Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Witam.Mam nadzieję że dział odpowiedni. Chcę zrobić sobie taras drewniany ze szwagrem. Tzn. ja swój i on swój. Dużo wiemy już na ten temat ale kilka rzeczy zostaje dla mnie nie wyjaśnionych. Proszę o wypowiedź jakichś fachowców lub kogoś kto miał jakieś doświadczenie.
1. Mam tylko ok 6 cm wysokości pola do popisu. Tzn. od progu balkonu do poziomu wylewki mam 6 cm. A z tego co się orientuję legary są w rozmiarach od ok 5 cm wzwyż, do tego dochodzi jeszcze mocowanie legara do wylewki i grubość deski. Jakie zastosować rozwiązanie? Żeby się zmieścić w tych 6 cm. Można dać coś innego niż legar ? coś co ma 1 lub 2 cm wysokości? i jakie mocowanie wtedy stosować? Jak to się przedstawia technologicznie.
2. Jakie stosować mocowanie legarów do wylewki? czy mogą być to kątowniki które montujemy na kołek do wylewki i na kołek z boku legara? a może przykręcić bezpośrednio legar kołkiem do wylewki?
3.Jak duża powinna być dylatacja między deską a ścianą budynku i w jakim celu ja się robi?
4. jakie stosuje sie odległości między deskami "od-do" i w jakim celu je się robi
5. Gdy już taras będzie cały to na jego końcu (strona najdalej od ściany ) jakie stosować zaślepianie tak by było ozdobne i ładnie wyglądało i nie było widać co jest pod tarasem.
Proszę o porady, Z góry dziękuję.
Napisano
Cytat

Przy tak małej wysokości dyspozycyjnej pokrycie tarasu można wykonać z luźno układanych kratownic - deski grubości 25 - 30 mm przebite do listew o przekroju 30x50 mm. Odstępy miedzy deskami to ok. 2 cm. Czoło pokrycia można osłonić deska przybitą do listew, ale musi pozostać szczelina pozwalająca na swobodny spływ wody.



Co to znaczy luźno? Nie mocować do wylewki? więc jak to ma być bo wydaje mi się że to się mija z celem jak mam być nie mocowane.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
1. Mam tylko ok 6 cm wysokości pola do popisu. Tzn. od progu balkonu do poziomu wylewki mam 6 cm. A z tego co się orientuję legary są w rozmiarach od ok 5 cm wzwyż, do tego dochodzi jeszcze mocowanie legara do wylewki i grubość deski. Jakie zastosować rozwiązanie? Żeby się zmieścić w tych 6 cm. Można dać coś innego niż legar ? coś co ma 1 lub 2 cm wysokości? i jakie mocowanie wtedy stosować? Jak to się przedstawia technologicznie.

Andrewex oferuje legary 35x55x2500, razem z deska 25mm da równo 6cm.

2. Jakie stosować mocowanie legarów do wylewki? czy mogą być to kątowniki które montujemy na kołek do wylewki i na kołek z boku legara? a może przykręcić bezpośrednio legar kołkiem do wylewki?

Spax ma w swojej ofercie kotwy do legarów, kręcisz bezpośrednio przez legar do wylewki, szybko, wygodnie i praktycznie.

3.Jak duża powinna być dylatacja między deską a ścianą budynku i w jakim celu ja się robi?

Dyletacja wystarczy ok 1cm - robi się ją, ponieważ deska "pracuje", czasami zmieniając swoją objętość/szerokość

4. jakie stosuje sie odległości między deskami "od-do" i w jakim celu je się robi

Jak wyżej, umownie przyjęty standard między deskami to ok. 5mm

5. Gdy już taras będzie cały to na jego końcu (strona najdalej od ściany ) jakie stosować zaślepianie tak by było ozdobne i ładnie wyglądało i nie było widać co jest pod tarasem.

Najczęściej jest to po prostu zaślepione/zabudowane deską z której wykonany jest taras.

Pozdrawiam.
  • 1 rok temu...
Napisano
Dla wszystkich zainteresowanych tematem, przesyłam poradnik dotyczący budowy tarasów drewnianych. Krok po kroku. Wiele wskazówek, różne rozwiązania techniczne. Tarasy na wylewce betonowej, bloczkach, kotwach, balkonie...itd.

