Skocz do zawartości

Wilgoć od Komina


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam wszystkich
Ostatnio na scianie od komina pojawila sie wilgoc, zbilem tynk, polozylem gips, wyszpachlowalem masa szpachlową i postanowilem za jakis czas jak wyschnie pomalowac, natomiast sciana w ogole nie chciala schnąć, probowalem osuszac ja dmuchawami, lecz widzialem ze nawet skutek osuszenia byłby krótkofalowy, poniewaz skads sie ta wigloc musiala wziasc. Postanowilem więc rozebrac drewniana podłoge pod sciana na ktorej wystąpiła wilgoc, pod drewniana poglogo okazalo się ze jest piasek i to w dodatku dosyc wilgtny, ale nie na tyle, zeby mialo się zrobić błoto, cegły komina są mokre myśle ze jakis czas powinny schnąc, sądze ze wilgoć wziela sie w wyniku opadów deszczu lub sniegu ponieważ komin nie jest osłonięty. Planuje polozyć folię pod wilgotną sciana i wylac posadzkę, natomiast nie wiem jak sie pozbyc wilgoci, ponieważ nikłe są szanse, aby sciany wyschły całkowicie, nie chce tez podkopywac pod kominem poniewaz boję się że komin sie obsunie albo się zawali. Myślę że po wylaniu posadzki wywierce w 10 cm cegielce 4 cm dziórki i przymocuje listwy na wkrety na które położe później płyty wodoodporne strona odporną na wode w kierunku komina, nie zapominajać obłożyc rownież folią listew ktore mogą rozpuchnąć pod wpływem wilgoci jak i również przepuścić ją do płyty gipsowej. Czekam na jakieś propozycje podpowiedzi, może ktoś z Was wpadnie na jakiś ambitny ciekawy pomysł,
Z góry bardzo dziękuję



dla tych którzy nie potrafią wyobrazić sobie jak to wygląda, załaczam "malunki w paincie ;p" ponieważ mam zepsuty aparat a zalezy mi na czasie

niebieską kreska zaznaczony jest mokry piasek

1zmlcg0.jpg

i z "lotu ptaka" hehe

2a7x4hu.jpg


Niebawem planuje wylać posadzke w całym pokoju, natomiast chciałbym najpierw zlikwidować problem "mokrego komina"

Edytowano przez maślakov (zobacz historię edycji)
Napisano
Może przyczyna leży gdzie indziej? Jaki piec masz podłączony do tego komina?Może komin nie ma izolacji poziomej i podciąga wilgoć.
Co do tych płyt to uważam,że to jest zły pomysł lepiej to już tynkiem obrzucić (takim konkretnym) z dodatkiem wody szklanej.
Napisano
ktoś mowił mi coś o wodzie szklanej, natomiast mam wątpliwości czy ten tynk wyschnie jak należy i czy aby napewno nie pojawi się tam wilgoć, piec stary kaflowy, stare mieszkanie poprostu, jutro postaram się wrzucic jakies zdjecia, jestem prawie przekonany ze nie ma ten komin żadnej izolacji, nie wiec co zrobic teraz gdy juz stoje przed faktem dokonanym rozbierac go nie zamierzam bo łączy wiele pomeszczen, może jakimś cudem uda mi się go odizolować od wilgoci, licze na jakieś cenne rady

dodam, ze wilgoć występuję w całym pomieszczeniu, zawsze się zbijało tynk, jakiś sierodek grzybobujczy sie nakładało nowy tynk i wszysyko było cacy przez jakiś czas, niedlugo planuje kapitalny remont od piwnicy az po strych, natomiast martwi mnie problem mokrego komina, którego musze jak najszybciej się pozbyć, wiadomo ze od tego bedzie zalezec moja dalsza praca, puki co chcialbym sprobowac oslonic go przez jakiś czas ponieważ odkladam piniadze na coś grubszego(kapitalny remont), chyba ze ktos mnie oczaruje jakaś przeciekawa propozycja , czekam na wiecej porad i mam nadzieje ze temat nie odbije się bez echa

Napisano
Chowanie zawilgoconej ściany pod okładziną to szatański pomysł - prosta droga do rozwoju grzyba i szybkiej destrukcji muru i komina.

Przede wszystkim trzeba sprawdzić stan zanieczyszczenia kanałów dymowych - nagromadzenie sadzy to nie tylko niebezpieczeństwo pożaru, ale również przyczyna zawilgocenia poza sezonem grzewczym, gdyż sadza chłonie wilgoć jak gąbka.

Z pewnością zawilgocenie nie jest spowodowane podciaganiem wilgoci z gruntu - świadczy o tym obszar wilgotnego piasku jedynie w otoczeniu komina. Komin można osuszyć (po usunięciu sadzy) uruchamiając ogrzewanie, a przed ponownym zawilgoceniem ochroni osłona kominowa oraz oczywiście sprawdzenie czy nie ma przecieków z dachu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Top Sport to ekspert w zakresie kompleksowego wykonawstwa i serwisu podłóg sportowych na terenie całej Polski. Firma specjalizuje się w montażu nowoczesnych, trwałych i bezpiecznych wykładzin sportowych, takich jak renomowany Taraflex od Gerflor, który jest jednym z najlepszych rozwiązań na rynku. Oferta firmy obejmuje: -doradztwo techniczne i pomoc w doborze najlepszych materiałów dopasowanych do specyfiki obiektu, -profesjonalny pomiar i przygotowanie podłoża, -montaż podłóg sportowych dostosowanych do różnych dyscyplin i wymagań użytkowników, -renowację i remonty istniejących nawierzchni, -serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Top Sport realizuje zarówno projekty dla nowych inwestycji, jak i modernizacje hal sportowych, sal gimnastycznych czy siłowni, zapewniając wysoką jakość wykonania i terminowość. Firma wyróżnia się indywidualnym podejściem do klienta oraz dbałością o każdy detal. Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej: https://www.topsport.pl/  
    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...