Skocz do zawartości

Dom blisko linii energetycznej


Recommended Posts

Gość gosć
Napisano
ŁAZIENKA BEEEEZNADZIEJNA. laTA 80 -TE..
Gość Maciek
Napisano
A co złego jest w tej łazience (i w latach 80tych). moim zdaniem jest elegancka i praktyczna..
  • 6 lata temu...
Gość brak tynku wstyd!
Napisano
A na tynk już nie starczyło???? Ale wykusz i balkon musi być. Wstyd mieszkać w nieotynkowanym domu, przecież to szpeci to okolicę - za to powinny być kary!
Napisano
  Dnia 14.07.2018 o 14:42, Gość brak tynku wstyd! napisał:

A na tynk już nie starczyło???? Ale wykusz i balkon musi być. Wstyd mieszkać w nieotynkowanym domu, przecież to szpeci to okolicę - za to powinny być kary!

Rozwiń  

Jak Ci szpeci to se zapłać. Możesz na moje konto.

  • 11 miesiące temu...
Napisano
wow wybudowali dom za 550tysi bo bank niedal im wystarczajaca kasy na mieszkanie. chyba cala kamienice w centrum chcieli kupic
Napisano
  Dnia 20.06.2019 o 11:42, Gość Miro napisał:

wow wybudowali dom za 550tysi bo bank niedal im wystarczajaca kasy na mieszkanie. chyba cala kamienice w centrum chcieli kupic

Rozwiń  

Może przez te wszystkie lata bank już im dołożył?

  • 8 miesiące temu...
Napisano
masakra , ja wybudowałem dom 160 m2 w 2016 i musiałbym być debiem żeby wydac na pompe ciepła 90 000 zł jak przyłacze gazu mnie kosztowało 2500 zł , znajomy kupił butle i sam łąduje gaz i ma cenę prawie jak gaz ziemny , mnie ogrzewanie gazem plus ciepła woda koszytuje MAX 3000 na rok a za prąd 2500 zł rocznie , czyli za wydatki na pompe mam 30 lat grzania za darmo , tutaj jest więcej idiotycznych wydatków , poza tym pamiętajcie że jak przyjdzie czas sprzedaży to w polu znaleźć nabywcę łątwo nie będzie szczególnie jak ma dzieci i do szkoły i do przedszkola i na reszte zajęc i do kolegów trzeba ich wozić , ludzie mają pusto w głowach ,taka chałupa za 550 tys w 2009 roku , spdałem z krzesła jak gościa naciągali , podobnie jak moją znajomą , ale tak jest jak człowiek nie myśli głową tylko czym innym ,
Gość doświadczony
Napisano
Słabością gruntowej pompy ciepła jest fakt, że po kilku latach wyziębia grunt i nie ma skąd brać ciepła. I wtedy trzeba się dogrzewać dodatkową grzałką. W efekcie koszty eksploatacji są porównywalne z ogrzewaniem gazowym, a nakład inwestycyjny dużo wyższy. Miałem, sprawdziłem i nikt mnie nie przekona do pompy ciepła, bo na dodatek hałasuje sprężarka.
Napisano
  Dnia 5.03.2020 o 11:23, Gość doświadczony napisał:

po kilku latach wyziębia grunt

Rozwiń  

Po ilu latach doświadczyłeś tego wyziębienia gruntu?

Ile lat temu taką pompę instalowałeś?

 

Oczywiście nie liczę na odpowiedź doświadczonego gościa...

Pojawił się i pewnie już tu nie zajrzy...

Napisano
  Dnia 5.03.2020 o 11:23, Gość doświadczony napisał:

Słabością gruntowej pompy ciepła jest fakt, że po kilku latach wyziębia grunt i nie ma skąd brać ciepła. I wtedy trzeba się dogrzewać dodatkową grzałką.

Rozwiń  

Może zmieniły się warunki gruntowe, wód podziemnych - jeśli płytko był ruraż pompy. Albo był zbyt krótki.

Na zdrowy rozum nawet na 10, 20 m glębokie te pionowe studnie  nie mogą oziębić masy gruntu grzanego od wnętrz ziemi. A przecież zwykle sięgają kilkadziesiąt metrów wgłąb ziemi. 

  • 1 rok temu...
Napisano
Mam w okolicy taką linię wysokiego napięcia i ilekroć przejeżdżam pod nią na rowerze to skwierczy niemiłosiernie. Słychać to już z odległości 50m. W czasie burzy idealnie ściąga pioruny. Ciekawe jak im w domu odbiera radio FM i jak z zasięgiem GSM.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...