Skocz do zawartości

Nie wierz we wszytko - nawet w "fachowe" porady


Recommended Posts

Napisano
O tym, ze Internet jest kopalnią wiedzy, nie trzeba nikogo przekonywać.

Ale o tym, że zawartość tych informacji jest nie zawsze zgodna z przepisami i (lub) rzeczywistością – przypominać należy bezustannie:
Jako przykład z „ostatniej chwili”:
http://twojeporady.onet.pl/artykuly/zobacz...zewy-lub-drzewo

a tu wielkopomny cytat - w całości niezgodny z czymkolwiek:

Cytat

Kategoryczny zakaz wycinania drzew obowiązuje w lasach, sadach, na nieruchomościach wpisanych do rejestru zabytków, na granicach parków narodowych i rezerwatów. Nie można wycinać również drzew młodszych niż 5 lat.


Napisano
Co w tym dziwnego? Okazuje się, że nawet normy zawierają sporo błędów, a szczególnie normy europejskie. Bo tłumaczenie ich jest często tak dyletanckie, że głowa boli.
To tak jak w sprawie Oleksego rosyjskie słowo беседовал przetłumaczono na "biesiadował". A ono oznacza po prostu wywiad, rozmowę.
Napisano
No jasne, że najpierw dokładnie trzeba się zapoznać z normami budowlanymi, jeśli chodzi o materiały budowlane czy budowanie wykończeń, nawet tych pozornie nieistotnych.... Teraz głównym napędem na rynku budowlanym stają się właśnie coraz częściej takie fachowe porady, które są daaalekie od prawdy...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
podpisuję się obiema rękami pod tytułem wątku, mój dom to przykład na to, że gdybym nie był dociekliwy tylko słuchał fachowców to byłby zupełnie inny, czytaj gorszy...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Aha, tak jak na nasze rury są otoczone konopiami, dzięki czemu są w stanie przetrzymać nawet największe mrozy ( info w języku rosyjskim mówi o pakułach )
Co do szukania rad w internecie to .. co by człowiek nie znalazł, musi dalej sprawdzać, szukać uwiarygodniać.. Miałam nadzieję, że jeśli chodzi o budownictwo jest trochę inaczej niż w mojej branży, ale jak widzę nie ma różnicy. Czego się jeszcze nauczyłam, oprócz tego że trzeba wszystko sprawdzać ? Wstawiania linków icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Aha, tak jak na nasze rury są otoczone konopiami, dzięki czemu są w stanie przetrzymać nawet największe mrozy ( info w języku rosyjskim mówi o pakułach )



Dobrze mówi.
Starzy majstrowie też mówią "pakuły"

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...