopiero na resztę gwintu wystającego ponad belkę nadział bym murłatę i dokręcił. następną nakrętką z podkładką.

Mógł byś bliżej środka budynku dać co 2-3 krótszą kotew ,która by łapała tylko belkę stropową ale co to za oszczędności na kilku kotwach jak przyjdzie trąba powietrzna to będzie próbowała zabrać ten dach razem z wieńcem ,Do takich konstrukcji trzeba by prowadzić kotwy od ław fundamentowych .

Jak jeszcze zastosuje się lekkie pokrycie -blachodachówka to odporność na wichury jeszcze spadnie. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Dzięki za odpowiedź. Teraz już chyba wiem jak to ma wyglądać, źle na początku zrozumiałem projekt.
Belki stropowe mają być mocowane do wieńca co 60cm za pomocą kątowników i jedynie te kątowniki mają być mocowane do wieńca za pomocą kotew klejowych - wiec belek stropowych w ogóle nie przewiercam. Jedynie między belkami stropowymi zanurzam w wieńcu długie kotwy co 1 metr, obmurowywuje je cegłą pełną i do tych kotew nabijam murłatę - wiec murłata będzie się opierać nie tylko o belki stropowe ale także o cegłę pełną którą wypełniam lukę między belkami stropowymi. Przynajmniej tak mi się wydaje że tak ma to być zrobione
Napisano (edytowany)
Cytat

Dzięki za odpowiedź. Teraz już chyba wiem jak to ma wyglądać, źle na początku zrozumiałem projekt.
Belki stropowe mają być mocowane do wieńca co 60cm za pomocą kątowników i jedynie te kątowniki mają być mocowane do wieńca za pomocą kotew klejowych - wiec belek stropowych w ogóle nie przewiercam. Jedynie między belkami stropowymi zanurzam w wieńcu długie kotwy co 1 metr, obmurowywuje je cegłą pełną i do tych kotew nabijam murłatę - wiec murłata będzie się opierać nie tylko o belki stropowe ale także o cegłę pełną którą wypełniam lukę między belkami stropowymi. Przynajmniej tak mi się wydaje że tak ma to być zrobione



Pomiędzy cegłę a murłatę musisz włożyć papę .Pamiętaj o ubezpieczeniu się . icon_smile.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Od paru lat mieszkam na wsi. Na działce jest studnia kopana, która kiedyś służyła do pobierania wody dla celów wszelkich, ale po wybudowaniu lokalnego wodociągu została zaniedbana. Jej zadaszenie z czasem zgniło i spróchniałe, zazielenione deski wpadły do środka. Nikomu to nie przeszkadzało, bo nikt stamtąd wody nie czerpał. Ja, wodę z tej studni zacząłem czerpać do podlewania ogródka. Tylko że woda zimna musi się przecież ogrzać, ale chociaż wypompowywałem czystą, to już po kilku godzinach we wiaderkach na wierzchu pojawiał się zielony kożuch. ilość glonów była w niej potężna.  Kilka razy próbowałem wypompować całą wodę, ale niewiele to dało. zimy glonom też nie szkodziły. Aż w ubiegłym roku wyczytałem, że naukowcom w Odrze udało się zniszczyć siedliska złotej algi za pomocą perhydrolu (dla niewtajemniczonych, jest to nadtlenek wodoru, o stężeniu 30%, produkuje się z niego m.in. wodę utlenioną, rozcieńczając perhydrol dziesięciokrotnie, do 3% stężenia). W dodatku inne organizmy poza glonami nie poniosły żadnego szwanku. Zainteresowałem się tematem, niestety, w handlu preparat o takim stężeniu jest dostępny tylko dla profesjonalistów, Bo uznano, że dla osób nieszkoonych jest zbyt niebezpieczny. Ale jest dostępny w stężeniu 12%. Nabyłem więc 5-litrową banieczkę i wiosną przeprowadziłem eksperyment, wlewając całą zawartość do studni. No i nadeszło lato, ciepły okres, a glonow w wodzie nie ma!!! Wodę wypompowuje, zostawiam w wannach i woda nie zielenieje, nawet po kilku dniach!   Piszę to dlatego, że może ktoś też ma kłopoty z glonami w wodzie. Warto wypróbować. 
    • Taras jest na zagłębionym ( około 1m) pomieszczeniu gospodarczym, przylega do budynku, ale dystansuje go 10 cm styroduru, pomieszczenie to jest nieogrzewane. Czy w tej sytuacji ma sens docieplenie styrodurem ścian bocznych zewnętrznych (części fundamentowej zagłębionej około 1m)i naziemnej (około 1m) jak również samej płyty tarasu?
    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...