Skocz do zawartości

Z8-co wy na to?? /Studio Z500


sailor-ro

Recommended Posts

real wr - wycena była robiona w grudniu 2006. Firma Burkietowicz (w google burkietowicz, wiązary).

real - wr Jeśli dostaniesz wycenę aktualną, mam prośbę, zamieść ją tutaj lub na priw Ciekawe czy sie zmieniła.

A gdzie się zamierzasz budowac....?

Jesli idzie o sprawę wiązary - więźba ja sie zabezpieczam. Rozmawiałem z architektem, obliczy mi tradycyjną więźbę..
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Fachowiec zadeklarował się za 15.000 zł wybudować do stanu surowego otwartego (wykopy pod fundamenty ja robię):

Dom – Z8 http://www.projekty.z500.pl/projekt/z8.html

Powierzchnia zabudowy 120 m2, ściany – 150 m2

A potem robią zbrojenie, fundamenty, ściany fundamentowe i ciągną ściany (naprawdopodobniej z pustaka keramzytowego) nośne i działowe oraz kominy. Wszystko kończą wieńcem.

Tak samo wygląda zakres prac związany z garażem –

http://www.archon.pl/index.php?act=32&lang...=m401676734510a

Tu powierzchnia zabudowy – 36, 3 m2

Czy to dobra cena? Jak uważacie?
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Wita nowy fascynat tego projektu icon_wink.gif Planujemy z żoną budowę wersji z poddaszem użytkowym i garażem. Na całość inwestycji mamy około 160 000 PLN. Uda się ? Musi icon_wink.gif




Witam
Ja również chcę wybudować domek z8 w wersjiB lustrzane odbicie z garażem po prawej stronie.
Domek ma być wykonany w technologii szkieletu drewnianego. Też mam tyle pieniędzy co Ty.Też musi sie udać.
Może ktoś z Was już wybudował ten domek w wersjii drewnianej. Proszę o uwagi i ewentualnie ceny.
pozdrawiam
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
No właśnie jeśli idzie o budowanie....

W projekcie jest bloczek fundamentowy B20, a na na rynku szeroki dostęp do B15 w często dość atrakcyjnych cenach.

Z jakiego bloczka stawialiście ściany? Czy B15 może zastąpić B20? W tej sprawie usłyszałem dwa głosy -

1. pan sprzedający bloczki: "Panie... z B15 buduje się domy po 3 piętra" (to jak mu powiedziałem jak wygląda Z8)

2. Pracownia Z500: "Projektant tak zaprojektował i wyliczył, każda zmiana będzie robiona na Pańskie ryzyko"

I co tu robić? Wydaje mi się, że przecież buduje się z B15 domy piętrowe, z ciężkimi stropami, itd...
Link do komentarza
Fundamenty w domu jednorodzinnym spokojnie można budować z bloczków odmiany B 15. Praktycznie żaden materiał konstrukcyjny w wyższych partiach domu nie ma wytrzymałości większej niż 15 MPa, a w przypadku budowy z betonu komórkowego jego wytrzymałość na ściskanie wynosi ok. 4 MPa, czyli niemal czterokrotnie mniej niż bloczka fundamentowego.
Link do komentarza
Cytat

No właśnie jeśli idzie o budowanie....

W projekcie jest bloczek fundamentowy B20, a na na rynku szeroki dostęp do B15 w często dość atrakcyjnych cenach.

Z jakiego bloczka stawialiście ściany? Czy B15 może zastąpić B20? W tej sprawie usłyszałem dwa głosy -

1. pan sprzedający bloczki: "Panie... z B15 buduje się domy po 3 piętra" (to jak mu powiedziałem jak wygląda Z8)

2. Pracownia Z500: "Projektant tak zaprojektował i wyliczył, każda zmiana będzie robiona na Pańskie ryzyko"

I co tu robić? Wydaje mi się, że przecież buduje się z B15 domy piętrowe, z ciężkimi stropami, itd...



Ja mam w projekcie tak "fundamentowe bloczki betonowe gr. 24 cm z betonu wytrzymałości na ściskanie 20MPa murowane na pełną spoinę zaprawą cenentową klasy M10 lub monolityczne betonowe B20W4
oczywiście wytrzymałość bloczka 20 MPa odpowiada klasie betonu B20. Osobiście kupiłem B15 Kupowałem na telefon i ich nie widzialem choć firma duża z certyfikatem łącznie z ISO lecz bloczki miały z jednej strony taki fatalny brzeg powstały z wyciagania z formy. Widziałem znacznie lepiej wykonane bloczki wręcz idealnego kształtu. I dzisiaj na pewno kupiłbym te idealnego kształtu ściana jest znacznie równiejsza co pozwala na dokładniejsze smarowanie dysperbitem lepszą estetykę itd...itp...
Link do komentarza
Dzieki za odpowiedź.

Miłośniku Budownictwa - ja też kupiłem B15 - zobaczymy jakie będą. Mam nadzieję, że ok.

Mam serdeczną prośbę. Chodzi mi tak naprawdę o listę zakupów. Ale... bez obaw. Skupiam sie na razie na fundamencie.

