Skocz do zawartości

Ściana trójwarstwowa


Recommended Posts

Witam
Remontując poddasze natknąłem się na taki otóż problem .
Ściany boczne wymurowane na wysokość około metra jak i fajer mury są tylko z jednego pustaka grubości około 24 cm chcą zniwelować nierówności typu belki nierówności w murze raz to z grubszego pustaka raz z cieńszego itp. postanowiłem obmurować wszystko dookoła pustakiem tzw suporeksem o grubość 12 cm tylko ze względu na nierówności jak i inne przeszkody postanowiłem z murem z tzw. suporeks-a odsunąć się o około 20 cm i teraz mam pytanie czy w powstałą szczelinę mogę tam włożyć wełnę mineralną by nie pozostawiać tej szczeliny pustej ? Edytowano przez uzarex (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Witam
Remontując poddasze natknąłem się na taki otóż problem .
Ściany boczne wymurowane na wysokość około metra jak i fajer mury są tylko z jednego pustaka grubości około 24 cm chcą zniwelować nierówności typu belki nierówności w murze raz to z grubszego pustaka raz z cieńszego itp. postanowiłem obmurować wszystko dookoła pustakiem tzw suporeksem o grubość 12 cm tylko ze względu na nierówności jak i inne przeszkody postanowiłem z murem z tzw. suporeks-a odsunąć się o około 20 cm i teraz mam pytanie czy w powstałą szczelinę mogę tam włożyć wełnę mineralną by nie pozostawiać tej szczeliny pustej ?


Wełna mineralna absolutnie nie nadaje się do tego, gdyż zewnętrzna ściana znacznie ograniczy paroprzepuszczalność, co może doprowadzić do zawilgocenia wewnątrz muru. Należy wstawić płyty styropianowe, dbając jednocześnie o takie ich "uszczelnienie", aby uniemożliwić dostęp gryzoni.
Link do komentarza
Cytat

Wełna mineralna absolutnie nie nadaje się do tego, gdyż zewnętrzna ściana znacznie ograniczy paroprzepuszczalność, co może doprowadzić do zawilgocenia wewnątrz muru. Należy wstawić płyty styropianowe, dbając jednocześnie o takie ich "uszczelnienie", aby uniemożliwić dostęp gryzoni.



No to ładny klops bo już dwie ściany boczne są gotowe a fajer mury w fazie początkowej trochę ocieplone wełną i częściowo obmurowane. Co z tym teraz zrobić ? Edytowano przez uzarex (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

No to ładny klops bo już dwie ściany boczne są gotowe a fajer mury w fazie początkowej trochę ocieplone wełną i częściowo obmurowane. Co z tym teraz zrobić ?


Murować dalej.Przecież tej ściany nie będziesz uszczelniał a od góry przy mur łacie zostawisz szczelinę a pod drugie na poddaszu nie będziesz tak często przebywał jak na parterze.Takie jest moje zdanie,ale nie musisz się nim sugerować icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

.Przecież tej ściany nie będziesz uszczelniał a od góry przy mur łacie zostawisz szczelinę


Wygląda to mniej więcej tak , tuż pod "stolcem" powstał drewniany strop ocieplony wełną która pomiędzy krokwiami schodzi w dół właśnie do wspomnianych wyżej ścian bocznych ocieplonych wełną , fajer mury też mają być ocieplone wełną tylko do wysokości stolca , powyżej powstał stryszek , wolna przestrzeń , by to wszystko oddychało , a z czasem pewnie miejsce zbędnych rzeczy icon_smile.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem czy to jest T-cap ale pełna nazwa mojej pompy to : PANASONIC AQUAREA WH-MDC05J3E5 5KW MONOBLOK. Ogrzewa dom o powierzchni 100 m. kw. plus garaż plus CWU. Dom jest dobrze ocieplony więc pompa nie zużywa wiele energii zimą ale niskie rachunki za prąd, to raczej wynik fotowoltaiki na dachu. W pokojach zimą mam temperaturę 21 st. C., dla mnie wystarczy a w garażu 15 st. C. Jak na razie pompa daje radę. Co do innych pytań, to nie pomogę bo się na tym nie znam.
    • Przepraszam za brak konkretow. Dzialka rolna 0.7h jest polozona 130km a 0.3h 20km od miejsca gdzie planowana jest budowa domu. Jeszcze dodam że niedawno takie odległości nie stanowiły zadnego problemu poniewaz znajoma właśnie na takiej zasadzie się wybudowała.
    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Darek: Farba do płytek to sprytny trik na odnowienie kafelek w łazience czy kuchni. Zacznij od solidnego przygotowania – umyj płytki środkiem odtłuszczającym, usuń brud i lekko je zmatuj papierem ściernym. Wybierz farbę ceramiczną, np. epoksydową, która wytrzyma wilgoć i codzienne zużycie. Nałóż podkład, jeśli jest wymagany, a potem dwie cienkie warstwy farby – wałkiem na dużych obszarach, pędzlem w trudno dostępnych miejscach. Między warstwami zrób przerwę 12-24 godzin. Fugi pomaluj osobno lub zostaw w oryginalnym kolorze dla efektu. To szybka alternatywa dla remontu, dająca nowy wygląd tanim kosztem. Po skończeniu daj farbie kilka dni na utwardzenie, unikając wody. Proste, a efektowne! https://www.nowin.pl/2023/12/21/farba-do-plytek-jak-pomalowac-kafelki-w-lazience-lub-kuchni/
    • Komentarz dodany przez zecia: Pomalowanie kafelek farbą do płytek to ekonomiczny sposób na nową łazienkę lub kuchnię. Najpierw przygotuj powierzchnię – oczyść ją z brudu i tłuszczu (np. benzyną ekstrakcyjną), a potem delikatnie zeszlifuj, by farba dobrze chwyciła. Wybierz farbę przeznaczoną do ceramiki, np. akrylową z utwardzaczem, odporną na wodę i zarysowania. Nałóż grunt, jeśli zaleca producent, a następnie dwie warstwy farby – wałkiem na płasko, pędzlem w kątach. Odczekaj 12-24 godziny między warstwami. Fugi możesz zamalować lub zostawić dla kontrastu, używając cienkiego pędzla. To sposób na szybką zmianę bez bałaganu. Po malowaniu chroń kafelki przed wilgocią przez kilka dni, aż farba stwardnieje. Styl i świeżość gwarantowane!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...