Skocz do zawartości

Ogrzewanie ściany w kamienicy - takie samo jak w podłodze


guzer

Recommended Posts

Napisano
Witam

Mam dość duzy problem, mieszkam w kamienicy zbudowanej z kamienia wapiennego. Na ścianie bocznej najzimniejszej (nie wiem czemu) mam problem z tak zwanym punktem rosy. Często gęsto podczas zimnych dni widać wode na tej ścianie szczególnie na rogach i w dolnej częsci sciany (powstaje pleśń - grzyb). Będę miał dziecko i ten pokój ma być właśnie dla mojej dzidzi. Tak wiec wpadłem na pomysł ze wykuje w ścianie miejsce na rurki takie jak robimy w ogrzewaniu podłogowym, ale chcial bym to zrobić bez izolacji, gdyż nie chce zbijac calego tynku ze ściany, a tylko rowki na rurkę w które włoże tylko rurkę. Podpięcie tych rurek chce zrobić tak by były przedłużeniem kaloryfera znajdującego się w tym samym pokoju, oczywiscie z zaworkiem na wejściu i wyjściu i regulacja temperatury.

Co o tym myślicie? ma to sens ? co ile centymetrów (wysokość ) mam rozmieszczać rurkę?

Dzieki i pozdrawiam !
Napisano
Otwierasz przeglądarkę Googla i wpisujesz "ogrzewanie ścienne"
Wchodzisz na poszczególne wyniki wyszukiwania i czytasz.
W miarę czytania stajesz się coraz mniej zielony w tym temacie
Napisano
Cytat

Otwierasz przeglądarkę Googla i wpisujesz "ogrzewanie ścienne"
Wchodzisz na poszczególne wyniki wyszukiwania i czytasz.
W miarę czytania stajesz się coraz mniej zielony w tym temacie




Tak tez zrobiłem jeden temat który mnie interesuje a nie znalalzme odp to jak z odpowietrzeniem ? Potrzebne jest ?

Dzieki icon_smile.gif
Napisano
Normalnie poszczególne pętle odpowietrza się na rozdzielaczu.
Przy średnicy wewnętrznej rurek 12mm pompa obiegowa jest wstanie przepnąc czynnik grzewczy i samoistnie odpowietrzyć układ
Twoja instalacja będzie raczej nietypowa i domyślam się że ciepło do domu dostarcza Ci OPEC
Ułóż te rurki w meander poziomy i w najwyższym punkcie zainstaluj odpowietrznik, i tyle
Napisano
Cytat

Normalnie poszczególne pętle odpowietrza się na rozdzielaczu.
Przy średnicy wewnętrznej rurek 12mm pompa obiegowa jest wstanie przepnąc czynnik grzewczy i samoistnie odpowietrzyć układ
Twoja instalacja będzie raczej nietypowa i domyślam się że ciepło do domu dostarcza Ci OPEC
Ułóż te rurki w meander poziomy i w najwyższym punkcie zainstaluj odpowietrznik, i tyle



a jak z kosztami za ogrzewanie ? czy duza częsc ciepla nie bedzie mi uciekac w swiat ? mam tu na musli dwór ?
Napisano
Będą wyższe (mogą być), ale o ile, raczej nie do oszacowania. Ale nie będą to jakieś wielkości powalające.

Problem, można rozwiązać również, murując ścianę (od wewnątrz) bloczkami (płytami) MULTIPOR o grubości 5cm. Inwestycyjnie wyjdzie podobnie, ale bonus w postaci oszczędności na ogrzewaniu (tego pomieszczenia).
Napisano
Cytat

Będą wyższe (mogą być), ale o ile, raczej nie do oszacowania. Ale nie będą to jakieś wielkości powalające.

Problem, można rozwiązać również, murując ścianę (od wewnątrz) bloczkami (płytami) MULTIPOR o grubości 5cm. Inwestycyjnie wyjdzie podobnie, ale bonus w postaci oszczędności na ogrzewaniu (tego pomieszczenia).



Masz na mysly ytong ? nie chce zmniejszac pokoju ma zaledwie 13 metrów. Dlatego pomyslalem o ogrzewaniu sciennym.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...