Skocz do zawartości

Ocieplenie okapu -strop drewniany.


Recommended Posts

Potrzebuję porady jak się zmierzyć z tym tematem.
Strop drewniany , wysunięta murłata , brak ścianki kolankowej. Okap od zewnątrz 061a96b19d8e0b93med.jpg , od środka z poddasza a7e2f24dc66ed321med.jpg, oraz strop nad gankiem c683a2058f24ceafmed.jpg
Jak to sensownie ocieplić by zlikwidować lub też zminimalizować mostki cieplne ? Dodam że z zewnątrz na ścianie będzie 20cm styropianu , a na stropie (między belkami i pod) planuję dać wełnę.
Sufit w środku planujemy dać jakieś 20 cm poniżej belek (podwieszany KG), poddasze nieużytkowe (perspektywa paru lat icon_wink.gif ).

Link do komentarza

A więc mam taki pomysł aby pionowo ścianę podciągnąć płytą OSB (?) i podczas robienia elewacji styropianem dolecieć aż do samych krokwi. Między krokwiami była by wełna - tak profilaktycznie w razie ewentualnej adaptacji poddasza w przyszłości. Między belkami stropowymi dam 20 cm wełny ,a od środka też jakieś 15 cm pod belki. Na zewnątrz nad podbitką myślałem aby w celu zminimalizowania mostka zaizolować wełną . Podbitka będzie drewnianiana. Coś takiego : d2ff4aa1d0e44f13m.jpg

Link do komentarza
Cytat

Potrzebuję porady jak się zmierzyć z tym tematem.
Strop drewniany , wysunięta murłata , brak ścianki kolankowej. Okap od zewnątrz , od środka z poddasza , oraz strop nad gankiem
Jak to sensownie ocieplić by zlikwidować lub też zminimalizować mostki cieplne ? Dodam że z zewnątrz na ścianie będzie 20cm styropianu , a na stropie (między belkami i pod) planuję dać wełnę.
Sufit w środku planujemy dać jakieś 20 cm poniżej belek (podwieszany KG), poddasze nieużytkowe (perspektywa paru lat Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_wink.gif"> ).



Brak obrazka Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Witam,

Jeśli poddasze nie będzie użytkowane wystarczy ułożyć ocieplenie na stropie, łącząc je z ociepleniem ścian. Poddasze musi być wtedy wentylowane a ocieplenie stropu z wełny mineralnej przykryte folią paroprzepuszczalną i ewentualnie podłoga z desek.

Natomiast w przypadku przygotowania poddasza do zamieszkania wzdłuz okapu należy postawić ścianki szkieletowe (konstrukcja drewniana, płyta osb na zewnatrz, wełna i folia paroszczelna od środka. Ocieplenie od zewnątrz takiej scianki
będzie trudno ułożyć (brak dostępu).Jesli chodzi o ocieplenie dachu to przed ułozeniem wełny konieczne bedzie zamontowanie w odległosci ok. 3 cm od pokrycia dachowego folii paroprzepuszczalnej a pod wełną folii paroizolacyjnej. Trzeba tez zapewnić wentylację tak przygotowanego poddasza.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...