Skocz do zawartości

Ceramika - Leier , Jopek , Termoton , Pichler , Kozłowice ...itp


Recommended Posts

Napisano
Jestem na etapie zakończenia prac fundamentowych i powoli rozgladam sie za pustakami ceramicznymi na ściany.Prosze o rady osoby które miały z takim materiałem do czynienia.Wady zalety itd. Ogólnie to gdzie sie nie zapytam o Jopka to wszyscy mi odradzają że niby wymiarów nie trzymie , krzywe i murarz bedzie na mnie klnął :-) . Większosc poleca Leiera i to tego produkowanego na Słowacji a nie u nas.No ale cenowo to mozna znaleśc duzo taniej inne firmy tylko czy właśnie nie bedzie to badziewie.Dzieki za każdą wskazówke.
Gość mhtyl
Napisano
A jakie ściany stawiasz -jedno czy dwu warstwowe? Na dwu warstwowe to Roben albo wienerberger a na jednowarstwowe to porotherm wienerberga.
Napisano
albo eder'a, ew. brennera. podobno lepsze od wienerberka, zwłaszcza tego polskiego. nie kruszą się, nie pękają same z siebie, cenowo zbliżone. jak ja się budowałem, to moi znajomi i sąsiedzi odradzali mi leiery, kozłowice, plecewice, jopki i wieneberki - może to była kwestia "boom-u" budowlanego, że producenci robili byle jakie cegły, szli na ilość, bo i tak każda ilość schodziła im na pniu. być może teraz jst inaczej.
jeśli chodzi o edera, to z tego co kojarze w lubinie jest spory dystrybutor, proponuje rozeznać się w cenach.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
osobiście buduję z ceramiki Porotherma - zrezygnowałem z Maxa i Leier
nie mam najmniejszego problemu z ich kruchością, a bez mojej pomocy same z siebie nie pękają
gdybym dysponował innymi funduszami (większymi) postawiłbym ściany z Ytong-a lub siliki
Napisano
[quote name='Drevan' date='7.08.2011, 13:07 ' post='228072']
osobiście buduję z ceramiki Porotherma - zrezygnowałem z Maxa i Leier
nie mam najmniejszego problemu z ich kruchością, a bez mojej pomocy same z siebie nie pękają
gdybym dysponował innymi funduszami (większymi) postawiłbym ściany z Ytong-a lub siliki

Co do cen to porotherm Weinerberga, Ytong bk były i są na podobnej półce cenowej (gdy ja kupowałem ytonga na ścianę 1-warstwową to odpowiednik wsp.przen. weinerberga był droższy) a co do silki to już ściana 2-warstwowa i inna półka cenowa.
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

albo eder'a, ew. brennera. podobno lepsze od wienerberka, zwłaszcza tego polskiego. nie kruszą się, nie pękają same z siebie, cenowo zbliżone. jak ja się budowałem, to moi znajomi i sąsiedzi odradzali mi leiery, kozłowice, plecewice, jopki i wieneberki - może to była kwestia "boom-u" budowlanego, że producenci robili byle jakie cegły, szli na ilość, bo i tak każda ilość schodziła im na pniu. być może teraz jst inaczej.



rzeczywiście EDER ma bardzo dobre jakościowo produkty. Brenner i pichler też nieżle dają radę. Eder ma natomiast realnie najcieplejszy pustak ceramiczny i ma na to dokumenty. Brenner i Pichler nie posiadają badań (W/m2K) dla pustaka 25 cm ! Nie wiem skąd są wzięte te nierelane dane...

jeżeli chodzi o pustaki szlifowane, to Eder jest bezkonkurencyjny

może filmy instruktażowe się przydadzą icon_smile.gif :
filmy instruktażowe firmy EDER - zasady prawidłowego murowania ścian z pustaka szlifowanego na klej + strop ceramiczny EDER
film z 2007 roku : http://www.youtube.com/watch?v=ZZoDMz-t8kc
są również 3 nowe filmy w tej kategorii :
pustak EDER XP36,5 : http://www.youtube.com/watch?v=5kCK2UwcseQ
pustak EDER XP49 : http://www.youtube.com/watch?v=ejJ4PLZsnDg
strop ceramiczny : http://www.youtube.com/watch?v=oBqC4atcQ1Y

w razie dodatkowych pytań na temat większości pustaków proszę pisać : sprzedaz@mobaupolska.pl
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Minusem tego edera są dziwne wymiary - przy ścianie jednowarstwowej 44cm zużycie pustaków mają 20 szt/m2, a konkurencyjny Porotherm ma tylko 16 szt.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Minusem tego edera są dziwne wymiary - przy ścianie jednowarstwowej 44cm zużycie pustaków mają 20 szt/m2, a konkurencyjny Porotherm ma tylko 16 szt.



