Skocz do zawartości

Jaki fundament ?


Recommended Posts

Napisano

Witam

Mam zamiar na działce sobie postawić altankę z grillo-wędzarnią taką jak na obrazku(rys 1.). Jedna strona altanki (dwa filary) będzie oparta na wylanych w ziemi słupkach betonowych na głębokość 90 cm. Druga strona będzie oparta o grillo-wędzarnie, która będzie wykonana z pełnej cegły.Pod tą częścią chciałem wykonać płytę fundamentową (zbrojoną) o około 18-20 cm grubości na podsypce żwirowej 30 cm(rys 2.). Po wczorajszej rozmowie z majstrem, który buduje dom u sąsiada pojawił się problem. Powiedział ze takie połączenie nie zda egzaminu (może pęknąć mi ta płyta, będzie krzywo osiadać w stosunku do filarów które są głęboko posadowione itp.). Teraz mam pytanie czy mogę zastosować takie połączenie czy muszę wykonać tradycyjny fundament pod tą częścią? Czy takie rozwiązanie jest dobre co przedstawiłem, może płyta powinna być grubsza a może to majster nie ma racji?

Co o tym sądzicie z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.

Wymiary altanki 4mx4m

296f0fc8b6fe8a84.jpg
rys 1.
821a974ea34763ed.jpg
rys 2.

Napisano
może tak może nie
jak zazbrojone to czemu ma pękać?
jak porządnie zagszczone to czemu ma siadać?

a dla pozbycia się takich dylematów to wylej na całości płytę i tyle
Napisano
Cytat

może tak może nie
jak zazbrojone to czemu ma pękać?
jak porządnie zagszczone to czemu ma siadać?

a dla pozbycia się takich dylematów to wylej na całości płytę i tyle


Czemu ma pękać tego to nie wiem, tak mi majster powiedział stąd mój dylemat i pytania.

Wylewania na całości chciałem uniknąć dodatkowy koszt (beton + stal), a po drugie chciałbym drewniana podłogę a pod nią nie musi być płyta fundamentowa
Napisano
Cytat

a jakie to są te dodatkowe koszty?
liczyłeś?

wbrew pozorom, drewnianą podłogę będzie Ci o wiele łatwiej zrobić na płycie


płyta pod grillo-wędzarnia ma powierzchnie 3.22 m2, na tyle mam stali więc odpada zakup dodatkowy
płyta pod cała altanka ma 16 m2
podłogę mam zamiar wykonać coś w tym stylu na takich podstawkach plastikowych które już posiadam przykład



Napisano
Powiem tak – nieustannie zadziwiają mnie ludzie, którzy sami sobie gotują taki los i komplikują sobie życie.

Jeśli kociak, albo psina wejdzie i się „zablokuje” – co wtedy?
Jeśli zadomowią się tam jakieś drobne zwierzęta – co wtedy?
Jeśli np. osy wybiorą to miejsce na gniazdo – co wtedy?
Jeśli pod tą podłogą „padnie” jakieś zwierze – co wtedy?
Jak posprzątać „pod” – wszak różnie może być?

Moim zdaniem najprościej jest zmontowanie „ruchomych podestów”.
Napisano (edytowany)
Cytat

Powiem tak ? nieustannie zadziwiają mnie ludzie, którzy sami sobie gotują taki los i komplikują sobie życie.

Jeśli kociak, albo psina wejdzie i się ?zablokuje? ? co wtedy?
Jeśli zadomowią się tam jakieś drobne zwierzęta ? co wtedy?
Jeśli np. osy wybiorą to miejsce na gniazdo ? co wtedy?
Jeśli pod tą podłogą ?padnie? jakieś zwierze ? co wtedy?
Jak posprzątać ?pod? ? wszak różnie może być?

Moim zdaniem najprościej jest zmontowanie ?ruchomych podestów?.


Akurat o podłogę się nie martwię bo największe szczeliny będą miały taką szerokość jak występują pomiędzy deskami ok.
8-10 mm. Zastanawiam tylko nad tym czy płyta zda egzamin w tym przypadku, czy są aż takie różnice w pracy tych dwóch systemów czy może płyta powinna być grubsza albo grunt pod nią ?

W moim przypadku była był bo to taka sama podbudowa jak pod kostkę


W Edytowano przez wasyl1985 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam

Mam zamiar na działce sobie postawić altankę z grillo-wędzarnią taką jak na obrazku(rys 1.). Jedna strona altanki (dwa filary) będzie oparta na wylanych w ziemi słupkach betonowych na głębokość 90 cm. Druga strona będzie oparta o grillo-wędzarnie, która będzie wykonana z pełnej cegły.Pod tą częścią chciałem wykonać płytę fundamentową (zbrojoną) o około 18-20 cm grubości na podsypce żwirowej 30 cm(rys 2.). Po wczorajszej rozmowie z majstrem, który buduje dom u sąsiada pojawił się problem. Powiedział ze takie połączenie nie zda egzaminu (może pęknąć mi ta płyta, będzie krzywo osiadać w stosunku do filarów które są głęboko posadowione itp.). Teraz mam pytanie czy mogę zastosować takie połączenie czy muszę wykonać tradycyjny fundament pod tą częścią? Czy takie rozwiązanie jest dobre co przedstawiłem, może płyta powinna być grubsza a może to majster nie ma racji?

Co o tym sądzicie z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.

Wymiary altanki 4mx4m

296f0fc8b6fe8a84.jpg
rys 1.
821a974ea34763ed.jpg
rys 2.


Uważam że fundament pod grila też powinien być wykopany na 80 -90 cm tak jak pod słupy. Chodzi o przemarzanie gruntu i wysadziny pozczas mrozu. Po grila jak i pod słupki wystarczyłby beton B10 i bez zbrojenia tylko kamienie polne i zaprawa ale jak masz dużo kasy to i B20 i zbrojenie możesz dać tylko po co?
Napisano
Cytat

Uważam że fundament pod grila też powinien być wykopany na 80 -90 cm tak jak pod słupy. Chodzi o przemarzanie gruntu i wysadziny pozczas mrozu. Po grila jak i pod słupki wystarczyłby beton B10 i bez zbrojenia tylko kamienie polne i zaprawa ale jak masz dużo kasy to i B20 i zbrojenie możesz dać tylko po co?


Dzięki bardzo chyba tak zrobię wykonam tradycyjny fundament.
Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...