Skocz do zawartości

Malowanie domku na działcejakimi narzędziami?


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Na działce posiadam drewniany domek - Orzechów 2 z około 1985 roku.
Pierwsze 2-3 razy domek był pokrywany pokostem. Około 1998r. domek został pokrytą jakąś farbą do drewna.
Obecnie uważam, że domek należało by dalej zakonserwować.
Domek jest z drewnianych desek ułożonych w ten sposób jakby były 2 warstwy desek.
Górna warstwa nachodzi w 25% na dolną, po czym dolna warstwa wystaje na ~50% swojej szerokości po czym na 25% zachodzi ponownie górna warstwa i tak do końca ściany.
Zapewne przed malowaniem należy oczyścić powierzchnię.
Stąd pytanie, którego narzędzia najlepiej użyć?
Ręczne szlifowanie odpada.
Musze sprawdzić, jaka jest szerokość wgłębienia czyli widocznej dolnej warstwy. Prócz tego należy pamiętać o kantach desek górnej warstwy, która również należy wyczyścić.
Moim celem nie jest dostanie się do czystego drewna (chyba, że jest absolutnie koniecznie) lecz oczyszczenie powierzchni przed malowaniem.
Chciałbym użyć jak najmniej czasu i siły na wykonanie zadania.
Tu kolejne pytanie przy okazji, jakim rodzajem farby pomalować domek i czy i ten proces można onarzędziować?

Z góry dziękuję za wszelkie rady
Krzysiek
Napisano
Czyszczenie: szpachla na duże odchodzące płaty, szczotka druciana na wiertarce, odpylenie, impregnat typu drewnochron, potem farba. Przygotuj się na ponowne impregnowanie i malowanie po 2 - 3 latach, bo od razu trudno zrobić idealnie, a po takim okresie wszystkie niedoróbki bedą widoczne. Dopiero wtedy możesz uznać, że drewno zabezpieczone.
Gość mhtyl
Napisano
Spróbuj opalarką elektryczną (jeżeli były malowane farbą olejną czy nitro to na pewno zejdzie), mniej się narobisz ale to trochę będzie kosztowało.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Sprawa wygląda następująco:
1. Szlifierka taśmowa nawet z papierem gr 24 nie daje rady. Papier nadal się zapycha a w dodatku deski nie są proste więc efekt mizerny. W dodatku bardzo szarpie drewno. - Odpada
2. Najlepiej idzie opalarką. Efekt po opalarce jest taki, że
a) mimo wszystko nie cała farba schodzi, tzn. część farby jakby się rozmazuje i zostaje na drewnie - może ja grzeje za mocno lub za słabo?
b) po opaleniu drewno (a była to chyba sosna) wygląda w kolorze miodowym, jakby było mokre, albo coś w tym rodzaju. Jak zeszlifuje je szlifierką kątową z papierem ściernym gr40 to uzyskuje piękne prawie białe drewno. Pytanie czy znów nie przepalam drewna uzyskując efekt koloru miodowego?
c) Dodatkowo resztki farby które zostały rozmazane na drewnie zatyka papier ścierny przy szlifowaniu szlifierką kątową, szlifowanie szlifierką taśmową odpada.

Jedni radzą a inni odradzają użycia:
a) tarczy lamelkowej
b) tarczy ściernistej z włókniny

co o tym sądzicie

Dziękuję za porady.
Napisano
Cytat

Sprawa wygląda następująco:
1. Szlifierka taśmowa nawet z papierem gr 24 nie daje rady. Papier nadal się zapycha a w dodatku deski nie są proste więc efekt mizerny. W dodatku bardzo szarpie drewno. - Odpada
2. Najlepiej idzie opalarką. Efekt po opalarce jest taki, że
a) mimo wszystko nie cała farba schodzi, tzn. część farby jakby się rozmazuje i zostaje na drewnie - może ja grzeje za mocno lub za słabo?
b) po opaleniu drewno (a była to chyba sosna) wygląda w kolorze miodowym, jakby było mokre, albo coś w tym rodzaju. Jak zeszlifuje je szlifierką kątową z papierem ściernym gr40 to uzyskuje piękne prawie białe drewno. Pytanie czy znów nie przepalam drewna uzyskując efekt koloru miodowego?
c) Dodatkowo resztki farby które zostały rozmazane na drewnie zatyka papier ścierny przy szlifowaniu szlifierką kątową, szlifowanie szlifierką taśmową odpada.

Jedni radzą a inni odradzają użycia:
a) tarczy lamelkowej
b) tarczy ściernistej z włókniny

co o tym sądzicie

Dziękuję za porady.


