Skocz do zawartości

Ustawienie domu na działce, powiekszenie działki ?


trzepol

Recommended Posts

Napisano

Witam.
Bardzo proszę o poradę odnośnie budowy prostego domku ok 100-120 m2.
1. Zakupiliśmy działkę 700m2...o przybliżonych wymiarach: szer. 20m (od wjazdu) ze zwężeniem do 17m (od tyłu działki czyli od wschodu) i długości ok.35m.
2. Działka jest ułożona w taki sposób że wjazd jest od strony zachodniej- czyli od wjazdu działka jest szersza o jakies 3 m.
3. Mamy teraz dylemat w jaki sposób rozmieścić na działce dom- zależy nam na tym żeby dom był prosty, parterowy z poddaszem użytkowym, oczywiście tani w budowie- bez żadnych lukarn, wykuszy, zbędnych okien i balkoników, dach dwuspadowy, garaż w bryle budynku, na górze 3 sypialnie i najważniejsze- musi mieć duży salon z wyjściem na taras najlepiej od strony zachodniej (czyli od frontu) lub południowej (z tym że wtedy ten taras i trawka ogranicza się tylko do max.4m. od ogrodzenia).
4. Zastanawiamy się czy dom powinien stać jak najdalej od wjazdu tzn. pozostawić większośc wolnego placu przed domem i wtedy wyjście z domu, z garażu i wyjście z salonu na taras umiejscowione będą od frontu czyli od zachodu. Problem polega na tym że mniej więcej od połowy długości działka zwęża się- więc w miejscu postawienia domu byłoby dosyc wąsko (ok 17 m). Nie wiem czy wogóle znajdziemy wtedy jakiś projekt.
5. Drugim rozwiązaniem jest postawienie domu standardowo tzn. jak najbliżej wjazdu i reszta działki za domem tzn. od wschodu i salon oraz taras też za domem- tylko czy wyjście na taras od strony wschodniej ma wogóle sens.
Naprawdę nie wiemy jak z tego wybrnąć. Bardzo proszę o życzliwe porady. Może ktoś ma podobną sytuację. Proszę również o jakieś konkretne projekty domów dot. takiego "przypadku":)

6 Zastanawiam sie na opcja odkupienia od sasiada zaznaczonego na rysunku czerwonego obszaru tym bardziej za ma on plot postawiony po prostej. W taki sposob ze mialbym dzialke idealnie prostokatna. W jaki sposob mozna odkupic (wydzierzawic itp) taki kawelek dzialeczki abym mogl postawic wygodniej dom i nie miec problemow na przyszlosc z sasiadem. Plan jest aby postawic dom jak najblizej jego granicy - 3m, aby od poludnia miec jak najwiecej miejsca.
5961f9101b79defemed.jpg

Napisano
Po pierwsze i najważniejsze – czy teren posiada aktualny MPZP, jeśli tak, to odpowiedź na te pytania jest tam zawarta. Jeśli nie, to wystąpcie o WZ i tam też będzie na to odpowiedź.
Napisano
Cytat

Po pierwsze i najważniejsze – czy teren posiada aktualny MPZP, jeśli tak, to odpowiedź na te pytania jest tam zawarta. Jeśli nie, to wystąpcie o WZ i tam też będzie na to odpowiedź.



Plan zagospodarowania jest MN2 ale nie widze tam odpowiedzi na temat jak sensownie ustawic domek i jaki dobrac projekt. Nie mowiac o tym jakie sa sposoby na odkupienie, wydzierzawienie od sasiada dzialki.
Plan mowi tylko ze domek musi byc 4m od granicy, ewentualnie 3m jesli nie ma okien na danej scianie - mniejwiecej.
Napisano
A ten MPZP nic nie mówi o linii (obowiązkowej lub nieprzekraczalnej) zabudowy frontu budynku - jak sądzę w stosunku do drogi ?
Sprawdź w ogólnym opisie i szczegółowych uzgodnieniach dla danego terenu.
Jak to będziesz wiedział – napisz.

Napisano
Cytat

A ten MPZP nic nie mówi o linii (obowiązkowej lub nieprzekraczalnej) zabudowy frontu budynku - jak sądzę w stosunku do drogi ?
Sprawdź w ogólnym opisie i szczegółowych uzgodnieniach dla danego terenu.
Jak to będziesz wiedział – napisz.



Szczerze to nie zauwazylem nic takiego tutaj http://www.rudaslaska.bip.info.pl/plik.php?id=15403. Moze za malo wiem ale staralem sie czytac ze zrozumieniem icon_smile.gif
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...