Skocz do zawartości

sciana z porothermu 24cm czy 38cm ?


Recommended Posts

Napisano
witam !
chcialbym zbudowac dom z porothermu. nie jestem jednak zdecydowany czy sciane robic z 24cm porothermu czy 38cm. wiaze sie to z kwestiami finansowymi. wiadomo 38cm jest drozszy, dodatkowo trzebaby bloczki betonowe w piwnicy stawiac z "glowki" wiec koszty bylyby znacznie wyzsze.
pytanie o oplacalnosc i koszty ogrzewania w przyszlosci - oplaca sie kupowac drozszego pustaka 38cm czy lepiej 24cm ? tak czy inaczej sciana bedzie docieplana min 12cm styropianem. czy ewentualna doplata do drozszego pustaka zwroci sie w czasie ?
Napisano (edytowany)
moze jeszcze dodam, ze :
1. 38cm sciana porotherm - 16szt - 1m^2, sztuka po 3.85zl. 16x 300m^2scian * 3.85zl daje 18.480zl
2. 25cm sciana porotherm - 11szt - 1m^2, sztuka po 3.65zl. 11x 300m^2scian * 3.65zl daje 12.045zl

w przypadku cienszej sciany mamy oszczednosc 6.400zl. nie mowie juz o bloczkach betonowych w piwnicy bo tu oszczednosci beda jeszcze wieksze.

tylko teraz :

25cm porotherm :
Współczynnik przenikania ciepła [U]: 1,00 W/m2K
Obliczeniowa wartość oporu cieplnego wyrobu R: 0,86 m2K/W
Wartość współczynnika przewodzenia ciepła wyrobu U: 0,31 W/mK

38cm porotherm :
Współczynnik przenikania ciepła [U]: 0,40 W/m2K
Obliczeniowa wartość oporu cieplnego wyrobu R: 2,45 m2K/W
Wartość współczynnika przewodzenia ciepła wyrobu U: 0,16 W/mK

z tego co sie orientuje ktores U jest porzebne czy tez wymagane przez przepisy. o ile zmniejszy U styropian 12cm ?


jeszcze jedno : w najnowszym budujemydom jest artykul o dociepleniach. cytuje "izolacja takiej grubosci (20cm) wykonana ze styropianu daje spolczynnik U na poziomie 0.2W/m^2*K. " dalej jest napisane :"dom o powierzchni 200M^2, sciany U=0.75W/m^2*K. dodajac 15cm izolacji uzyskamy U=0.2W/m^2*K"

jak to w koncu jest - izolacja 15cm obniza U sciany o 0.2 W czy daje w rezyltacie U=0.2W praktycznie nie zaleznie od sciany ? Edytowano przez allshaq (zobacz historię edycji)
Napisano
300m2 ścian zewnętrznych ?
Co ty budujesz, bo to daje ponad 600m2 powierzchni domu.

A jak już sobie tak liczysz, to weź pod uwagę, że każde U=0,01 W/m2k daje około 1kWh na każdy 1m2 przegrody (ściany zewnętrznej), w ciągu 1 sezonu grzewczego.
Napisano
Cytat

poszukaj sobie odpowiedzi na forum, to nie boli
czyli m.in. jak się liczy U, nie raz o tym było

i przeczytaj dokładnie to co cytujesz, bo chyba to kuleje u Ciebie



oczywiscie pewnie bylo nie raz, ale po co masz mi wyjasniac/dac bezposredniego linka do takiego tematu skoro mozna sie wymadrzac.

cytaty kuleja ? niby czemu ? przepisalem bezposrednio z gazety
Napisano
Cytat

oczywiscie pewnie bylo nie raz, ale po co masz mi wyjasniac/dac bezposredniego linka do takiego tematu skoro mozna sie wymadrzac.

cytaty kuleja ? niby czemu ? przepisalem bezposrednio z gazety



ale po co sobie zadać trochę trudu, skoro myslenie jest takie bolesne...lepiej zapytać na forum...i potem zdziwko bo nikt nie odpowiedział...
Napisano
Cytat

25cm porotherm :
Współczynnik przenikania ciepła [U]: 1,00 W/m2K
Obliczeniowa wartość oporu cieplnego wyrobu R: 0,86 m2K/W
Wartość współczynnika przewodzenia ciepła wyrobu U: 0,31 W/mK

38cm porotherm :
Współczynnik przenikania ciepła [U]: 0,40 W/m2K
Obliczeniowa wartość oporu cieplnego wyrobu R: 2,45 m2K/W
Wartość współczynnika przewodzenia ciepła wyrobu U: 0,16 W/mK

z tego co sie orientuje ktores U jest porzebne czy tez wymagane przez przepisy. o ile zmniejszy U styropian 12cm ?



