Skocz do zawartości

budowa piwnicy, a opady i mróz


Drevan

Recommended Posts

Napisano
Mam trochę laickie pytanie ponieważ nie jestem wykwalifikowanym "budowlańcem" lecz wszystkie możliwe prace wykonuję sam. Pomijając całą historię przejdę do sedna - otóż jakiś czas temu wykonałem podpiwniczenie części domu, którą musiałem wyburzyć (dom będzie powiązany - stara, niepodpiwniczona zabudowa z nową). Piwnicę odpowiednio zabezpieczyłem przed wilgocią, zarówno przy fundamentach, jak również i na ściankach. Hydroizolacja pionowa też jest wykonana w moim mniemaniu solidnie, ocieplenie zewnętrzne to styropian 10. Z racji faktu iż nie zawsze mogę liczyć na pomoc brata lub ojca postanowiłem wykonać strop Terriva (szybki i niewymagający pomocników). Oczywiście całość przykryłem prefabrykatami i dla zabezpieczenia okryłem plandeką. Niestety nie udało mi się uchronić przed wodą która trafiła do piwnicy icon_razz.gif . Nie mam basenu ale jednak woda zalega. Pracując samemu tempo pracy jest dostateczne dlatego moje zamierzenia dalece odbiegły od stanu realnego - sadziłem iż wcześniej wyleje nadbeton i nie będę musiał się martwić. W tym tygodniu będą dodatnie temperatury w mojej miejscowości wiec postanowiłem zakończyć ten etap i wylać strop grzanym betonem.

Czy zalegająca woda w piwnicy niesie ze sobą bardzo negatywne skutki ? Jak tylko strop będzie kompletny, przystąpię do jej wypompowania - lecz zastanawiam się czy w jakiś sposób na czas zimy mam próbować pozbyć się wilgoci ?
Napisano
Witam. Mi właśnie robią dach, ale opady w ostatnim czasie były dość spore i zalało mi pareter i piwnicę, część wody wybieram ręcznie i jak wspomniał "Budujemy Dom - b..." robię przeciągi i woda paruje.
Pozdrawiam
Napisano
Dziękuję za porady icon_wink.gif - wczoraj pogoda dopisała więc i pojawił się beton. Cieszę się niezmiernie, że samemu udało mi się opanować całą sytuację. Teraz pozostaje pozbyć się wody - przeciąg zrobi się sam ponieważ otwory wentylacyjne i przysłonięte okienne. Lżej na sercu i kieszeni :smile:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...