Projektowi Z8 towarzyszy zestawienie materiałów. Bloczka fundamentowego sobie wyliczyłem. Drut wiązałkowy, stal (pręty gładkie i żebrowane) jest podana - zdaje się łącznie jakieś 270 kg, tak więc tu nie ma chyba problemu.

Ale główny kłopot to dla mnie zaprawa do budowy ściany fundamentowej - w projekcie podana jest M10, w zestawieniu figuruje M12. Jak to rozumieć?
To nic, ale przede wszystkim podana jest w m3.

I tu mam zagwozdkę, ponieważ zaprawa będzie rob iona na budowie, jak mam obliczyć ile mi potrzeba na fundamenty Z8 cementu, jakiej klasy, ile piachu?
Najbardziej chodzi mi o cement - ile kg?, jakiej klasy?

Inną rzeczą jest, że zamiast betonu komórkowego będę stawiał ściany z pustaków keramzytowych na pełną zaprawę. I znowu - ile cementu, jak obliczyć, kogo się o to rzeczy pytać
Link do komentarza
Witam wszystkich miłośników Z8.Choć z małżonką planujemy budować domek w późniejszym terminie to od dawna już przeglądamy różne projekty.Działeczkę na szczęście już mamy.Zdecydowanie Z8 jest liderem.W każdym z innych projektów coś nie pasuje a to za mała sypialnia a to za duża a to za bardzo skomplikowany,za drogi itp.Dlaczego akurat ten?Po pierwsze parterowy,po drugie 3 sypialnie i tu największy komfort ponieważ największy pokój dla dziecka ponad 16m,nasza sypialnia też niczego sobie bo 12m i dodatkowy pokoik dla gości.Po trzecie duży ładny salon.Wszystko ładnie rozplanowane i mieści się w 100 metrach.
Zastanawiamy się nad budową w systemie szkieletowym.Czy jest taka możliwość?Może ktoś już buduje?Planujemy kominek z rozprowadzeniem.Czy w tym projekcie się sprawdzi czy może jednak inna metoda ogrzewania?Czy sam kominek wystarczy czy coś dodatkowo będzie potrzebne?Strychu do adaptacji nie planujemy.Jaki dach wybrać?Czy gont czy blachodachówka?Będziemy bardzo wdzięczni za jakieś rady i wskazówki.Pozdrawiam
Link do komentarza
Jestem właścicielem wybudowanego wg. adoptowanego projektu gotowego Studio Z500 (przerobionej parterówki na domek z poddaszem uzytkowym 240m użytkowe kubatura ponad 600m projekt handlowy o nazwie Z80 40 GP. Domek wykonalem w ciągu jednego roku 2005.

Jest to dom z uzytkowym poddaszem. dwa razy wiekszy metraż niż w pierwotnym projekcie. Posiada boczny garaz.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Dzieki za odpowiedź.

Miłośniku Budownictwa - ja też kupiłem B15 - zobaczymy jakie będą. Mam nadzieję, że ok.

Mam serdeczną prośbę. Chodzi mi tak naprawdę o listę zakupów. Ale... bez obaw. Skupiam sie na razie na fundamencie.

Projektowi Z8 towarzyszy zestawienie materiałów. Bloczka fundamentowego sobie wyliczyłem. Drut wiązałkowy, stal (pręty gładkie i żebrowane) jest podana - zdaje się łącznie jakieś 270 kg, tak więc tu nie ma chyba problemu.

Ale główny kłopot to dla mnie zaprawa do budowy ściany fundamentowej - w projekcie podana jest M10, w zestawieniu figuruje M12. Jak to rozumieć?
To nic, ale przede wszystkim podana jest w m3.

I tu mam zagwozdkę, ponieważ zaprawa będzie rob iona na budowie, jak mam obliczyć ile mi potrzeba na fundamenty Z8 cementu, jakiej klasy, ile piachu?
Najbardziej chodzi mi o cement - ile kg?, jakiej klasy?

Jestem na etapie utwardzania piasku pod wylewkę stanu "zero"
Pamiętać należy ze mam projekt z8 GF czyli 138 m2 i tak zużyłem :
na ławę klasa B20 15 m3 (pozarywane boki troszkę niestabilny grunt ) według wyliczenia powinno wyjść 13m3 Nie żałuję ławy większe grubsze icon_lol.gif
drut do wiązania - 5kg (starczyło z nawiazkę icon_biggrin.gif
pret głatki 6mm 72 kg ( troszke zostało )
pret 12mm zebrowany 267 kg ( na styk icon_wink.gif
bloczki betonowe 1500 szt (zostało ok 30szt) wym 38 x 24 x 12 Mam ok 80 cm różnice wysokości na szerokości domu więc fundament wyszedł wysoko dokładnie 120 cm
teraz w nagrodę wszystoko zasypuję piachem licze na ok 250 ton tak srednio metr sześcienny to 1,7 tony
kupuje za 20 zł tona z przywozem icon_sad.gif
póżniej wylewka 10cm mam prętów gładkich 12 w obfitości wiec dorzucę zbrojenie i dam klasę betonu B15 ( bo niestety tak trzeba gdy daję sie zbrojenie )z obliczeń wynika 13,8 m3 i tak powinno wyjść wylewany z gruszki wylewkę planuje ze wsparciem na fundamentach z kilku przyczyn
-ogromna ilość piachu (czy aby nie siędzie później )
- nadmiar pretów
- różnica w poziomie fundamentu z 4cm (tu zawalił geodeta ) a ja mu zaufałem (oj naiwny naiwny icon_redface.gif
jeśli chodzi o murowanie fundamentów zużyłem 5 ton piasku i z 1,5 cementu dodawałem dodatek do betonu SIKA aby mieszanka była bardziej plastyczna (ciekawy bajer ) wyszło mi chyba 2 litry i kosztowało chyba z 15 zł stosunek cementu do piasku 1:3
ależ sie rozgadałem icon_mrgreen.gif
Link do komentarza
Cytat

