Skocz do zawartości

Wylewka - krzywe narożniki - pytanie do ekspertów


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam,

podwykonawca firmy która mi buduje dom wykonała "wylewkę półsuchą" z tkz. miksokreta. Poza nieziemskiem syfem jaki po sobie pozostawili moim zdaniem wylewkę wykonali niepoprawnie.
Na środku i w odległości do ok 15 cm od narożników i ścian jest wszystko OK ale w rogach wylewka idzie do góry na od 0,8 do 2 cm.
Ekipa była już raz "poprawiać", cośtam podcieli i poodbijali ale moja nażeczona nie była w stanie określić czy to jest dobrze więc ich odesłała.
Poziom sprawdziłem dosuwając 1m poziomice do rogu i ustawiłem dokadnie do pozomu. Wtedy mierzyłem ile jest luzu (metrówką). Zdjęcia przesyłam tu https://picasaweb.google.com/brding/Wylewka...feat=directlink.

Proszę o opinię eksperta czy to tak ma być czy mają to poprawić. Jeżeli tak to w jaki sposób (kucie, szlifowanie?)

Pozdrawiam Edytowano przez pietrasagh (zobacz historię edycji)
Napisano
no u nie wylewki były metodą "mokrą", więc nie wiem...ale myślę że powinno być prosto, tak czy siak
a co do syfu.....firma do bani i tyle, u mnie wszystko posprzątali icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Witam,

podwykonawca firmy która mi buduje dom wykonała "wylewkę półsuchą" z tkz. miksokreta. Poza nieziemskiem syfem jaki po sobie pozostawili moim zdaniem wylewkę wykonali niepoprawnie.
Na środku i w odległości do ok 15 cm od narożników i ścian jest wszystko OK ale w rogach wylewka idzie do góry na od 0,8 do 2 cm.
Ekipa była już raz "poprawiać", cośtam podcieli i poodbijali ale moja nażeczona nie była w stanie określić czy to jest dobrze więc ich odesłała.
Poziom sprawdziłem dosuwając 1m poziomice do rogu i ustawiłem dokadnie do pozomu. Wtedy mierzyłem ile jest luzu (metrówką). Zdjęcia przesyłam tu https://picasaweb.google.com/brding/Wylewka...feat=directlink.

Proszę o opinię eksperta czy to tak ma być czy mają to poprawić. Jeżeli tak to w jaki sposób (kucie, szlifowanie?)

Pozdrawiam


Fotki coś nie chcą mi się otworzyć. Jak masz jakąś umowę z nimi to możesz ich postraszyć,że wezwiesz eksperta a oni pokryją wszystkie koszty wraz z usunięciem usterki (powiedzmy że to usterka icon_biggrin.gif ).Jak nie masz umowy to sprawa się z grubsza komplikuje.A co do wyrównania posadzki to uważam że tylko sprawę ratuje posadzka samopoziomująca się,ale koszt powinien ponieś wykonawca.
Napisano
Poprawiłem link.

Umowę mam. Generalny wykonawca nierzetelnie wykonał też kilka innych rzeczy

Proszę tylko o potwierdzenie czy moje zarzuty są rzeczowe i jak to powinno być naprawione żebym wiedział czy znowu nie robią fuszerki.
Napisano
Nie wiem, czy istnieją normy co do różnicy poziomów po wylewkach, ale 0,8cm różnicy poziomu przy ścianach nie musi wcale oznaczać karygodnego partactwa.
Jestem akurat na etapie kładzenia płytek i mój fachowiec zdziera jak określił parumilimetrowe różnice poziomu wylewek przy narożach. Tłumaczył, że często tak bywa, gdyż woda z wylewek odparowuje, a części stałe osiadają przy narożach i ścianach.
Napisano
Cytat

Nie wiem, czy istnieją normy co do różnicy poziomów po wylewkach, ale 0,8cm różnicy poziomu przy ścianach nie musi wcale oznaczać karygodnego partactwa.
Jestem akurat na etapie kładzenia płytek i mój fachowiec zdziera jak określił parumilimetrowe różnice poziomu wylewek przy narożach. Tłumaczył, że często tak bywa, gdyż woda z wylewek odparowuje, a części stałe osiadają przy narożach i ścianach.




Zwykłe niedbalstwo wykonawcy!!! - zacieraczka mechaniczna nie sięga w naroża i pracownicy powinni wylewkę dotrzeć ręcznie. Teraz można naroża wyrównać metodą szlifowania lub przy większych wypukłościach przez skucie i wyrównanie zaprawą renowacyjną.
Napisano
Cytat

Zwykłe niedbalstwo wykonawcy!!! - zacieraczka mechaniczna nie sięga w naroża i pracownicy powinni wylewkę dotrzeć ręcznie. Teraz można naroża wyrównać metodą szlifowania lub przy większych wypukłościach przez skucie i wyrównanie zaprawą renowacyjną.


Tu się z kolegą zgadzam,ale jest to ale icon_biggrin.gif Ile ma skuć? Tak na oko to chyba nie. Ja proponowałem ściągnięcie eksperta od tych spraw,a jak już nie to na pewno gościa z niwelatorem aby zrobił pomiary posadzki czy tylko w rogach jest nie równa czy na całej powierzchni i wtedy na podstawie zniwelowania można przystąpić do skuwania,szlifowania czy wylewania samopoziomującą. Może okazać się,że nie taki diabeł straszny jak go malują i wystarczy tylko narożniki skuć,ale też wnioskując z opisu pietrasagh-a że firma niechlujna to mogla całą posadzkę pofalować.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam,

podwykonawca firmy która mi buduje dom wykonała "wylewkę półsuchą" z tkz. miksokreta. Poza nieziemskiem syfem jaki po sobie pozostawili moim zdaniem wylewkę wykonali niepoprawnie.
Na środku i w odległości do ok 15 cm od narożników i ścian jest wszystko OK ale w rogach wylewka idzie do góry na od 0,8 do 2 cm.
Ekipa była już raz "poprawiać", cośtam podcieli i poodbijali ale moja nażeczona nie była w stanie określić czy to jest dobrze więc ich odesłała.
Poziom sprawdziłem dosuwając 1m poziomice do rogu i ustawiłem dokadnie do pozomu. Wtedy mierzyłem ile jest luzu (metrówką). Zdjęcia przesyłam tu https://picasaweb.google.com/brding/Wylewka...feat=directlink.

Proszę o opinię eksperta czy to tak ma być czy mają to poprawić. Jeżeli tak to w jaki sposób (kucie, szlifowanie?)

Pozdrawiam


Powodem podniesienia wylewki w narożach wynika z niepełnego zagęszczenia masy betonowej w tym trudno dostępnym miejscu. Górna zatarta ręcznie część wylewki jest bardziej zwarta przez co beton w tej warstwie bardziej się kurczy powodując odkształcenie - podniesienie narożnika. Pewien wpływ ma tu również brak pielęgnacji wylewki po jej wykonaniu. Prostym sposobem jest wycięcie i wyjęcie narożnika po czym lkejenie go przy użyciu żywicy epoksydowej. Powierzchniowo powinno się wmocnić łączenie przy użyciu klamer metalowych. Pozdrawiam T.W.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...