Skocz do zawartości

Jaki fundament ?


Recommended Posts

Napisano

Witam

Mam zamiar na działce sobie postawić altankę z grillo-wędzarnią taką jak na obrazku(rys 1.). Jedna strona altanki (dwa filary) będzie oparta na wylanych w ziemi słupkach betonowych na głębokość 90 cm. Druga strona będzie oparta o grillo-wędzarnie, która będzie wykonana z pełnej cegły.Pod tą częścią chciałem wykonać płytę fundamentową (zbrojoną) o około 18-20 cm grubości na podsypce żwirowej 30 cm(rys 2.). Po wczorajszej rozmowie z majstrem, który buduje dom u sąsiada pojawił się problem. Powiedział ze takie połączenie nie zda egzaminu (może pęknąć mi ta płyta, będzie krzywo osiadać w stosunku do filarów które są głęboko posadowione itp.). Teraz mam pytanie czy mogę zastosować takie połączenie czy muszę wykonać tradycyjny fundament pod tą częścią? Czy takie rozwiązanie jest dobre co przedstawiłem, może płyta powinna być grubsza a może to majster nie ma racji?

Co o tym sądzicie z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.

Wymiary altanki 4mx4m

296f0fc8b6fe8a84.jpg
rys 1.
821a974ea34763ed.jpg
rys 2.

Napisano
może tak może nie
jak zazbrojone to czemu ma pękać?
jak porządnie zagszczone to czemu ma siadać?

a dla pozbycia się takich dylematów to wylej na całości płytę i tyle
Napisano
Cytat

może tak może nie
jak zazbrojone to czemu ma pękać?
jak porządnie zagszczone to czemu ma siadać?

a dla pozbycia się takich dylematów to wylej na całości płytę i tyle


Czemu ma pękać tego to nie wiem, tak mi majster powiedział stąd mój dylemat i pytania.

Wylewania na całości chciałem uniknąć dodatkowy koszt (beton + stal), a po drugie chciałbym drewniana podłogę a pod nią nie musi być płyta fundamentowa
Napisano
Cytat

a jakie to są te dodatkowe koszty?
liczyłeś?

wbrew pozorom, drewnianą podłogę będzie Ci o wiele łatwiej zrobić na płycie


płyta pod grillo-wędzarnia ma powierzchnie 3.22 m2, na tyle mam stali więc odpada zakup dodatkowy
płyta pod cała altanka ma 16 m2
podłogę mam zamiar wykonać coś w tym stylu na takich podstawkach plastikowych które już posiadam przykład



Napisano
Powiem tak – nieustannie zadziwiają mnie ludzie, którzy sami sobie gotują taki los i komplikują sobie życie.

Jeśli kociak, albo psina wejdzie i się „zablokuje” – co wtedy?
Jeśli zadomowią się tam jakieś drobne zwierzęta – co wtedy?
Jeśli np. osy wybiorą to miejsce na gniazdo – co wtedy?
Jeśli pod tą podłogą „padnie” jakieś zwierze – co wtedy?
Jak posprzątać „pod” – wszak różnie może być?

Moim zdaniem najprościej jest zmontowanie „ruchomych podestów”.
Napisano (edytowany)
Cytat

Powiem tak ? nieustannie zadziwiają mnie ludzie, którzy sami sobie gotują taki los i komplikują sobie życie.

Jeśli kociak, albo psina wejdzie i się ?zablokuje? ? co wtedy?
Jeśli zadomowią się tam jakieś drobne zwierzęta ? co wtedy?
Jeśli np. osy wybiorą to miejsce na gniazdo ? co wtedy?
Jeśli pod tą podłogą ?padnie? jakieś zwierze ? co wtedy?
Jak posprzątać ?pod? ? wszak różnie może być?

Moim zdaniem najprościej jest zmontowanie ?ruchomych podestów?.


Akurat o podłogę się nie martwię bo największe szczeliny będą miały taką szerokość jak występują pomiędzy deskami ok.
8-10 mm. Zastanawiam tylko nad tym czy płyta zda egzamin w tym przypadku, czy są aż takie różnice w pracy tych dwóch systemów czy może płyta powinna być grubsza albo grunt pod nią ?

W moim przypadku była był bo to taka sama podbudowa jak pod kostkę


W Edytowano przez wasyl1985 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam

Mam zamiar na działce sobie postawić altankę z grillo-wędzarnią taką jak na obrazku(rys 1.). Jedna strona altanki (dwa filary) będzie oparta na wylanych w ziemi słupkach betonowych na głębokość 90 cm. Druga strona będzie oparta o grillo-wędzarnie, która będzie wykonana z pełnej cegły.Pod tą częścią chciałem wykonać płytę fundamentową (zbrojoną) o około 18-20 cm grubości na podsypce żwirowej 30 cm(rys 2.). Po wczorajszej rozmowie z majstrem, który buduje dom u sąsiada pojawił się problem. Powiedział ze takie połączenie nie zda egzaminu (może pęknąć mi ta płyta, będzie krzywo osiadać w stosunku do filarów które są głęboko posadowione itp.). Teraz mam pytanie czy mogę zastosować takie połączenie czy muszę wykonać tradycyjny fundament pod tą częścią? Czy takie rozwiązanie jest dobre co przedstawiłem, może płyta powinna być grubsza a może to majster nie ma racji?

Co o tym sądzicie z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.

Wymiary altanki 4mx4m

296f0fc8b6fe8a84.jpg
rys 1.
821a974ea34763ed.jpg
rys 2.


Uważam że fundament pod grila też powinien być wykopany na 80 -90 cm tak jak pod słupy. Chodzi o przemarzanie gruntu i wysadziny pozczas mrozu. Po grila jak i pod słupki wystarczyłby beton B10 i bez zbrojenia tylko kamienie polne i zaprawa ale jak masz dużo kasy to i B20 i zbrojenie możesz dać tylko po co?
Napisano
Cytat

Uważam że fundament pod grila też powinien być wykopany na 80 -90 cm tak jak pod słupy. Chodzi o przemarzanie gruntu i wysadziny pozczas mrozu. Po grila jak i pod słupki wystarczyłby beton B10 i bez zbrojenia tylko kamienie polne i zaprawa ale jak masz dużo kasy to i B20 i zbrojenie możesz dać tylko po co?


Dzięki bardzo chyba tak zrobię wykonam tradycyjny fundament.
Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...