Skocz do zawartości

Styropian 30mm na podłogę pod wylewkę. Czy ma to sens ?


Recommended Posts

Napisano
Witam.

Jestem w trakcie remontu starego garażu który będzie mi służył za warsztat. Chciałbym w nim położyć gres. Niestety podłoga jest spękana i pozapadana pewnie przez mróz. Mam zamiar zrobić drenaż opaskowy, żeby zapobiec pękaniu na następną zimę, skuć górną warstwę i zostawić sam chudziak. Następnie chcę dać folię, styropian 30mm i dopiero na to ok 4cm wylewki. Być może to trochę mało, ale samo pomieszczenie jest trochę niskie (215cm) dlatego nie chcę zbyt dużo tracić na grubszej wylewce, tym bardziej, że raczej podłoga nie będzie przenosiła dużych obciążeń.

Czy ma sens stosowanie tak cienkiego styropianu ? Chcę zaznaczyć, że styropian nie ma być izolacją termiczną od gruntu (rola drugoplanowa) a raczej ma przejmować część odkształceń które mogłyby wystąpić następnej zimy w i tak już mocno sfatygowanej dolnej warstwie wylewki czyli chudziaku.

Co o tym myślicie? Ma to sens? Czy może wylać grubszą warstwę betonu i odpuścić sobie ten styropian?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Napisano
Cytat

Witam.

Jestem w trakcie remontu starego garażu który będzie mi służył za warsztat. Chciałbym w nim położyć gres. Niestety podłoga jest spękana i pozapadana pewnie przez mróz. Mam zamiar zrobić drenaż opaskowy, żeby zapobiec pękaniu na następną zimę, skuć górną warstwę i zostawić sam chudziak. Następnie chcę dać folię, styropian 30mm i dopiero na to ok 4cm wylewki. Być może to trochę mało, ale samo pomieszczenie jest trochę niskie (215cm) dlatego nie chcę zbyt dużo tracić na grubszej wylewce, tym bardziej, że raczej podłoga nie będzie przenosiła dużych obciążeń.

Czy ma sens stosowanie tak cienkiego styropianu ? Chcę zaznaczyć, że styropian nie ma być izolacją termiczną od gruntu (rola drugoplanowa) a raczej ma przejmować część odkształceń które mogłyby wystąpić następnej zimy w i tak już mocno sfatygowanej dolnej warstwie wylewki czyli chudziaku.

Co o tym myślicie? Ma to sens? Czy może wylać grubszą warstwę betonu i odpuścić sobie ten styropian?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.



W warsztacie cieplejsza posadzka była by lepsza jeżeli będzie się pracować przynajmniej 8 godzin dziennie.


Styropian poziomo nie pomorze w wysadzani gruntu pod posadzką chyba że warsztat będzie nieogrzewany.

Napisano
Styropian 30mm na podłogę pod wylewkę. Czy ma to sens ? Odp ---> Nie
Napisano (edytowany)
Rozumiem. A doradźcie Koledzy w takim razie w jaki sposób zrobić tą wylewkę. Nie chcę skuwać tego chudziaka, bo lał go mój dziadek, i ma to z pół metra grubości, i kilka ton gruzu w środku. Myślę, że jak zrobię drenaż to grunt pod podłogą nie będzie podsiąkał i po jakimś czasie podłoże się ustabilizuje. Warsztat istotnie będzie ogrzewany. Czy jeśli wyleję 6cm bez styropianu litego betonu, to muszę się obawiać, że na zimę podłoga znowu się zdeformuje i płytki gresowe poodpadają i popękają ? Czy może jest jakiś sposób na uelastycznienie tego ? Bo np. wiem, że do płytek są specjalne elastyczne kleje. Edytowano przez MateuszU (zobacz historię edycji)
Napisano
skoro podłoga jest spękana i pozapadana to raczej nie mróz to zrobił, bo mróz wysadza i takie wysadziny zazwyczaj pozostają wybulone, nie zapadnięte
podejrzewam, że prędzej ten gruz się zagęszcza bądź lasuje i to wszystko siada

a jeżeli boisz się, że to mróz, to te 30mm nic nie da, a zapewne i więcej też nie,
zapobieżenie zamarzaniu to izolacja pionowa po zewnętrzym lub wewnętrznym obrysie ścian garażu na głebokość ok 0,5-1m, wtedy "grunt" w garażu nie przemarznie i nie wybuli się, kładzenie izolacji tylko w posadzkę mija się z celem
Napisano (edytowany)
Cytat

Rozumiem. A doradźcie Koledzy w takim razie w jaki sposób zrobić tą wylewkę. Nie chcę skuwać tego chudziaka, bo lał go mój dziadek, i ma to z pół metra grubości, i kilka ton gruzu w środku. Myślę, że jak zrobię drenaż to grunt pod podłogą nie będzie podsiąkał i po jakimś czasie podłoże się ustabilizuje. Warsztat istotnie będzie ogrzewany. Czy jeśli wyleję 6cm bez styropianu litego betonu, to muszę się obawiać, że na zimę podłoga znowu się zdeformuje i płytki gresowe poodpadają i popękają ? Czy może jest jakiś sposób na uelastycznienie tego ? Bo np. wiem, że do płytek są specjalne elastyczne kleje.


Nie da się ustabilizować tego podłoża.

Ciepła posadzka:

trzeba usnąć wszystko wyrównać piaskiem na to: chudziak ,folia ,twardy styropian 10cm,folia,wylewka betonowa 10cm zbrojona siatką lub mikrozbrojeniem zawibrowana łatą wibracyjną .

Zimna posadzka: skuć powierzchownie nierówności położyć polbruk na suchym betonie zagęścić,w razie osiadania można wyjąć takie miejsce i podsypać betonu ułożyć ponownie. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Wszystko jasne. Generalnie nie jest dobrze. Zrobię w takim razie ten drenaż, położę izolację pionową od zewnątrz, i zrobię zwykłą wylewkę bez styropianu. I zobaczymy za rok co z tego wyjdzie.

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich icon_smile.gif A jeśli ktoś ma coś do dodania to chętnie poczytam icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...