Dzieki za odpowiedź.

Miłośniku Budownictwa - ja też kupiłem B15 - zobaczymy jakie będą. Mam nadzieję, że ok.

Mam serdeczną prośbę. Chodzi mi tak naprawdę o listę zakupów. Ale... bez obaw. Skupiam sie na razie na fundamencie.

Projektowi Z8 towarzyszy zestawienie materiałów. Bloczka fundamentowego sobie wyliczyłem. Drut wiązałkowy, stal (pręty gładkie i żebrowane) jest podana - zdaje się łącznie jakieś 270 kg, tak więc tu nie ma chyba problemu.

Ale główny kłopot to dla mnie zaprawa do budowy ściany fundamentowej - w projekcie podana jest M10, w zestawieniu figuruje M12. Jak to rozumieć?
To nic, ale przede wszystkim podana jest w m3.

I tu mam zagwozdkę, ponieważ zaprawa będzie rob iona na budowie, jak mam obliczyć ile mi potrzeba na fundamenty Z8 cementu, jakiej klasy, ile piachu?
Najbardziej chodzi mi o cement - ile kg?, jakiej klasy?

Jestem na etapie utwardzania piasku pod wylewkę stanu "zero"
Pamiętać należy ze mam projekt z8 GF czyli 138 m2 i tak zużyłem :
na ławę klasa B20 15 m3 (pozarywane boki troszkę niestabilny grunt ) według wyliczenia powinno wyjść 13m3 Nie żałuję ławy większe grubsze icon_lol.gif
drut do wiązania - 5kg (starczyło z nawiazkę icon_biggrin.gif
pret głatki 6mm 72 kg ( troszke zostało )
pret 12mm zebrowany 267 kg ( na styk icon_wink.gif
bloczki betonowe 1500 szt (zostało ok 30szt) wym 38 x 24 x 12 Mam ok 80 cm różnice wysokości na szerokości domu więc fundament wyszedł wysoko dokładnie 120 cm
teraz w nagrodę wszystoko zasypuję piachem licze na ok 250 ton tak srednio metr sześcienny to 1,7 tony
kupuje za 20 zł tona z przywozem icon_sad.gif
póżniej wylewka 10cm mam prętów gładkich 12 w obfitości wiec dorzucę zbrojenie i dam klasę betonu B15 ( bo niestety tak trzeba gdy daję sie zbrojenie )z obliczeń wynika 13,8 m3 i tak powinno wyjść wylewany z gruszki wylewkę planuje ze wsparciem na fundamentach z kilku przyczyn
-ogromna ilość piachu (czy aby nie siędzie później )
- nadmiar pretów
- różnica w poziomie fundamentu z 4cm (tu zawalił geodeta ) a ja mu zaufałem (oj naiwny naiwny icon_redface.gif
jeśli chodzi o murowanie fundamentów zużyłem 5 ton piasku i z 1,5 cementu dodawałem dodatek do betonu SIKA aby mieszanka była bardziej plastyczna (ciekawy bajer ) wyszło mi chyba 2 litry i kosztowało chyba z 15 zł stosunek cementu do piasku 1:3
ależ sie rozgadałem icon_mrgreen.gif

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
quote name='brzeszczot' date='Jan 21 2007, 17:55' post='9513']
Witam

Tez bardzo podoba nam się Z8, ale myśląc o ogrzewaniu chcemy postawić na nowoczesny piec na paliwo stałe.
I tu pojawia się kwestia zapewnienia odpowiednio dużej kotłowni. Czy ktoś z budujących albo adaptujących wprowadził takie rozwiązanie? Jeśli tak w jaki sposób?
rael_wr - kłaniam się, ja też jestem z Wrocławia, na jakim jesteś etapie budowy, czym ogrzewasz, może znasz albo możesz polecić dobrego adaptatora tego projektu?
[/quote]Proponję sprawdzone rozwiązanie: piec gazowy np. Termet (Bosch) 29 kW spółpracujacy z turbokominkiem np. "Makroterm" z Zakopanego 24 kW + zasobnik 120 litrów z możliwością rozbudowy o solar (dwa lustra). Wszystko w miedzi a kaloryfery "Regulus". Mam to bez solarów. Dom 240 metrów. To nie żart sprawdzony system. Łatwy w wykonaniu. Z wyjazdami na dłużej z domu niema problemu. Mała pojemność układu. Z8 z uwagi na b.duże możliwości rozwiązań to kopalnia pomysłów. [attachment=478:attachment]

