Skocz do zawartości

Ogrodzenie


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Teraz mieszkam w Otwocku, woj mazowieckie 28 km do centrum W-wy - napisałem to tylko aby w odpowiedziach nie było : co za wiocha, zadupie itp. Kupiłem tu plac i usadowiłem już dom w stanie surowym zamkniętym 160 m2 a w Warszawie kupiłbym kawalerkę więc darujcie sobie docinki.

Proszę o fachowe doradztwo w sprawie budowy frontowego ogrodzenia.
Obecnie stojący płot wykonany jest z siatki i słupków bez podmurówki. Przyjmuję ,że siatka jest wymiarem zewnętrznym mojej " posesji ". Droga od frontu gruntowa i raczej w najbliższej dekadzie nie spodziewam się zmiany w jej nawierzchni.
Planuję postawienie płotu z cegły klinkierowej na podmurówce z przęsłami ze stali kutej.
Czy w tym przypadku wymiarem zewnętrznym będzie linia z przęseł poprowadzonych wzdłuż środka muru ?
Ta opcja spowoduje ,że mur z cegły bedzie na NIE MOJEJ posesji.Nie wiem czy jest to poprawne rozumowanie z mojej strony.
Czy wymiarem zewnętrznym ma być zewnętrzna strona muru ?

Za wszelkie sensowne odpowiedz dziękuję.
podzr.
Napisano
Czy wymiarem zewnętrznym ma być zewnętrzna strona muru ?
- Tak, będzie to zewnętrzna strona muru. Obrysu działki nie wolno przekroczyć żadnym elementem budowlanym! Ryszard
Napisano
Jedna rada: ogrodzenia od strony drogi nie buduj w granicy - odsun sie od niej, to zawsze bedzie twoj teren na bank nikt ci go nie odbierze, posiej trawke lub zrob kostke, mozesz nawet auto tam stawiac.
Ludzie zwykle robia ogrodzenie w granicy bo szkoda im kazdego metra - potem narzekaja.
Jak zaczna robic droge, gdy wiecej osob zaznie sie tam budowac to docenisz to rozwiazanie.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Prace budowlane można prowadzić wyłącznie na terenie co do którego się ma prawo do dysponowania.
odnośnie odsuwania się od drogi to jak chcesz - pamiętaj że zmniejszasz sobie działkę i zmieniasz zagospodarowanie - stosowny wniosek do starosty
  • 3 miesiące temu...
Gość polecam
Napisano
Jeżeli chodzi o elementy kute to polecam fachowca
www.taniespawanie.pl
potrafią zrobic naprawdę piękną ślusarkę ogrodzeniową i nie tylko
balustrady bramy ogrodzenia i wszsytko to co można wyspawać ze stali
firma mieści siekoło Sochaczewa
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
na początku zacznij rozmowę z sąsiadem, aby nie mieć innego ogrodzenia lub róbcie jeden wzór razem, pamiętaj też że do ogrodzenia należy tylko jedna strona, nie musisz sponsorować sąsiadów.
Pamiętaj też, aby nie wkroczyć ogrodzeniem na teren sąsiada lub dróg publicznych, bo może spotkać Cię głównie od tego ostatniego nie miłe przeżycie.

Pozdrawiam i zapraszam do mojej firmy po ogrodzenie. icon_smile.gif
Napisano
Z tego co piszesz ogrodzenie będzie ażurowe. Gdybyś na przęsłach chciał instalować 'sztachety' czy poziomo układane dechy, to dobrze by było sprawdzić w gminie czy nie mają odrębnych przepisów odnoszących się do procentowego prześwitu płotu czy też jego wysokości.


-------------------------
Napisano
Teraz mieszkam w Otwocku, woj mazowieckie 28 km do centrum W-wy - napisałem to tylko aby w odpowiedziach nie było : co za wiocha, zadupie itp. Kupiłem tu plac i usadowiłem już dom w stanie surowym zamkniętym 160 m2 a w Warszawie kupiłbym kawalerkę więc darujcie sobie docinki.


Witaj, wcale nie uważam że Otwock to wiocha i zadupię. Zawsze darzyłam tamte strony sentymentem icon_biggrin.gif i z wielka ochotą tam wrócę.
Pochodzę z Otwocka ale poszłam za mężem do Warszawy. Teraz kupiliśmy działkę w Józefowie, chcemy sie budować i wrócić w moje stare śmieci.

A piszę do Ciebie bo może masz namiary na solidnych wykonawców stanu surowego i na dach. Jeśli masz kogoś godnego polecenia to pochwal się.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...