Skocz do zawartości

murłata mocowana do belek stropowych


Recommended Posts

Napisano
Witam. Chciałbym się zapytać czy można mocować murłatę do belek stropowych? Jest to dom ze stropem drewnianym bez użytkowego poddasza, ściany z betonu komórkowego.
W projekcie mam następującą rozwiązanie: ściany zakończone wieńcem wykonanym w kształtkach U, do wieńca maja być przymocowane drewniane belki stropowe co 60 cm za pomocą kotwi i dopiero na belkach stropowych ma być zamontowana murłata. Więc jeżeli będę kotwił każdą belkę stropową to automatycznie murłatę też muszę zakotwić, oczywiści muszę użyć na tyle długich kotew żeby nabić i belkę i murłatę, tylko że belki stropowe tak jak napisałem wcześniej mają być co 60 cm, a w projekcie pisze że murłatę mam kotwić co 1 metr - wiec chyba coś tu nie gra.
Moim zdaniem powinno się kotwić co drugą belkę stopową, a pozostałe przymocować do wieńca kątownikami, w ten sposób murłata będzie mocowana co 1.2 metra, czy to dobre rozwiązanie ?. Czy spotkał się już ktoś z takim stropem? dodam tylko jeszcze że więźba ma być konstrukcji jętkowej z podparciem kalenicowym, rozstaw dachu około 7 metrów.

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
Cytat

Witam. Chciałbym się zapytać czy można mocować murłatę do belek stropowych? Jest to dom ze stropem drewnianym bez użytkowego poddasza, ściany z betonu komórkowego.
W projekcie mam następującą rozwiązanie: ściany zakończone wieńcem wykonanym w kształtkach U, do wieńca maja być przymocowane drewniane belki stropowe co 60 cm za pomocą kotwi i dopiero na belkach stropowych ma być zamontowana murłata. Więc jeżeli będę kotwił każdą belkę stropową to automatycznie murłatę też muszę zakotwić, oczywiści muszę użyć na tyle długich kotew żeby nabić i belkę i murłatę, tylko że belki stropowe tak jak napisałem wcześniej mają być co 60 cm, a w projekcie pisze że murłatę mam kotwić co 1 metr - wiec chyba coś tu nie gra.
Moim zdaniem powinno się kotwić co drugą belkę stopową, a pozostałe przymocować do wieńca kątownikami, w ten sposób murłata będzie mocowana co 1.2 metra, czy to dobre rozwiązanie ?. Czy spotkał się już ktoś z takim stropem? dodam tylko jeszcze że więźba ma być konstrukcji jętkowej z podparciem kalenicowym, rozstaw dachu około 7 metrów.


Skontaktuj się z kierownikiem twojej budowy,tym który prowadzi nadzór,odbiera etapy i robi wpisy do dziennika ,lub z konstruktorem projektantem tego budynku.

Mogę powiedzieć tylko że zakotwił bym wszystkie końce belek stropowych po zewnętrznej stronie budynku ile tam wychodzi , co te 60 czy 70 cm za pomocą kotew fi 16 mm zakotwionych w wieńcu z długim gwintem dokręcił bym je do wieńca nakrętką z podkładką wpuszczoną w belkę stropową dopiero na resztę gwintu wystającego ponad belkę nadział bym murłatę i dokręcił. następną nakrętką z podkładką.

Mógł byś bliżej środka budynku dać co 2-3 krótszą kotew ,która by łapała tylko belkę stropową ale co to za oszczędności na kilku kotwach jak przyjdzie trąba powietrzna to będzie próbowała zabrać ten dach razem z wieńcem ,Do takich konstrukcji trzeba by prowadzić kotwy od ław fundamentowych .

Jak jeszcze zastosuje się lekkie pokrycie -blachodachówka to odporność na wichury jeszcze spadnie. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Dzięki za odpowiedź. Teraz już chyba wiem jak to ma wyglądać, źle na początku zrozumiałem projekt.
Belki stropowe mają być mocowane do wieńca co 60cm za pomocą kątowników i jedynie te kątowniki mają być mocowane do wieńca za pomocą kotew klejowych - wiec belek stropowych w ogóle nie przewiercam. Jedynie między belkami stropowymi zanurzam w wieńcu długie kotwy co 1 metr, obmurowywuje je cegłą pełną i do tych kotew nabijam murłatę - wiec murłata będzie się opierać nie tylko o belki stropowe ale także o cegłę pełną którą wypełniam lukę między belkami stropowymi. Przynajmniej tak mi się wydaje że tak ma to być zrobione
Napisano (edytowany)
Cytat

Dzięki za odpowiedź. Teraz już chyba wiem jak to ma wyglądać, źle na początku zrozumiałem projekt.
Belki stropowe mają być mocowane do wieńca co 60cm za pomocą kątowników i jedynie te kątowniki mają być mocowane do wieńca za pomocą kotew klejowych - wiec belek stropowych w ogóle nie przewiercam. Jedynie między belkami stropowymi zanurzam w wieńcu długie kotwy co 1 metr, obmurowywuje je cegłą pełną i do tych kotew nabijam murłatę - wiec murłata będzie się opierać nie tylko o belki stropowe ale także o cegłę pełną którą wypełniam lukę między belkami stropowymi. Przynajmniej tak mi się wydaje że tak ma to być zrobione



Pomiędzy cegłę a murłatę musisz włożyć papę .Pamiętaj o ubezpieczeniu się . icon_smile.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...