Cytat

1. Mam tylko ok 6 cm wysokości pola do popisu. Tzn. od progu balkonu do poziomu wylewki mam 6 cm. A z tego co się orientuję legary są w rozmiarach od ok 5 cm wzwyż, do tego dochodzi jeszcze mocowanie legara do wylewki i grubość deski. Jakie zastosować rozwiązanie? Żeby się zmieścić w tych 6 cm. Można dać coś innego niż legar ? coś co ma 1 lub 2 cm wysokości? i jakie mocowanie wtedy stosować? Jak to się przedstawia technologicznie.

Andrewex oferuje legary 35x55x2500, razem z deska 25mm da równo 6cm.

2. Jakie stosować mocowanie legarów do wylewki? czy mogą być to kątowniki które montujemy na kołek do wylewki i na kołek z boku legara? a może przykręcić bezpośrednio legar kołkiem do wylewki?

Spax ma w swojej ofercie kotwy do legarów, kręcisz bezpośrednio przez legar do wylewki, szybko, wygodnie i praktycznie.

3.Jak duża powinna być dylatacja między deską a ścianą budynku i w jakim celu ja się robi?

Dyletacja wystarczy ok 1cm - robi się ją, ponieważ deska "pracuje", czasami zmieniając swoją objętość/szerokość

4. jakie stosuje sie odległości między deskami "od-do" i w jakim celu je się robi

Jak wyżej, umownie przyjęty standard między deskami to ok. 5mm

5. Gdy już taras będzie cały to na jego końcu (strona najdalej od ściany ) jakie stosować zaślepianie tak by było ozdobne i ładnie wyglądało i nie było widać co jest pod tarasem.

Najczęściej jest to po prostu zaślepione/zabudowane deską z której wykonany jest taras.

Pozdrawiam.


Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Rozumiem, wezmę ekspertyzę. Co do wylewki to planowałem zrobić wyrównanie styrobetonem i na to albo cienki styropian podłogówka i wylewka albo od razu podłogówka i wylewka bez styropianu. Boję się że wyrównanie tego samym styropianem będzie katorżniczą pracą a i tak nie dam rady tego prosto i szczelnie zrobić. Co by Pan tutaj doradził?
    • Wylewka ma być zrobiona za styrobetonu? Ale w takim razie rury od ogrzewania podłogowego nie powinny być w niej zatopione, Styrobeton ma właściwości izolacyjne, znacznie słabsze niż styropian, ale jednak.  Pęknięcia można zwykle wypełnić odpowiednimi preparatami na bazie żywic polimerowych. Ale to w sytuacji, gdy wymagane jest utrzymanie wysokiej wytrzymałości betonu w naprawianym miejscu. Jednak równie dobrze może się okazać, że są to tylko płytkie powierzchniowe rysy, bez znaczenia konstrukcyjnego i w zasadzie ich naprawiać nie musimy. Między innymi dlatego strop powinien obejrzeć i ocenić fachowiec. Z kolei aplikacja takich żywic to nie jest zadanie dla amatora. 
    • Nie jest inna. przy ciepłej wodzie długość przepływu wody jest inna (większa) poza tym dochodzą małe przekroje w urządzeniach podgrzewających, jakie by one nie były.  Praw fizyki nie da się zmienić, niestety.       Musiałbyś doprowadzić wodę na piętro oddzielną rurą prosto z piwnicy (o średnicy co najmniej cala, a jeszcze lepiej większej)  i na piętrze zwiększyć wszystkie przekroje zastosowanych rur o co najmniej jeden stopień.    Można też próbować podnieść ciśnienie w instalacji hydroforu, pytanie tylko czy rury (szczególnie na łączeniach) to zwiększone ciśnienie wytrzymają.
    • Czyli żadne urządzenie pomocnicze czy też inne rozwiązanie nie pomoże, bo ograniczeniem są rury ?    W takim razie przy poborze ciepłej wody powinno być podobnie, a jest znacznie gorzej, więc raczej przyczyna jest inna ? 
    • Kwestią zasadniczą są przekroje zastosowanych rur. Te na parterze nie były przewidziane do zwiększonego poboru wody na górę, te na górze są prawdopodobnie zbyt małe, bo przewidziano je na normalną instalację, a nie instalację podniesioną wyżej (spadek ciśnienia o wysokość słupa wody od piwnicy do piętra). Ot i masz przyczynę.    Niestety, hydraulicy na rynku są w większości przyuczonymi amatorami i stosuję utarte schematy, które jednak trzeba dopasowywać do zmieniających się warunków, ale oni tego nie potrafią. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...