Po tarczy lamelkowej zostaną ślady (rysy dość wyraziste) trudno je potem usunąć, trzeba długo szlifować a co tarczy ściernistej z włókniny to nie wiem bo nie używałem.A po opalarce czym ściągasz farbę? Najlepiej szpachelką się to robi, a to że się rozmazuje to przyczyna może być że za długo grzejesz i farba się rozpływa.Natomiast co do koloru to tak drewno wygląda po opaleniu ja to nawet bym powiedział ,że wygląda jak świeże. Co do resztek farby która została to jak ostygnie po opalarce spróbuj raz jeszcze potraktować ją opalarką.
Nie rozumiem jak piszesz w podpunkcie b) -czemu miałbyś przepalać drewno? Czy jeszcze raz opalasz je?
Napisano
Cytat

Po tarczy lamelkowej zostaną ślady (rysy dość wyraziste) trudno je potem usunąć, trzeba długo szlifować a co tarczy ściernistej z włókniny to nie wiem bo nie używałem.



Ja uzywałem, ale na metalu. Bardzo dobra. Ale na drewnie nie próbowałem.

Mam nieodparte wrażenie, że to pokost sprawia Ci problemy z kolorem. Wg mnie - nie przepalasz drewna, a nawet jesli, to tę warstwę usuwasz, skoro po szlifierce jest białe drewno.
Napisano
Cytat

Ja uzywałem, ale na metalu. Bardzo dobra. Ale na drewnie nie próbowałem.

Mam nieodparte wrażenie, że to pokost sprawia Ci problemy z kolorem. Wg mnie - nie przepalasz drewna, a nawet jesli, to tę warstwę usuwasz, skoro po szlifierce jest białe drewno.


Bo tarcza lamelkowa jest przeważnie do metalu, ale do drewna też się nada, stosowałem i sie sprawdza.
Też uważam,że to może być pokost.
Napisano
Zapomniałem dodać,że dobrze a nawet powiedziałbym że bardzo dobrze sprawdza się papier ścierny krążek na szlifierkę kątową ,montuje się ten papier poprzez przykręcenie nakrętką do talerzyka (może on być z twardej gumy albo z plastyku) niestety nie wiem jak to się fachowo nazywa więc tak to opisałem.
Napisano
1. Dziękuję za pomoc i porady
2. Grzeje opalarką z końcówką do ściągania farb do momentu pojawienia się bąbelków. Gdy pojawią się bąbelki od razu zaczynam ściągać szpachelką a opalarka opala miejsce obok lub wyżej. Czasami jest tak, że pięknie schodzi farba jak na filmach, czyli płatami a czasami się rozmazuje. Może źle to robię? Może opalić kawałek i poczekać z tym ściąganiem? Muszę chyba jeszcze więcej poczytać jak to robić, co radzicie?
3. Załóżmy, że na deskach zostaje pokost i czasami rozmazana farba, czy sugerujecie by szlifować do białego drewna, czy sobie darować i nałożyć jakąś lakiero-bejce czy coś w tym stylu na drewno z resztkami farby? (co do lakieru jeszcze nie drążyłem tematu). Z jednej strony chciałem odkryć fakturę drewna i to mi się udaje a z drugie strony chciałem jaśniejszy kolor drewna (ciemna słoma coś takiego), ale jak będzie miodowy z fakturą drewna to też będę szczęśliwy, byle drewno było zakonserwowane.
Pozdrawiam Krzysiek

Napisano
Zastanów się przede wszystkim co się Tobie podoba...

U mnie były ściany szlifowane z ciemnego koloru... Jak zobaczyłm taki stan pośredni, z resztkami farby, to i tak zastanawiałam się czy na tym nie poprzestać... Jednak poszlifowaliśmy je jeszcze raz i efekt jest super, tylko wymagał kupy roboty i syfu niestety...
Napisano (edytowany)
Efekt dzisiejszej pracy:
https://picasaweb.google.com/10449271269075...zialka_20110820
Pół dnia szlifowałem szlifierką kątową. Efekt zadowalający. Dzięki za podpowiedź
Czekam na dysk szlifierski 50mm wtedy wyczyszczę wewnętrzne deski.
Zostaną jeszcze boczki.

Duże zużycie krążków 1 krążek na 3 deski maksymalnie, choć po pierwszej już czuć dużą różnicę.
W poniedziałek będę szukał jeszcze porady u firm produkujących materiały ścierne. Edytowano przez Krzysiek z Łodzi (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...