Skocz do zawartości

Tapetownie - mój pierwszy raz


ostek

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam.

Mam zamiar polozyc tapetę na jednej ze ścian w mieszkaniu. Wygląda to mniej więcej tak jak na załączonym obrazku (tapetowana sciana zaznaczona na rozowo):

Brak obrazka

Moje pytania brzmią następująco. Z której strony zacząć tapetowanie? Od lewej czy prawej strony?? Czy bryty przy drzwiach docinac tak jak na zdjeciu zaznaczylem linia przerywaną W kształt litery "L")? W jaki sposob przyciac tapete przy lewej krawedzi sciany (jest to naroznik zewnetrzny)??

Dodam tylko ze tapeta jest na flizelinie. Edytowano przez ostek (zobacz historię edycji)
Napisano
Jesli lewy ("wypukły") narożnik jest prosty, to zacznij od niego. Cięcia tutaj nie polecam. A reszta jak wyjdzie.
Ostatni bryt, ten za drzwiami, obetnij wstępnie tak, aby na prawą ścianę wychodziła zakładka 1 - 2 cm. Przyklej ją do ściany i dopiero wtedy, trzymając nóż w dwóch palcach, przeciągnij po winklu, aby tapeta była idealnie z nim spasowana.
Tapet na fizelinie nie smaruje się klejem. Klej idzie na ścianę.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Jeśli to Twój pierwszy raz i nie masz doświadczenia,to faktycznie lepiej będzie poprosić o pomoc kogoś kto już kładł tapetę,a TY w tym czasie będziesz się patrzył i tym samym uczył. To dobre rozwiązanie.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
W tym przypadku najlepiej zacząć od lewej całym brytem.
Sprawdzając pion narożnika najlepiej położyć na nim pierwszy bryt tapety.
Z prawej za drzwiami jak wyjdzie, pewnym, jednym ruchem odciąć w rogu, tak aby nie narobić nierówności.
Napisano
Cytat

najlepiej weź fachowca he

 


Jak by wszyscy tak podchodzili do tematu to byśmy zbankrutowali. Tapetowanie nie jesta takie trudne jak inne czynności. Spokojnie osoba która nie ma znajomości jak to zrobić poczyta opinie innych i da radę. Jedna ściana więc spokojnie sobie poradzi.

KILKA PRZYDATNYCH FORUMOWYCH LINKÓW :icon_smile:

https://forum.budujemydom.pl/tapetowanie-we...enp-t16599.html

https://forum.budujemydom.pl/tapetowanie-t15423.html

https://forum.budujemydom.pl/Tapetowanie-t7895.html

https://forum.budujemydom.pl/Powrot-fachowcow--t8436.html

 

 

 

 

Cytat

Jeśli to Twój pierwszy raz i nie masz doświadczenia,to faktycznie lepiej będzie poprosić o pomoc kogoś kto już kładł tapetę,a TY w tym czasie będziesz się patrzył i tym samym uczył. To dobre rozwiązanie.

 




Jak bym miał podchodzić do tematu tapetowania jak ty to były by ze mnie troczki od kaleson a nie chłop :icon_smile:



no i wujek google.pl oraz YT

http://www.youtube.com/results?search_query=tapetowanie
 

 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

a później będzie k..... ale spie.... robote...



U mnie było dokładnie tak jak piszesz :( Nie tylko z tapetą zresztą. I chociaż z tych wszystkich wtop akurat tapetę jest najłatwiej poprawić, to ciągle jest tak jak ją mój "majster" nałożył. Bo skala budowy jest taka, że po 1,5 roku od wprowadzenia (i 3 lata od pierwszego wbicia szpadla) ciągle jeszcze mamy multum roboty.
I tak bym podsumował - decyzja zależy od tego ile masz czasu i funduszy.
  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...