Sąsiad we wrześniu murował garaż z porothermu, a dom ma z edera... Powiedział że mimo że to tylko garaż i murował z węższego Porothermu to i tak ma wrażenie, że mur jest stabilniejszy niż te co ma w domu... icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Minusem tego edera są dziwne wymiary - przy ścianie jednowarstwowej 44cm zużycie pustaków mają 20 szt/m2, a konkurencyjny Porotherm ma tylko 16 szt.


Ile szt na m2 ma znaczenie jedynie dla murarza bo zamiast 16 szt musi ułożyć 20 ale z drugiej strony tych co jest więcej to pojedyncza szt jest lżejsza od tych co jest mniej icon_biggrin.gif A i tak w sumie to liczy się m2 a nie ilość.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Ile szt na m2 ma znaczenie jedynie dla murarza bo zamiast 16 szt musi ułożyć 20 ale z drugiej strony tych co jest więcej to pojedyncza szt jest lżejsza od tych co jest mniej icon_biggrin.gif A i tak w sumie to liczy się m2 a nie ilość.



4 pustaki więcej na m2 to duża różnica... Przy całej powierzchni ścian domu wychodzi ładnych kilkaset pustaków, za które trzeba zapłacić, dowieźć na budowę itp itd. Dla murarza to też różnica, bo szybciej się buduje z większych materiałów (wiedzą o tym konstruktorzy bloków z wielkiej płyty) icon_biggrin.gif A więcej roboczogodzin to wyższy koszt...
Napisano
Cytat

4 pustaki więcej na m2 to duża różnica... Przy całej powierzchni ścian domu wychodzi ładnych kilkaset pustaków, za które trzeba zapłacić, dowieźć na budowę itp itd. Dla murarza to też różnica, bo szybciej się buduje z większych materiałów (wiedzą o tym konstruktorzy bloków z wielkiej płyty) icon_biggrin.gif A więcej roboczogodzin to wyższy koszt...


To ,że się szybciej buduje z większych materiałów to fakt, ale aby to szło w parze z cena to mało kiedy się sprawdza.
Są ekipy które doceniają i cenowo budują taniej ale dla większości to nie ma znaczenia.
Co do bloków z wielkiej płyty to murowanie może idzie w piorunującym tempie ale te wielkie płyty ktoś za free nie robił i za robociznę też trzeba zapłacić, więc czy takie tanie to murowanie jest?
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

To ,że się szybciej buduje z większych materiałów to fakt, ale aby to szło w parze z cena to mało kiedy się sprawdza.
Są ekipy które doceniają i cenowo budują taniej ale dla większości to nie ma znaczenia.
Co do bloków z wielkiej płyty to murowanie może idzie w piorunującym tempie ale te wielkie płyty ktoś za free nie robił i za robociznę też trzeba zapłacić, więc czy takie tanie to murowanie jest?



Bo jak klient nie ma zielonego pojęcia, że pustaki ceramiczne mają różne rozmiary, to potem jest robiony przez wykonawcę w bambuko... Niestety tak to wygląda w Polsce. Klient ma w projekcie jakieś tam pustaki i później pod wpływem wykonawcy zamienia na inne (np. na ten Porotherm, który faktycznie jest większy...). I dam sobie głowę uciąć, że jak się pozwoli wykonawcy na zorganizowanie zakupu i transportu pustaków na budowę to będzie jakiś wał icon_biggrin.gif Dlatego proponuję polegać na własnych wyliczeniach i samemu sobie na karteczce przeliczyć zapotrzebowanie - licząc po m2 ścian!

