Skocz do zawartości

Zmiany po wylaniu fundamentów


fafjor

Recommended Posts

Witam.

Fundamenty zostały wykonane, zalane już w październiku, lecz teraz gryzie mnie, że jedna strona budynku mogłaby zostać wydłużona.
Link do projektu: http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/...ryszkach-7.html

Chciałbym wydłużyć budynek gdzieś o 0,5-1metr "od tyłu" (od strony salonu + gabinetu).
Czy jest jeszcze taka operacja możliwa po wylaniu fundamentów? Rozumiem, że to wiąże się też z projektowaniem dachu na nowo? A może z czymś jeszcze?

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Przede wszystkim jest to zmiana istotna w projekcie, na który zostało wydane pozwolenie na budowę. Konieczne więc będzie sporządzenie projektu zastępczego i uzyskanie nowego pozwolenia na budowę.



Dziękuję za odpowiedź

Czy sporządzenie projektu zastępczego tak na oko to będą spore pieniądze? Jest szansa zmieścić się, ze wszystkim w kwocie do 15 tys zł?
Link do komentarza
Projekt objęty jest prawem autorskim i ewentualne zmiany wymagają uzyskania zgody jego twórcy. W projektach typowych z reguły dołaczona jest klauzula określająca jakie odstępstwa od projektu dopuszcza jego autor.

Przy większych zmianach trzeba skontaktować się z projektantem/pracownią, która opracowała projekt i tam można będzie uzyskać konkretne informacje, co do kosztów modyfikacji projektu.
Link do komentarza
No nic, w takim razie chyba daruję sobie tą cała zabawę. Teraz zorientowałem się dopiero, że będzie za mało miejsca na TV i kominek w salonie i kombinuje czy da się cokolwiek zmienić.

P.S. Nie chcę zakładać nowego tematu, a mam małe pytanko odnośnie zabezpieczenia fundamentu przed zimą.
Na fundamencie zebrała się małą ilość wody, która została przykryta folią budowlaną. Nie zaszkodzi ona przez zimę fundamentom? (jest to naprawdę znikoma ilość i malutka warstwa wody)
Link do komentarza
Cytat

No nic, w takim razie chyba daruję sobie tą cała zabawę. Teraz zorientowałem się dopiero, że będzie za mało miejsca na TV i kominek w salonie i kombinuje czy da się cokolwiek zmienić.

P.S. Nie chcę zakładać nowego tematu, a mam małe pytanko odnośnie zabezpieczenia fundamentu przed zimą.
Na fundamencie zebrała się małą ilość wody, która została przykryta folią budowlaną. Nie zaszkodzi ona przez zimę fundamentom? (jest to naprawdę znikoma ilość i malutka warstwa wody)



Żeby nie tracić na doświetleniu w salonie można :


Powiększyć okno a skasować pojedyncze drzwi na taras :

DSC01446.jpg

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...