Skocz do zawartości

Recommended Posts

Zwracam się z prośbą o pomoc!!! Bardzo proszę o podpowiedz muszę postawić komin , problem polega na tym że ten komin
musi stać w mieszkaniu ( salon ) niestety nie ma możliwości na zewnątrz proszę mi podpowiedzieć jaki będzie odpowiedni
myślę o ceramicznym lecz nie wiem czy dwukomorowy może trzykomorowy chcę postawić kominek jeszcze nie zdecydowałem
się czy będzie z płaszczem wodnym lub z systemem rozprowadzania ciepłego powietrza decydując się teraz na kominek
dręczy mnie pytanie jakbym w przyszłości chciał zrezygnować z kominka i zamienić go na piecyk na węgiel do co
czy będzie się nadawał ten komin czy muszę od razu postawić na jedno rozwiązanie może istnieje coś w rodzaju uniwersalnego
komina proszę o rady i podpowiedzi jakieś symbole kominów producentów i przede wszystkim o ceny ze względu na umiejscowienie
komina wewnątrz mieszkania czy musi być dodatkowo doprowadzane powietrze czy nie jest konieczne . Bardzo dziękuję za porady
i informacje.
Link do komentarza
Cytat

Zwracam się z prośbą o pomoc!!! Bardzo proszę o podpowiedz muszę postawić komin , problem polega na tym że ten komin
musi stać w mieszkaniu ( salon ) niestety nie ma możliwości na zewnątrz proszę mi podpowiedzieć jaki będzie odpowiedni
myślę o ceramicznym lecz nie wiem czy dwukomorowy może trzykomorowy chcę postawić kominek jeszcze nie zdecydowałem
się czy będzie z płaszczem wodnym lub z systemem rozprowadzania ciepłego powietrza decydując się teraz na kominek
dręczy mnie pytanie jakbym w przyszłości chciał zrezygnować z kominka i zamienić go na piecyk na węgiel do co
czy będzie się nadawał ten komin czy muszę od razu postawić na jedno rozwiązanie może istnieje coś w rodzaju uniwersalnego
komina proszę o rady i podpowiedzi jakieś symbole kominów producentów i przede wszystkim o ceny ze względu na umiejscowienie
komina wewnątrz mieszkania czy musi być dodatkowo doprowadzane powietrze czy nie jest konieczne . Bardzo dziękuję za porady
i informacje.



Z tego co się orientuję to pozwolenie na budowę, co wiąże się z projektem, kierownikiem budowy, opinią kominiarską, odbiorem. Komin ceramiczny (ja też celuję w taki, bo muszę chyba dostawić u siebie w garażu). Komin dymowy, jeśli nie jest systemowy ceramiczny, musi być otynkowany, izolowany itp. Ponadto wysokość ponad najwyższą kalenicę w domu, podejścia kominiarskie itp. Podejrzewam, że masa kurzu, bałaganu itp. Szykuję się, ale szukam jakiegoś mądrego wykonawcy, który współpracuje z projektantem oraz, żeby załatwili kwity w starostwie, bo ja nie mam do tego zdrowia...

Niemniej jakby nam jakiś specjalista doradził to byśmy mieli obydwaj łatwiej icon_smile.gif

Przemek Edytowano przez Przemek_Wroclaw (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

...proszę mi podpowiedzieć jaki będzie odpowiedni
myślę o ceramicznym lecz nie wiem czy dwukomorowy może trzykomorowy ...



Potwierdzam, że ceramiczny będzie najlepszym rozwiązaniem. ilość kanałów....to zależy od potrzeb...na pewno jeden kanał dymowy i pewnie jeden kanał wentylacyjny (chyba, że to pomieszczenie z kominkiem już ma przewidzianą wentylację o której Pan nie wspomina).

Cytat

chcę postawić kominek jeszcze nie zdecydowałem
się czy będzie z płaszczem wodnym lub z systemem rozprowadzania ciepłego powietrza decydując się teraz na kominek
dręczy mnie pytanie jakbym w przyszłości chciał zrezygnować z kominka i zamienić go na piecyk na węgiel do co
czy będzie się nadawał ten komin czy muszę od razu postawić na jedno rozwiązanie może istnieje coś w rodzaju uniwersalnego komina proszę o rady i podpowiedzi jakieś symbole kominów producentów i przede wszystkim o ceny


Komin z oferty Schiedel: Schiedel Rondo Plus - będzie odpowiedni do kominka oraz odpowiedni do kotła na paliwo stałe, otwarta kwestią pozostaje tylko wybór średnicy....dla kominka choćby z rozprowadzeniem powietrza NAJPRAWDOPODOBNIEJ wystarczy średnica 20 cm...ewentualnie w przyszłości trzeba będzie szukać kotła na paliwo stałe dla którego będzie to odpowiednia średnica (poszukiwanie nie będą kłopotliwe bo dla większości znanych mi kotłów o mocy ok 25 kW ta średnica będzie wystarczająca...z.akładam, że komin ma przynajmniej 7-8 m wysokości.
W przypadku kominka z płaszczem wodnym MOŻE być jednak potrzeba stosowania komina o średnicy 25 lub nawet (rzadkie sytuacje) 30 cm.

Cytat

ze względu na umiejscowienie komina wewnątrz mieszkania czy musi być dodatkowo doprowadzane powietrze czy nie jest konieczne.


Powietrze będzie potrzebne kominkowi (nie kominowi), więc umiejscowienie komina (wewnątrz/ na zewnątrz) nie ma znaczenia.