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

5-10 W domku czuc już ciepłoa po 20 minutach nawet przy -20 st. na dworze jak w zimie 2005/06 nie ma problemu z zaopatrzeniem w ciepło. Domek Z80 40 GP. Sprawdzony patent na cztery osoby do późnej starosci nie masz problemu jezeli jeszcze zadbasz o nalezyte z godne z karta technologiczna Schiedla, Makrotermu i Termetu wykonanie wszystkich instalacji oraz dołozysz jeszcze pomysł na zaopatrzenie domku w dostateczną ilośc powietrza do spalania (pomysł na sprawna wentylację grawitacyjną).

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza

DSC01446.jpg

w budowanym przeze mnie Z8 zastosowałem ogrzewanie podłogowe na całej powierzchni, przy dość dobrym ociepleniu zarówno ścian, jak i podłogi i stropu, wydaje mi się, że taki sposób ogrzewania okaże się racjonalny nawet przy zastosowaniu jako źródła ciepła kotła elektrycznego o mocy 6 kW, np. ELTERM z Chełmna (cena 1500,00 zł + VAT) wspomaganego zestawem solarnym: kolektory rurowo-próżniowe z zasobnikem buforowym i podgrzewaczem c.w.u., np. WATT DUO z Chorzowa (cena 10 999,00 zł + VAT).
Jeśli macie w pobliżu gaz przewodowy to w chwili obecnej kocioł gazowy kondensacyjny wydaje się najbardziej optymalnym źródłem ciepła

DSC01446.jpg

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Witam, chcemy zakupić projekt domu z8 wersja B lustrzane odbicie. Żeby przekonać się ostatecznie, że to słuszny wybór, chcielibyśmy zobaczyć ten dom w realu. Jeśli więć ktoś z Państwa wybudował lub buduje jakąkolwiek wersję tego domu w promieniu jakiś 150 kilometrów od Zielonej Góry i byłby tak miły, żeby pozwolił nam zajrzeć do środka, byliyśmy niezmiernie wdzięczni i usatysfakcjonowani. icon_redface.gif
Link do komentarza
Witajcie!
Po ilości wizyt widać,że jest mnóstwo zainteresowanych budową tego domu... więc dlaczego tak niewielu decyduje się o tym pisać?
Ja zaczęłam przygodę niedawno i walczę z papierami. Za to już na pewno wiem,że będzie to Z8 z antresolą w systemie szkieletowym. Zmartwiło mnie, i oczywiście deko wkurzyło, Studio Z 500,które nie dotrzymało terminu i ciągle każe czekać na projekt.Drugi miesiąc.A czas to pieniądz... Tylko czego znowu mój?!
chętnie poczytam o innych powstających domkach.Czy ktoś już ma Z8 z antresolą? Pozdrawiam!
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
witam serdecznie
zamierzam kupić projekt Z8 ale i dokonać w nim całej masy zmian .tzn
1.garaż bedzię po prawej stronie ale głębokość jego będzie jak całego domu (robię miejsce na kotłownie około 7m2
2.wydłużam budynek o 1m czyli będzie miał 18m na 9m
3.zmieniam całkowicie wnętrze (upraszam je)
4. wyjście na taras będzie po lewej stronie bo mam wąską działkę 25m na 70m
5.wszytkie okna będą w nieco innym położeniu
4.ściany fundamentowę będą miały około 45cm nad powierdzchia zięmi (boję się podtopień)

czy ktoś z was tęż tak wiele chce zmienić?
pozd.Robertino
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Przez jakiś czas nie zaglądałem na forum i stąd zwłoka w odpisaniu na pytanie.

Mam wreszcie pozwolenie na budowę i prawdopodobnie w następnym tygodniu wchodzi ekipa i ściąga humus. Do końca roku dom ma być pokryty dachóweczką. Właśnie jestem na etapie doboru. Myślę o ceramicznej miedzianej angobie, ale nie wiem, jaką wybrać.

Mam gaz, a do ogrzewania planuję wykorzystać kondensacyjny dwufunkcyjny. Moja wersja to Z8 AL GP i mam nadzieję, że przy dzisiejszych zaawansowanych technologiach to wystarczy do ogrzania domu i przygotowania ciepłej wody. Oczywiście będę korzystał z kominka, ale nie będę rozprowadzał ciepłego powietrza, czy korzystał z płaszcza wodnego. To mały i zwarty dom, więc liczę na b.niskie koszty ogrzewania. Uznałem, że dodatkowe inwestowanie nie będzie opłacalne. Może się mylę icon_smile.gif.