Na starcie wartosć wspólczynnika rpzewodzenia ciepła wyrobu to LAMBDA a nie U icon_smile.gif

Co do wartości wymaganej to U<=0,3 W/m2K, przy czym nie jest to wartość która uwezglednia ekonomikę oraz zbliżające się zmiany w przepisach jak również nie uwzględnia wpływu mostków (jest liczona bez poprawek). Od 2020 wszystkie nowe budynki będą musiały być prawie zero energetyczne czyli jak sie narazie szacuje, o zapotrzebowaniu na energię pierwotną <50kWh/m2rok.

Co do wyliczeń i wpływu izolacji na zmiany U:
Uc=U+deltaU
deltaU - wartość poprawek wynikająca z nieszczelnosci i mostków punktowych
U=1/R
R=Rsi+Rse+R(przegrody)
Rsi+Rse = 0,17 dla ścian zewnętrznych
R=d/LAMBDA
d- grubość wartswy w m

Resztę już sobie dasz radę sam icon_smile.gif
Napisano
ba, wystaczy wklepać w gugle jak sieliczy, to jest zwykłe dodawanie (również zwykłych) ułamków
wybacz, ale nie będę Ci szukał linków, nie chce mi się

Cytat

.....

jeszcze jedno : w najnowszym budujemydom jest artykul o dociepleniach. cytuje "izolacja takiej grubosci (20cm) wykonana ze styropianu daje spolczynnik U na poziomie 0.2W/m^2*K. " dalej jest napisane :"dom o powierzchni 200M^2, [b]sciany U=0.75W/m^2*K[/b]. [b]dodajac 15cm [/b]izolacji uzyskamy U=0.2W/m^2*K"

jak to w koncu jest - izolacja 15cm obniza U sciany o 0.2 W czy daje w rezyltacie U=0.2W praktycznie nie zaleznie od sciany ?


czyli dwadzieścia centów to 20, a piętnaście to 15,
dla 0,2 masz same styro gr 20 centów, lub 0,2 dla 15 centów styro na istniejacą już ścianę o jakiś tam parametrach

ot i tyle
Napisano
Cytat

Na starcie wartosć wspólczynnika rpzewodzenia ciepła wyrobu to LAMBDA a nie U icon_smile.gif

Co do wartości wymaganej to U<=0,3 W/m2K, przy czym nie jest to wartość która uwezglednia ekonomikę oraz zbliżające się zmiany w przepisach jak również nie uwzględnia wpływu mostków (jest liczona bez poprawek). Od 2020 wszystkie nowe budynki będą musiały być prawie zero energetyczne czyli jak sie narazie szacuje, o zapotrzebowaniu na energię pierwotną <50kWh/m2rok.

Co do wyliczeń i wpływu izolacji na zmiany U:
Uc=U+deltaU
deltaU - wartość poprawek wynikająca z nieszczelnosci i mostków punktowych
U=1/R
R=Rsi+Rse+R(przegrody)
Rsi+Rse = 0,17 dla ścian zewnętrznych
R=d/LAMBDA
d- grubość wartswy w m

Resztę już sobie dasz radę sam icon_smile.gif




mhm, policzone, dzieki icon_smile.gif

Cytat

ba, wystaczy wklepać w gugle jak sieliczy, to jest zwykłe dodawanie (również zwykłych) ułamków
wybacz, ale nie będę Ci szukał linków, nie chce mi się


czyli dwadzieścia centów to 20, a piętnaście to 15,
dla 0,2 masz same styro gr 20 centów, lub 0,2 dla 15 centów styro na istniejacą już ścianę o jakiś tam parametrach

ot i tyle



sprawa wyjasniona, dziekuje za odpowiedz icon_smile.gif
Napisano
moze jako ciekawostke dodam, ze od projektanta dostalem wyliczenie z ktorego wynika, ze sciany zewnetrzne maja powierzzchnie 200m2 icon_smile.gif chyba jednak walne zewnetrzne z porothermu 25cm i docieple 15cm styropianem, a zaoszczedzona kase pchne w rekuperacje...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy jest możliwość obejrzenia domu na żywo?  My jesteśmy ze Stargardu : ) pozdrawiam 
    • Napisałem już swoją opinię... Przeczytaj ze zrozumieniem wątek...   Zaczynasz fantazjować...  Zupełnie jak przed laty w wątku z "rozkraczonym dworkiem "...
    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...