Skocz do zawartości

Jaka kolejność - tynki czy hydraulik


pastorek23

Recommended Posts

Napisano
Witam. Właśnie mam kończone prace z elektryka na budowie i teraz sie zastanawiam co dalej. Chciałem wpuścić hydraulika lecz ktoś mi powiedział że teraz to najlepiej tynki zrobić.

Dlaczego ? I jaka jest poprawna kolejność ?
Napisano
  Cytat

Witam. Właśnie mam kończone prace z elektryka na budowie i teraz sie zastanawiam co dalej. Chciałem wpuścić hydraulika lecz ktoś mi powiedział że teraz to najlepiej tynki zrobić.

Dlaczego ? I jaka jest poprawna kolejność ?

Rozwiń  

U mnie też wchodzi hydraulik po tynkach. A dlatego żeby murarze nie zapaskudzili instalacji a jeszcze jak planujesz podłogówkę to już masakra. Po hydrauliku i tynkach wylewka podłóg i jeżeli masz poddasze użytkowe to prace z ociepleniem i wykończeniem z płyt rg.
Napisano
  Cytat

No nie wiem, przecież hydraulik zacznie kuć i znów trzeba będzie zatynkować? Choć to może mniejsze zło.

Rozwiń  

Dokładnie tak jak napisałeś.Ja też uważałem ,że hydraulik powinien przed tynkami zrobić robotę, ale po głębokich przemyśleniach i zastanowienia doszedłem do wniosku,że to ma sens icon_lol.gif
Napisano
Hmm, przy podłogówce jeżeli cała hydraulika jest robiona kompleksowo to się zgodzę, że po tynkach, ale w przypadku prostej instalacji z kilkoma ściennymi punktami poboru?
Łatwiej jest je zabezpieczyć i na świeżo oczyścić, niż później kuć ściany żeby to schować.
No chyba że ktoś ma mnóstwo grzejników (kaloryferów) z wyprowadzeniami bocznymi... wtedy na dwoje babka wróżyła icon_wink.gif
Napisano
Czesc ja bym doradzil podzielic hydraulike na 2 etapy[sam tak zrobilem] a wiec wszystko co bedzie w scianie puszczone czyli hydraulika [woda i centralne ogrzewanie] przed trynkami..a ogrzewanie podlogowe juz po..nic przeciez sie nie uszkodzi jesli zabezpieczymy wszystko. Mi generalnie chodzilo o to by jedna praca nie niszczyc poprzedniej..[w koncu to nasze zlotowki:) ]
Napisano
  Cytat

Czesc ja bym doradzil podzielic hydraulike na 2 etapy[sam tak zrobilem] a wiec wszystko co bedzie w scianie puszczone czyli hydraulika [woda i centralne ogrzewanie] przed trynkami..a ogrzewanie podlogowe juz po..nic przeciez sie nie uszkodzi jesli zabezpieczymy wszystko. Mi generalnie chodzilo o to by jedna praca nie niszczyc poprzedniej..[w koncu to nasze zlotowki:) ]

Rozwiń  

Widocznie tak hydraulikowi pasowało. U mnie chciał robić po tynkach więc nie będę się mu wcinał w robotę. Zresztą dużo nie uszkodzi (tak ma rozplanowaną instalację), a i tak dużo sam będę robił to o robociznę się nie boję.
Napisano
  Cytat

Czesc ja bym doradzil podzielic hydraulike na 2 etapy[sam tak zrobilem] a wiec wszystko co bedzie w scianie puszczone czyli hydraulika [woda i centralne ogrzewanie] przed trynkami..a ogrzewanie podlogowe juz po..nic przeciez sie nie uszkodzi jesli zabezpieczymy wszystko. Mi generalnie chodzilo o to by jedna praca nie niszczyc poprzedniej..[w koncu to nasze zlotowki:) ]

Rozwiń  

Tez tak zrobilismy
Napisano
I przypilnuj koniecznie tej podłogówki. Po ostatnie letce icon_smile.gif po wykładzie pana od kładzenia płytek juz nie jestem taki m optymistą że każdy potrafi kłaść płytki:(

A potem podłoga nie grzeje jak powinna , kasa wydana a pod płytkami hula powietrze. I wszystkie wyliczenia idą nie powiem gdzie :(
Napisano
  Cytat

Widocznie tak hydraulikowi pasowało. U mnie chciał robić po tynkach więc nie będę się mu wcinał w robotę. Zresztą dużo nie uszkodzi (tak ma rozplanowaną instalację), a i tak dużo sam będę robił to o robociznę się nie boję.

Rozwiń  


Najpierw robi się sufity potem tynki na ścianach dopiero potem posadzki .W posadzkach cała instalacja ,nie licząc drobnych podkuć i przekuć przez ściany .
Napisano
Na mój gust sporo zależy od tego jak dużo hydraulicy będą musieli robić bruzd w ścianach. Jeśli to będą tylko kosmetyczne wkucia, to pewnie, że lepiej po tynkach kłaść instalacje. Na przykład ze względu na fakt, że mniej osób będzie łaziło po rurach icon_smile.gif
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...