Skocz do zawartości

Czy posadzka jest wystarczająco mocna? Jaki stosunek?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Murarz wykonał posadzkę betonową w kotłowni /z betoniarki/:
8 cm gruba, zbrojenie fi 6, 10 m kw, 0,8 kubika zaprawy /półsuchej/, zużyty cement 190 kg - jaki to jest stosunek? czy posadzka jest wystarczająco mocna? Pod spodem jest podbeton zbrojony o gr. 15 cm.
Płytki gresowe przyjdą dopiero na drugi rok, a więc ta powierzchnia będzie użytkowana przez wiele miesięcy /kotłownia tradycyjna, piec węglowy/. Posadzka ma 10 dni.

Kiedy można wpuścić hydraulików?
Czy jest sens wzmacniać unigruntem, gruntem czy jakimś impregnatem?
Wydaje mi się mało cementu. Edytowano przez Henryk (zobacz historię edycji)
Napisano
Po takiej posadce to czołgiem możesz jeździć.A płytki to bym Ci doradził żebyś położył przed zamontowaniem kotła, bo później jak podłożysz pod kocioł płytki? Będziesz musiał rozmontować podłączenie kotła. A hydraulikę kiedy położyć to zależy od Twojego hydraulika.U mnie będzie robiona dopiero po tynkach, a później wylewanie posadzek.
Napisano
Cytat

Murarz wykonał posadzkę betonową w kotłowni /z betoniarki/:
8 cm gruba, zbrojenie fi 6, 10 m kw, 0,8 kubika zaprawy /półsuchej/, zużyty cement 190 kg - jaki to jest stosunek? czy posadzka jest wystarczająco mocna?

Czy jest sens wzmacniać unigruntem, gruntem czy jakimś impregnatem?
Wydaje mi się mało cementu.



Biorąc pod uwagę informacje zawarte w tym linku i objetość posadzki 0,8 m3, można powiedzieć, że murarz zrobił jak dla siebie icon_smile.gif

"Generalnie można przyjąć iż nawierzchnie betonowe I TU NAZWA FIRMY (bez znaczenia) należy wykonywać z betonu klasy min. B25 (C 20/25) o stosunku woda/cement < 0,45. Zaleca się, aby ilość cementu w mieszance betonowej była nie mniejsza niż 300 kg/m3 (najlepiej 320÷350 kg/m3). Rekomendowany rodzaj cementu to: CEM I, CEM II/A-S, CEM II/B-S, a w okresach wysokich temperatur CEM III/A."

Czyli w myśl tych założeń ogólnych - 0,5 m3 posadzki to 160-175 kg cementu. U Ciebie jest 0,8 m3 posadzki i 190 kg cementu. I załóżmy, że receptura zblizona do mieszanki betonowej B25 robionej w betoniarce. Dochodzi zbrojenie itd. itp. Jak wspomniał poprzednik - czołgiem można jeździć.

Na kładzenie płytek za wcześnie - dopiero jest 10 dni - brakuje jeszcze kilkunastu. Beton to beton.

TUTAJ są receptury wybranych mieszanek betonowych towarowych do najróżniejszych konstrukcji. Proszę zatrzymać się na BETON B 20 Konsystencja K5 do konstrukcji żelbetowych.
Napisano
Witam, w świetle informacji przekazanych mi przez Pana Rembisza, przedstawiam poniżej wyjaśnienie zagadnienia.

Powierzchniowe piaszczenie podkładu to zjawisko normalne, które też może być efektem wypłukania cementu podczas polewania wodą. Płytki można kłaść po ok. 3-4 tygodniach od wykonania podkładu przy czym
warto powierzchnię pokryć preparatem gruntującym, który zwiąże luźne ziarna piasku i zapewni lepszą przyczepność zaprawy klejowej.
Napisano
Bardzo dziękuję wszystkim Panom. O wiele trudniej żyło się kiedyś bez internetu. Cieszy uprzejmość, życzliwość i kompetencje.
Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...