Adaptatora miałem kiepskiego, więc nie polecę. Znam natomiast dobrego konstruktora, który "ratował" moją adaptację w zakresie konstrukcji: Jarosław Skolasiński 71-342-02-82 j.skolasinski@bi.com.pl.
Zastanawiam się jednak... po co ten adaptator, skoro dom stoi. Chodzi o samo ogrzewanie?

pozdrawiam,
Link do komentarza
Mam pytanie do wszystkich budowniczych Z8.

Jak planujecie pokryć dach? Ja myślę o ceramice i nie mogę się zdecydować. Nie wiem jaki wzór dachówki na nachyleniu 28 stopni będzie najciekawiej wyglądał. Jedni mówią, że głęboka fala, inni że płaska. Myślę o czerwonej lub miedzianej angobie. Czy macie jakieś swoje upatrzone wzory lub przemyślenia?
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

jestem bardzo zainteresowanym kupnem tego projektu (wersja podstawowa)

http://www.projekty.z500.pl/projekt/z8.html

ale chcialbym sie dowiedziec czy ktos juz wybudowal ten dom jesli tak to jaki jest koszt budowy

i czy jest szansa ze zmieszcze sie w 200tys

pozdro

Damian


Jestem przekonany że dla chcącego nie ma nic trudnego
A tak poważniej to raczej trudno odpowiedzieć jednoznacznie. Jest wiele kosztów które wynikają np. z specyfiki działki. Wystarczy że działka jest delikatnie pochyła i juz potrzebujesz piasku na zasypanie w środku domu w moim przypadku było to 250 ton do środka domu i 250 ton na zewnątrz domu a różnica terenu na długości domu tj. 14m była chyba z 70cm
Pomnóż tony razy cena piasku i szczęka opada, żaden kosztorys tego ci nie uwzględnia icon_wink.gif
dla porównania podam wycenę okien razem z żaluzjami które otrzymałem do z8 od 13 tyś - do 25 tyś czy ściana jednowarstwowa czy trójwarstwowa . ??? Wiązary na dach miałem od kilku firm i cena wachała sie od 15tyś do 25 tyś za wiazary troszkę pisałem o tym wcześniej Reasumując - koszt twojego domu będzie sie wachał miądzy 100tyś a 300 tyś. icon_smile.gif

Jeśłi bedziesz miał jakieś szczegółowe pytanie to chętnie odpowiem.

Wiele lat temu przeczytałem w muratorze takie zdanie ( dzisiaj może ono nie być juz prawdą )
- Jaki jest najdroższy materiał budowlany??? - DREWNO !!!!!!
- Jaki jest najdroższy rodzj drewna ???? - BALE DREWNIANE!!!!!
- Zczego zbudujesz NAJTAŃSZY DOM ????? - Z BALI DREWNIANYCH !!!!!!!!! icon_mrgreen.gif
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

witam, jestem również zainteresowany tym projekcikiem z8:)

moje pytanie wstępne jest,

Czy ktos budowal lub jest w trakcie budowy tego projektu w zachodniopomorskim ??

prosiłbym o kontakt



Witam.

Ja mieszkam w zachodniopomorskim i buduję ten domek. Jestem na etapie wykonywania tynków, wylewki już za mną a i ogrzewanie zakończyłem.

W razie czego to "mizerek" to jacakam@wp.pl
Link do komentarza
witam
Mam pytanie do wszytkich szczęsliwych posiadaczy domu Z8.
Czy macie zdjęcia z montażu ocieplenia stropu (poddasza) , w jaki sposób się go robi i jaki materaił zastosowaliście.
Będębardzo wdzięczny
pozdr.Robertino
[/quote]


DSC01446.jpg



1. ruszt pod sufit z płyt G-K
2. folia
3. płyty G-K
4. izolacja termiczna z wełny nimeralnej (3 warstwy) ułożona na płytach G-K
Link do komentarza
Witam Wszystkich bardzo serdecznie,

Będziemy budować Z8 przyszłym roku. Jesteśmy na etapie papierologii: projekt zamówiony Z8 28 A (zmiany jakie wprowadziliśmy w projekcie to: wydłużenie domu o 1 m, dodanie okna w salonie (elewacja boczna) i w pomieszczeniu gospodarczym), mapki do celów projektowych już posiadamy, badania geotechniczne - zrobione, warunki przyłącza mediów też są. Jeszcze adaptacja u lokalnego architekta i mamy nadzieję, że projekt zostanie złożony początkiem przyszłego icon_biggrin.gif

Proszę osoby które są bardziej zaawansowane o dodanie zdjęć lub wysłanie na maila. A może ktoś z Was buduje Z8 w woj. małopolskim lub podkarpackim.


Co do montażu ocieplenia stropu to może te linki sie przydadzą:
http://www.mitek.pl/stropydrewniane.pdf
forum.muratordom.pl/dziennik-budowy-d04-powszechny-za-150-tys,t97164-60.htm
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Skąd bierzecie kosztorys dla banku?