Cytat

Niemniej jakby nam jakiś specjalista doradził to byśmy mieli obydwaj łatwiej icon_smile.gif


Panie Przemku...chyba nie zrozumiałem Pana wypowiedzi, bo odniosłem wrażenie, że Pan porady nie potrzebuje, ma pełną świadomość wszystkiego...mogę tylko uzupełniająco powiedzieć, że NIE ZAWSZE komin musi wychodzić ponad kalenicę (choć bardzo często rzeczywiście musi). Zależy to od odległości (poziomej) komina od tej kalenicy lub innej "przeszkody" powodującej potencjalne zawirowania wiatru. Przy odległości między 3 a 10 m komin może mieć wylot z przewodu dymowego nieco poniżej poziomu kalenicy lub przeszkody. To "nieco" wyrysowuje się na przekroju pionowym z projektu "kładąc" na przeszkodzie (lub kalenicy) linię poziomą i drugą odchyloną od tej poziomej o 12 stopni w dół (linie przecinają się na kalenicy). Wylot z komina powinien znaleźć się powyżej tej linii odchylonej od poziomu.
Link do komentarza


Cytat

Panie Przemku...chyba nie zrozumiałem Pana wypowiedzi, bo odniosłem wrażenie, że Pan porady nie potrzebuje, ma pełną świadomość wszystkiego...mogę tylko uzupełniająco powiedzieć, że NIE ZAWSZE komin musi wychodzić ponad kalenicę (choć bardzo często rzeczywiście musi). Zależy to od odległości (poziomej) komina od tej kalenicy lub innej "przeszkody" powodującej potencjalne zawirowania wiatru. Przy odległości między 3 a 10 m komin może mieć wylot z przewodu dymowego nieco poniżej poziomu kalenicy lub przeszkody. To "nieco" wyrysowuje się na przekroju pionowym z projektu "kładąc" na przeszkodzie (lub kalenicy) linię poziomą i drugą odchyloną od tej poziomej o 12 stopni w dół (linie przecinają się na kalenicy). Wylot z komina powinien znaleźć się powyżej tej linii odchylonej od poziomu.



Znam się na tyle co zdążyłem wygooglać i podpytać ludzi conieco zorientowanych w temacie. Niemniej opinii i zdań jest więcej niż sam byłem w stanie wymyśleć, stąd szukam rozwiązania optymalnego do mojej sytuacji. Z tą kalenicą, to akurat u mnie jest to odległość około 2-3 m od kalenicy, dodatkowo okna dachowe, nie chciałbym "zassania" dymu do środka.

Wracając do konkretnego zagadnienia to planuję zainstalowanie kotła na ekogroszek, pellet itp. Instalator nazwał go wszystkopalnym. Moc 25kW, wymagana średnica komina 160 mm, wysokość będzie właśnie około 7m. Kwestia wskazania optymalnego miejsca na jego umieszczenie, bo będzie się on znajdował w garażu, zaadaptowanym częściowo na kotłownię (wydzielone pomieszczenie). Garaż przylega do domu, ale jest niższy o około 1,5m, stąd chciałbym zbudować ten komin możliwie na środku garażu, żeby tak strasznie się nie rzucał w oczy.

Projekt mojego domu -> http://projekty.lipinscy.pl/Aranga/

Pojawiła się odpowiedź (w innym wątku), że komin idzie na zgłoszenie, to ułatwiłoby bardzo sprawy biurokratyczne i zaoszczędziło masę nerwów i jeżdżenia.


Pozdrawiam
Przemek
Link do komentarza
Cytat

Pojawiła się odpowiedź (w innym wątku), że komin idzie na zgłoszenie, to ułatwiłoby bardzo sprawy biurokratyczne i zaoszczędziło masę nerwów i jeżdżenia.




Pojawiła się również odpowiedź, że potrzebne pozwolenie na budowę – moim zdaniem wymagana na całość tego przedsięwzięcia, a nie tylko na komin.
Link do komentarza
Przy tej odległości od kalenicy (2-3m) przepisy sugerują aby wylot z komina dymowego znajdował się co najmniej na poziomie równym poziomowi kalenicy. Przy kominie o wysokości ok 7 m radziłbym lekko powiększyć średnicę, chociaż do 18 cm, albo nastawić się na poszukiwania kotła (w fazie gdy już planowany będzie jego zakup) w którego DTR będzie zapis, że ta średnica komina (16 cm) jest wystarczająca. W dokumentacjach wielu kotłów znajdzie Pan zapis o kominie fi 20, w licznych fi 18 a w raczej nielicznych: 16 cm jako optymalnej średnicy przewodu kominowego. Wyjątkowo rzadko (na szczęście) wymagania nawet przekraczają 20 cm średnicy komina.

Wg mnie potrzebne jest Panu pozwolenie a nie zgłoszenie..... w tym innym temacie kliknąłem więc "Pomocną poradę" panu Bajbadze [o ile nick można odmieniać przez przypadki;-) ]. Pewny nie jestem, z interpretacją przepisów prawa to zawsze jest śliski temat.
Link do komentarza
W zasadzie, przy pokryciu niepalnym i trudnopalnym, minimalna wysokość komina (wylot) od pokrycia dachu to 0,3m, ale większej niż 1m od wylotu komina, w rzucie pionowym od pokrycia dachu.

Inaczej mówiąc decyduje o tym (wysokości komina nad dachem) kąt nachylenia połaci przez którą przechodzi komin.
(Na podstawie obowiązującej normy PN-89/B-10425, pkt. 3.3.2.1.)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...