Skocz do zawartości

zla folia co teraz?


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich,
Jestem na etapie ocieplania poddasza...
I pojawil sie maly problem...
Na dach została polożona zła folia, tzn paroizolacyjna zamiast paroprzepuszczalnej :(
Teraz pytanie co mam zrobic bo czesciowo zostala juz polozona welna mineralna.
Zacznie mi to po jakims czasie gnic i trzeba teraz wszystko zrywac czy mozna to tak zostawic?
A jesli mozna zostawić to jaka folie polozyc pod plyte KG?
Wiem że to niedopuszczalny błąd ale tak to jest jak laik bierze sie za robote.
Bardzo proszę o rady i pomoc.
Napisano
Cytat

Witam wszystkich,
Jestem na etapie ocieplania poddasza...
I pojawil sie maly problem...
Na dach została polożona zła folia, tzn paroizolacyjna zamiast paroprzepuszczalnej :(
Teraz pytanie co mam zrobic bo czesciowo zostala juz polozona welna mineralna.
Zacznie mi to po jakims czasie gnic i trzeba teraz wszystko zrywac czy mozna to tak zostawic?
A jesli mozna zostawić to jaka folie polozyc pod plyte KG?
Wiem że to niedopuszczalny błąd ale tak to jest jak laik bierze sie za robote.
Bardzo proszę o rady i pomoc.



"Zacznie to gnić" ,trzeba zrobić pomiędzy wełną a "złą folią " przestrzeń wentylacyjną na całej długości dachu,

pod płytę g/k folia paroszczelna .


Napisano
Cytat

"Zacznie to gnić" ,trzeba zrobić pomiędzy wełną a "złą folią " przestrzeń wentylacyjną na całej długości dachu,

pod płytę g/k folia paroszczelna .


animus a jak bedzie zachowana ta przestrzen miedzy 'zlą folią' a welna i pod plyte gipsowa zastosuje folie paroszczelna to unikne gnicia?
jest to dla mnie wazne bo wolal bym uniknac zrywania tego wszystkiego
Prosze o szczegolowa odpowiedz czy mozna to tak zostawic czy raczej nie warto
Napisano (edytowany)
Cytat

animus a jak bedzie zachowana ta przestrzen miedzy 'zlą folią' a welna i pod plyte gipsowa zastosuje folie paroszczelna to unikne gnicia?
jest to dla mnie wazne bo wolal bym uniknac zrywania tego wszystkiego
Prosze o szczegolowa odpowiedz czy mozna to tak zostawic czy raczej nie warto


Tak ale musisz zostawić przynajmniej 3 cm szczelinę pomiędzy wełną a folią nieprzepuszczalną.Powietrze musi mieć mozliwość wejścia pod okapem i wyjścia pod kalenicą .
okap_w_dachu2.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Tak ale musisz zostawić przynajmniej 3 cm szczelinę pomiędzy wełną a folią nieprzepuszczalną.Powietrze musi mieć mozliwość wejścia pod okapem i wyjścia pod kalenicą .
okap_w_dachu2.gif


Nawet nie wiesz jak mi pomogles icon_smile.gif

Pozdrawiam serdecznie icon_smile.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam wszystkich,
Jestem na etapie ocieplania poddasza...
I pojawil sie maly problem...


Masz jeszcze jeden problem. Obecvnie wykonywane izolacje dachów to jedna wielka tragedia jeżeli chodzi o szczelność wszystkie stare konstrukcje z lat 70 mają lepsze właściwości. Folie zawsze przepuszczają wilgoć i powietrze sam nie wiem jak to rozwiązać. Nigdzie nie znalazłem ciekawych pewnych rozwiązań. Może takie rozwiązanie będzie lepsze. wełna mineralna, sklejka wodoodporna pokryta i uszczelniona folią w płynie, folia aluminiowa, płyta kg. Bez dobrej szczelności stosowanie wentylacji mechanicznej, rekuperatorów to tylko dodatkowe strumienie powietrza a nie oszczędność. Może ktoś ma ciekawe rozwiązania??

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...