Wtrącam się do nieswojego Klanu, ale odpowiem, że ja napisałem kosztorys na podstawie gazetki Dom Polski 2008

https://budujemydom.pl/component/option,com_content/task,specialblogcategory/act,all_bd/id,281/Itemid,263/

Wiedziałem jaką kwotę chcę wziąć z banku i starałem się na podstawie tej gazety trzymać rzeczywistości. Bank i rzeczoznawca przyjęli mój kosztorys, więc jest ok.
Link do komentarza
Witam serdecznie
Ja rowniez przylaczam sie do szczesliwcow budujacych Z8 (wersja A, bez garazu). Dzialka zakupiona, plan wyrysowany, teraz czekam na pozwolenie. Mam pytanie do osob ktore juz postawily stan surowy: ile sztuk pustaków (beton komorkowy bialy) poszło na sciany zewnetrzne? Dotarly do mnie dwa kosztorysy, w jednym bylo podane ok 1100szt, w drugim niecale 600szt. Zakupilam przed swietami 1000szt pustakow i nie wiem czy to nie za duzo, w polowie stycznia mam miec dostawe, wiec mam czas aby odmowic jakas ilosc.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Witam,

Mam zamiar kupić projekt domu Z8 - wariant A. Zależałoby mi bardzo żeby przed zakupem obejrzeć wybudowany już domek. Jeżli ktoś z Was byłby na tyle miły i pozwolił mi zwiedzić jego dom to bardzo proszę o kontakt. Jestem z Kutna (woj. łódzkie) a wiec najlepiej gdyby była to osoba z województwa łódzkiego lub mazowieckiego.

Pozdrawiam
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 4 tygodnie temu...
icon_biggrin.gif witam wszystkich bardzo serdecznie
Po 9 miesiacach biegania z papierkami w końcu dostałem pozwolenie na budowe (nerwy mam zszargane ale to nic ,najważniesze że mam). 3 marca moi budowlańcy wbijają łopatę w ziemie (oczywiście jesli pogoda na to pozwoli ) .Obiecali zrobić same fundamenty i ściany bez ociepleń w 3 miesiące .Zobaczymy czy będą słowni.
Robertino
Link do komentarza
strasznie powolni ci budowlańcy - budowałem sam: fundamenty 1 tydzień, przerwa technologiczna na związanie betonu - miesiąc, piasek 1 dzień, kanalizacja podposadzkowa + wyprowadzenia pod fundamentem wody, GWC rurowego do wentylacji i rur klektora pompy ciepła 1 dzień, chudziak 10 cm 1 dzień, sciany z Ytonga 1 tydzień, wieniec zbojenie + szalunek + beton 3 dni, podkreślam, że wszystkie prace wykonała 1 osoba (nie licząc obsługi gruszki z betonem i pompy przy zalewani wieńca)
Link do komentarza
Cytat

strasznie powolni ci budowlańcy - budowałem sam: fundamenty 1 tydzień, przerwa technologiczna na związanie betonu - miesiąc, piasek 1 dzień, kanalizacja podposadzkowa + wyprowadzenia pod fundamentem wody, GWC rurowego do wentylacji i rur klektora pompy ciepła 1 dzień, chudziak 10 cm 1 dzień, sciany z Ytonga 1 tydzień, wieniec zbojenie + szalunek + beton 3 dni, podkreślam, że wszystkie prace wykonała 1 osoba (nie licząc obsługi gruszki z betonem i pompy przy zalewani wieńca)




dzięki Krszysztof .Dobrze wiedzieć i gratuluje tempa.
czy możesz wysłać jakieś foto z budowy bardzo jestem ciekaw jak domek wygląda. z góry dzięki i gratuluje
Rob.
Link do komentarza
Cytat

dzięki Krszysztof .Dobrze wiedzieć i gratuluje tempa.
czy możesz wysłać jakieś foto z budowy bardzo jestem ciekaw jak domek wygląda. z góry dzięki i gratuluje
Rob.



A i jeszcze pytanko . dawno to robiłeś ? bo pytam o cenę wierzby dachowej . sam zrobiłem na budowie czy zamawiałeś?
liczę na twoję doświadczenie ,
Rob.
Link do komentarza
Cytat

A i jeszcze pytanko . dawno to robiłeś ? bo pytam o cenę wierzby dachowej . sam zrobiłem na budowie czy zamawiałeś?
liczę na twoję doświadczenie ,
Rob.



