Skocz do zawartości

Jak postawić ścianę z płyty g-k?


Recommended Posts

Napisano
Wkładanie wełny mineralnej gołymi rękami to lekka przesada..
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
To tylko 5% wiadomosci do postawienia sciany z płyt gk wsumie nic niewnoszące i wyrwane ze srodka całego procesu montażu. Lepiej autor wcale jak by niepisał jak ma mieszać w głowach a potem sciany pękają a przecież zrobilismy jak napisane HEHEHEHE..
  • 1 rok temu...
Napisano
Text wycięty z jakiegoś poradnika DIY ( Do it yourself) metodą(Ctrl+c)bez znajomości tematu, podstaw czy zasad budownictwa. Po prostu laik dla laika. Typowe w tych czasach, gdzie piekarz stawia ścianki K/G a zegarmistrz montuje okna.
  • 6 miesiące temu...
Gość urszula41@onet.pl ,
Napisano
mam pytanie, czy mozna stawiac sciany korytarzowe w 100 rodzinym budynku z płyty regips 12,5 mm, sciany zewnetrzne mieszkania drza, gniazdami, kontaktami jest nawiew zimnego powietrza
  • 3 lata temu...
Napisano
Wygląda na to, ze technologia jest sprawdzona i popularna. Interesuje mnie jednak sprawa typowego remontu a nie stawiania ścianek w mieszkaniu oddanym przez Dewelopera. Załóżmy, że mam w salonie panele, czy inną posadzkę. Czy wtedy mogę "wystartować" od poziomu istniejącej posadzki, czy czeka mnie robienie bruzd na profile podłogowe??
Napisano
22 minuty temu, Gość bystry napisał:

Wygląda na to, ze technologia jest sprawdzona i popularna. Interesuje mnie jednak sprawa typowego remontu a nie stawiania ścianek w mieszkaniu oddanym przez Dewelopera. Załóżmy, że mam w salonie panele, czy inną posadzkę. Czy wtedy mogę "wystartować" od poziomu istniejącej posadzki, czy czeka mnie robienie bruzd na profile podłogowe??

Jak uważasz. Możesz zrobić i tak, i tak. Jak Ci wygodniej.

  • 2 miesiące temu...
Gość XXX MN
Napisano

Mnie uczono -rozstaw profili pionowych co 40 cm -przynajmniej jest to sztywne a nie trzęsie się jak się podchodzi ,

Napisano

Jak stelaż jest dobrze skręcony co 60cm to nie ma mowy o trzęsieniu się ściany.
Co 40cm stosuje się gdy na ścianie ma wisieć coś ciężkiego, w tedy nawet stosuje się podwójne poprzeczki stelaża.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Ścianki działowe z płyt gipsowo-kartonowych coraz częściej wykorzystywane są w budownictwie jednorodzinnych, np. do aranżacji wnętrz. Takie, wykonane w technologii suchej zabudowy, konstrukcje są łatwe w montażu/demontażu, co pozwala na sprawne przearanżowanie wnętrza w przypadku np. zmiany koncepcji. 

W trakcie planowania prac remontowych Inwestorzy często zastanawiają się, czy będą mogli postawić ściankę działową bezpośrednio na panelach lub parkiecie?  W przypadku gdy mamy do czynienia z tzw. podłogą pływającą, zalecamy nie stawiać konstrukcji ścianki bezpośrednio na okładzinie.  Profil podłogowi radzimy umieścić do wcześniej wykonanego w panelach wycięcia.  Przy wykonaniu szczeliny należy pamiętać o pozostawieniu dylatacji oddzielających profil od okładziny.  Dylatacja powinna wynosić około 1cm po każdej stronie, dzięki czemu podłoga będzie mogła dalej swobodnie pracować.

Jeśli mamy do czynienia z parkietem na stałe zamontowanym z podłożem, możliwe jest postawienie ścianki bezpośrednio na nim.  Oczywiście profil podłogowy przed przykręceniem parkietu należy okleić specjalną, wykonaną z pianki polietylenowej, taśmą akustyczną  https://knauf.pl/produkty/knauf-tasma-akustyczna-50-mm.


W wątku pojawiły się również pytania na temat rozstawu profili pionowych.  Aby poprawnie rozstawić profile CW w konstrukcji ścianki działowej, należy wziąć pod uwagę takie parametry jak: wysokość planowanej ściany oraz ciężar jaki na konstrukcji będzie spoczywał.  To właśnie od uzyskanych wartości, zależy to w jakim rozstawie należy montować profile. 

Wszelkie informacje nt. jak poprawnie i bezpiecznie wykonać ściankę szkieletową mogą Państwo  znaleźć w zeszytach technicznych, które znajdują się na naszej stronie internetowej pod poniższym linkiem. 

https://knauf.pl/dokumentacja-techniczna

Przedstawione w zeszytach technicznych, w formie tabelarycznej, dane pozwolą Państwu wykonać prace remontowe zgodnie ze sztuką budowlaną.

  • 2 lata temu...
Napisano
a jak chcę postawić ściankę z profili ale od strony łazienki ma wisieć umywalka to pionowe profile wzmacniam drewnianymi łatami czy jak to ma wyglądać...
Napisano

Wystarczy wzmocnić przez ułożenie dodatkowych profili pionowo, albo wmontowanie w ściance stelaża dedykowanego pod umywalkę.

  • 2 lata temu...
Gość ktoś pisze, ktoś ilustuje
Napisano
Krok 7. Cytat: "Przy jednowarstwowym opłytowaniu - wkręty rozmieszczamy co 20 cm i tylko na słupkach, a nie na profilach UW." A teraz zobaczcie ilustrację do kroku 7.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...