Skocz do zawartości

ocieplenie poddasza


Recommended Posts

Napisano
Witam
mam pytanko jeśli temat już był z góry przepraszam za zawracanie głowy
zaczynam ocieplac poddasze, pierwsza warstwa wełny to isover uni mata flex 15 cm (39) którą już zakupiłem i będzie położona między krokwiami. Drugą warstwę chciałem dac isover uni mata 10 (39) ale mam problem ponieważ nie mogę jej dostac a jeśli jest to cena za nią jest nie do przyjęcia. Czy wystarczające będzie jeśli wyżej wymienioną wełnę 10 (39) zastąpię super matą o grubości 5 cm o współczynniku przenikalności o wiele mniejszym (33)
Pozdrawiam
Napisano
  Cytat

Witam
mam pytanko jeśli temat już był z góry przepraszam za zawracanie głowy
zaczynam ocieplac poddasze, pierwsza warstwa wełny to isover uni mata flex 15 cm (39) którą już zakupiłem i będzie położona między krokwiami. Drugą warstwę chciałem dac isover uni mata 10 (39) ale mam problem ponieważ nie mogę jej dostac a jeśli jest to cena za nią jest nie do przyjęcia. Czy wystarczające będzie jeśli wyżej wymienioną wełnę 10 (39) zastąpię super matą o grubości 5 cm o współczynniku przenikalności o wiele mniejszym (33)
Pozdrawiam

Rozwiń  

Niestety w przypadku zastosowania wełny mineralnej (33) mniejszej grubości (w twoim przypadku 5cm) nie otrzymasz jednakowych parametrów termicznych jak w przypadku wełny mineralnej (39) o większej grubości. Możesz zastosować produkt o nazwie ROCKMIN którego deklarowany współczynnik przewodzenia ciepła jest równy 0,039 W/mK bądź też SUPERROCK (0,035W/mK). Oba produkty są dość popularne na rynku, a jednocześnie są w przystępnej cenie. Ponad to są sprężyste co pozwala na uzyskanie szczelnej i ciągłej warstwy izolacji.
Gość mhtyl
Napisano
  Cytat

Warto też zwrócic uwagę na wełne ursa lub schwenk 0,039 cenowo będziesz mile zaskoczony:)

Rozwiń  

icon_biggrin.gif Dobrze piszesz
Gość mhtyl
Napisano
  Cytat

No tak wkońcu zamówiłem wełne SCHWENKA i zamiast 25-28-30(isover,rockwool) dam 35cm przy tych samych parametrach i myslę że to dobra inwestycja.

Rozwiń  

I zapewne o wiele taniej wyszło Ci ze Schwenkem.
Napisano
Powiem ci że znalazłem urse i wychodziła na około 1000m2 300zł taniej na całości. Biorę tyle m2 bo na dwa domy zamawiam.
Jednak cena była z hurtowni i za każdą palete zażyczyli sobie 230zł za transport, od producenta juz było drożej. Więc zdecydowałem się na schwenka - naprawdę dobra cena. Zreszta napisze ile płacę za m2:

-10cm - 8,45zł brutto
-15cm - 12,25zł brutto
-20cm - 16,80zł brutto

Zamówione, zapłacone i czekam za dostawąicon_smile.gif
Gość mhtyl
Napisano
Dobre ceny.Ja płaciłem w listopadzie 2011 za 15 cm - 12,3zł ,za 10 cm - 8,8 zł a za 5 cm - 4,4 zł.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Brak obrazka


zbrojenie + beton gr. 15 cm + 15 cm zwykłego styropianu + 5 cm wylewki aby dociążyć styropian. Na to dopiero jest zrobiona więżba dachowa

Taka metoda ocieplenia poddasza jest bardzo popularna w moim rejonie


Brak obrazka


zbrojenie + beton gr. 15 cm + 15 cm zwykłego styropianu + 5 cm wylewki aby dociążyć styropian. Na to dopiero jest zrobiona więżba dachowa

Taka metoda ocieplenia poddasza jest bardzo popularna w moim rejonie
Napisano
  Cytat

zbrojenie + beton gr. 15 cm + 15 cm zwykłego styropianu + 5 cm wylewki aby dociążyć styropian. Na to dopiero jest zrobiona więżba dachowa

Taka metoda ocieplenia poddasza jest bardzo popularna w moim rejonie

Rozwiń  

Wiem,że tak się robi i nie tylko u Ciebie jest to popularne ale zwróć uwagę na pierwszy post - mowa o wełnie.
Tu na forum też ktoś tak budował i zamieścił fotki tylko teraz nie pamiętam u kogo to widziałem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...