zamówiłem wiązary w Jeleniej Górze, cena wysoka, ale i tak najtaniej w porównaniu z innymi i krótki termin realizacji, było to rok temu, kosztowało 12 tyś., zrobione poprawnie, ale nie rewelacyjnie (płaszczyzna daszku nad wejściem jest o 3 cm wyżej niż płaszczyzna głównej połaci dachowej) i wiązary są z cieńszych desek niż u konkurencji (45 mm a nie 50 mm) - dlatego chyba taniej, dzisiaj jednak zamówiłbym w Wieluniu lub Odolanowie, a najprawdopodobniej zrobiłbym je sam lub zdecydowałbym się na tradycyjną więźbę
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Witam
Jestem szczęśliwym posiadaczem projektu z8 antresola, ale jej nie będę budował, wykorzystam ściany nośne (przy kominie) i zagospodaruje sobie nie 17 m2 tylko jakieś 40 m2 oczywiście nie do końca użytkowe(projektant MITEK pracuje nad tym), ale w końcu mi góra jest potrzebna tylko i wyłącznie jako stryszek dostałem wycenę pod klucz bez glazury i białego montażu 260 tyś. 1 KOSZTORYS wygląda następując, że 60 tyś. Koszty robocizny, 125tyś. Koszty materiałów, sprzęt 14tyś, pozostałe koszta i tu uwaga 65tyś.Te mnie najbardziej zastanawiają już nie wspomnę o 14 tyś za sprzęt. -SUPOREX, BLACHA RAZEM 265
Czekam na jeszcze jedna wycenę.
Link do komentarza
Cytat

Witam
Jestem szczęśliwym posiadaczem projektu z8 antresola, ale jej nie będę budował, wykorzystam ściany nośne (przy kominie) i zagospodaruje sobie nie 17 m2 tylko jakieś 40 m2 oczywiście nie do końca użytkowe(projektant MITEK pracuje nad tym), ale w końcu mi góra jest potrzebna tylko i wyłącznie jako stryszek dostałem wycenę pod klucz bez glazury i białego montażu 260 tyś. 1 KOSZTORYS wygląda następując, że 60 tyś. Koszty robocizny, 125tyś. Koszty materiałów, sprzęt 14tyś, pozostałe koszta i tu uwaga 65tyś.Te mnie najbardziej zastanawiają już nie wspomnę o 14 tyś za sprzęt. -SUPOREX, BLACHA RAZEM 265
Czekam na jeszcze jedna wycenę.



witaj
mam pytanko ta kwota 260 tyś to na sam dom czy dom z garażem ? i czy jest tu uwzględniony koszt podłączenia instalacji grzewczej tzn. piec i kaloryfery?
pozd.Rob.
Link do komentarza
Cytat

witaj
mam pytanko ta kwota 260 tyś to na sam dom czy dom z garażem ? i czy jest tu uwzględniony koszt podłączenia instalacji grzewczej tzn. piec i kaloryfery?
pozd.Rob.




Pełna wersja kosztorysu: kosztorys_studio_z500-z8.pdf

CHARAKTERYSTYKA DOMU I PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA
(zobacz projekt Z8 na www.projekty.budujemydom.pl)

powierzchnia zabudowy – 120 m2<
powierzchnia użytkowa – 100 m2
kubatura – 270 m3
podpiwniczenie – brak
kondygnacje nadziemne – parter
garaż – brak
szerokość budynku – 13,08 m
wysokość budynku – 6,30 m
minimalna szerokość działki – 19,08 m
minimalna długość działki – 17,18 m
kąt nachylenia dachu - 28°
powierzchnia dachu – 168 m2
technologia wykonania – tradycyjna murowana
ogrzewanie – własna kotłownia c.o.
odprowadzenie cieków bytowych – własny zbiornik na nieczystości
warunki gruntowe – grunt kategorii III, wody gruntowe poniżej poziomu posadowienia
zasilanie w wodę – z wodociągu
zasilanie w gaz – przyłącze do sieci gazowej
zasilanie w energię – linia kablowa podziemna NN
inne media – linia telefoniczna








DZIAŁKA
To ważna pozycja w planowanym budżecie, ale nie będzie uwzględniana w kosztorysie domu.

Racjonalna powierzchnia działki dla domu o założonej powierzchni zabudowy to 800 m2 lub więcej, choć minimalna wystarczy nawet 400 m2 (o ile pozwala na to miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego).

Ceny ziemi, w zależności od wielu czynników, takich jak region, odległość do centrum miasta, lokalizacja, uzbrojenie terenu, itp., mogą się wahać od 10 do 1000 zł/m2. Można jednak przyjąć, że działka nieuzbrojona, przeznaczona pod budownictwo jednorodzinne, powinna kosztować 30 do 60 zł/m2. Nie dotyczy to oczywiście bardzo atrakcyjnych lokalizacji w obrębie wielkich miast, gdzie bardzo trudno znaleźć działkę w cenie poniżej 200 zł/m2.

Zatem zadowalająca cena działki 800 m2 wynosi 24.000 ÷ 48.000 zł Zakup działki wiąże się z opłatami skarbowymi oraz notarialnymi. Przy wartościach transakcji do 50.000 zł opłaty te wyniosą ok. 7% ceny działki, czyli 1750 do 3500 zł.