P.S. ja też się skusiłem na Poro pod wpływem porównania kosztów m2, a nie pojedynczego pustaka! icon_smile.gif icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Bież tańsze icon_wink.gif



Złota porada icon_biggrin.gif A potem będziesz wyciągał z nich margiel przez pół roku i nie dasz rady otynkować domu przed zimą :P Ja się zdecydowałem na tanie pustaki (nazwy nawet nie pamiętam) do budowy garażu. Dom mam stawiany z Porothermu 30 cm. I efekt jest taki, że teoretycznie szybka i łatwa budowa garażu wciąż trwa, a dom już stoi (otynkowany!). Problemem był właśnie margiel wyłażący z tanich pustaków, co skutkowało tym że trzeba było zlewać pustaki wodą i skrobać margiel. Roboty było z tym strasznie dużo, a i tak nie ma pewności czy to już koniec. Dlatego nigdy więcej nie zdecyduję się na najtańszy pustak, bo za dużo z tym potem roboty i stresu. Dodam, że pustaki użyte do murowania domu nie miały żadnych spuchniętych elementów margla. Rozumiem więc z tego, że porotherm ma troszkę wyższy standard produkcji...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień Dobry,   Cześć, szukam właśnie sobie jakiegoś projektanta/firmy, która zaprojektuje mi mieszkanie. I interesuje mnie nadzór inwestorski. Mieszkanie w Warszawie - 67 metrów  - Firma 1 - projekt 19430 PLN(290 p m2) + nadzór 11250 PLN(4500 za miesiąc) - Firma 2 - projekt 13400 (200 m2) + nadzór 13400 PLN (200 za m2)   Waszym zdaniem - dużo - za mało? jak to stoi rynkowo w Warszawie.  
    • Naprawa podłogi olejowanej produktem Osmo jest stosunkowo prosta, ponieważ jedną z największych zalet olejowanych powierzchni (w przeciwieństwie do lakierowanych) jest możliwość miejscowej renowacji bez konieczności cyklinowania całej podłogi. Oto jak krok po kroku naprawić olejowaną podłogę Osmo: 1. OCENA USZKODZENIA Drobne zarysowania lub matowość – wystarczy odświeżenie powierzchni. Głębokie rysy lub plamy – konieczne będzie miejscowe szlifowanie i ponowne olejowanie. 2. CZYSZCZENIE PODŁOGI Użyj środka Osmo Wisch-Fix (koncentrat do czyszczenia i pielęgnacji podłóg olejowanych), by usunąć brud, tłuszcz i resztki poprzednich środków pielęgnacyjnych. 3. MIEJSCOWA NAPRAWA (punktowa renowacja) Jeśli masz do czynienia z lokalnymi uszkodzeniami (np. rysa, plama): Delikatnie zeszlifuj uszkodzone miejsce drobnym papierem ściernym (np. 180–240). Oczyść pył – najlepiej odkurzaczem lub ściereczką z mikrofibry. Nałóż cienką warstwę odpowiedniego oleju Osmo (np. Osmo TopOil, Osmo Olej do Podłóg lub Hardwax-Oil – ten sam, którym była wcześniej olejowana podłoga). Pozostaw do wyschnięcia (ok. 8–12 h). W razie potrzeby powtórz. Uwaga do w/w - nowość w ofercie Osmo 1. środek do usuwania plam 2. pasta do usuwania rys 4. ODŚWIEŻENIE CAŁEJ PODŁOGI (jeśli całość wygląda na zużytą) Użyj Osmo 8019 (do usunięcia trudnych plam) oraz Osmo Olej do Renowacji np. 3079: Umyj całą podłogę Intensywnym środkiem myjącym nr 8019. Nałóż cienką warstwę renowacyjnego oleju Osmo za pomocą pada lub szmatki np. 3081. Poleruj do równomiernego rozprowadzenia. Pozostaw do wyschnięcia. Nie ma potrzeby całkowitego szlifowania ani zdejmowania starych warstw, co oszczędza czas i materiał. Wskazówki: Zawsze wykonuj próbę na niewidocznym fragmencie. Używaj tylko oryginalnych produktów Osmo, ponieważ są one ze sobą kompatybilne. Unikaj stosowania zwykłych środków czystości – mogą zniszczyć powierzchnię olejowaną.
    • Bez przesady... Przecież to na pierwszy rzut oka ten "przepis utylizacji" wygląda nacytat/zrzut ekranu z FB...
    • Ale innym czytającym sugerujesz że ja manipuluję. To jest niezbyt uczciwe.
    • Nie ma żadnej zabudowy, również działka na sprzedaż lecz ona względem sąsiada tego z lewej strony jest jakieś 5 m poniżej bo myśleliśmy nad nią również ale niestety dla nas jest zbyt nisko.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...