WYDATKI PRZED ROZPOCZĘCIEM BUDOWY
Mapa geodezyjna do celów projektowych..........600 zł
mapa działki i jej otoczenia z naniesionym uzbrojeniem terenu; biuro geodezyjno- kartograficzne wykonuje w co najmniej czterech egzemplarzach


Projekt budowlany..........1500 zł
projekt domu oraz wszystkich jego instalacji wewnętrznych kupujemy jeden z tysięcy dostępnych projektów gotowych (ok. 1500 zł), albo zamawiamy projekt indywidualny w cenie 3.000 ÷ 7000 zł, a nawet powyżej 10.000 zł dla dużych domów o skomplikowanej konstrukcji lub unikalnej architekturze. Uwaga. Przed zamówieniem projektu koniecznie należy się zapoznać z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego (należy to zrobić przede wszystkim przed zakupem działki), aby sprawdzić ewentualne ograniczenia budowlane


Projekt zagospodarowania działki.............500 zł
projekt określający usytuowanie domu na działce, wskazujący wjazdy, drogi wewnętrzne itp.


Opłata za przydział mocy..............1.500 zł
w lokalnym Zakładzie Energetycznym pobierana jest opłata przyłączeniowa ok. 125 zł/kW; dla naszego domu przyjmujemy, że sumaryczna moc wszystkich odbiorników energii wynosi 20 kW, a moc przyłączeniowa to ok. 60% tej wartości, czyli ok. 12 kW. W tej opłacie zawiera się również wykonanie przyłącza o długości nie przekraczającej pewnego limitu, który jest określany różnie w różnych miejscach Polski, od 50 m do 200 m


Geodezyjne wytyczenie budynku na działce..............500 zł
wyznacza się cztery punkty i reper - wysokość posadowienia; dla budynków skomplikowanych ceny mogą być wyższe


Pozyskanie Kierownika Budowy / Inspektora Nadzoru opłata ryczałtowa .........2.000 zł

Razem 6.600 zł
Komentarz 1. Ceny dla poszczególnych pozycji mogą się wahać w zależności od rejonu Polski.

Komentarz 2. Projektem przyłącza gazowego zajmujemy się zwykle, gdy budowa domu jest już na etapie wykonania instalacji.

WYDATKI NA ROZPOCZĘCIE BUDOWY....................................min. 30.600 zł, max. 48.500 zł
OGRODZENIE
Załóżmy rozmiary działki 25 x 32 m (długość ogrodzenia 114 m) i rozpatrzmy 3 rodzaje ogrodzeń

A Przęsła betonowe o długości 2,06 m; na cenę ok. 150 zł/m składa się cena materiałów z robocizną) 17.100 zł

B Siatka + słupki, cokół betonowy, siatka do naciągu (106 zł/m) 12.100 zł

C Sztachetki drewniane mocowane na stalowym profilu zamkniętym + śruby, słupki, cokół betonowy (243 zł/m) 28.000 zł
PRZYŁĄCZE ELEKTRYCZNE
Dla długości przyłącza mniejszej niż pewien limit (50÷200 m) Zakład Energetyczny powinien je wykonać w kwocie opłaty za przydział mocy (1500 zł), uwzględnionej wcześniej. W rzeczywistości pojawiają się jednak pewne dodatkowe koszty „umowne”, np. za postawienie słupów albo po prostu za „ekspress”, których kwota zależy od okoliczności – szacujemy je na 2.000 zł
PRZYŁĄCZE WODOCIĄGOWE
Załóżmy długość przyłącza 50 m; rury z polietylenu o średnicy do 50 mm (250 zł/m); połowa kosztów jest spowodowana przez roboty ziemne – wykop liniowy o głębokości 1,5 m i szerokości ok. 1 m 12.500 zł
PRZYŁĄCZE GAZOWE
Załóżmy długość przyłącza 50 m 6.000 zł


Komentarz. Suma wydatków na prace przed rozpoczęciem właściwej budowy robi silne wrażenie, ale mogą być warianty dużo tańsze. Jeśli np. jest ogrodzenie z trzech stron, to na czwartą stronę z prostą bramą wydamy ok. 4000 zł. Dodajmy do tego studnię wierconą za ok. 3000 zł (100 – 200 zł za 1 m głębokości) zamiast przyłącza do sieci wodociągowej – i w takim przypadku suma kosztów ogrodzenia i wszystkich przyłączy nie przekroczy kilkunastu tysięcy zł.



STAN ZEROWY..........................................................................
.................................23 840 zł
w tym: robocizna 9000 zł, materiały 14.350 zł, sprzęt 490 zł



ROBOTY ZIEMNE
1 Usunięcie warstwy urodzajnej ziemi (humusu) o grubości 15 cm (ok. 200 m2) 50 zł
2 Wykonanie wykopów liniowych pod ławy fundamentowe (głębokość ok. 1 m i szerokość ok. 1 m; do usunięcia ok. 50 m3 ziemi) 300 zł
3 Inne prace ziemne, pod schody wejściowe i taras 150 zł

Razem 500 zł
ROBOTY FUNDAMENTOWE
1 Podkład z „chudego betonu”; wzmacniający podłoże pod ławy fundamentowe 890 zł
2 Przygotowanie i montaż zbrojenia ławy fundamentowej 480 zł
3 Wykonanie ławy fundamentowej 3.670 zł
4 Wykonanie ściany fundamentowej z bloczków betonowych na zaprawie cementowej + obrysy schodów i tarasu 6.350 zł

Razem 11.390 zł
IZOLACJE FUNDAMENTÓW
1 Obustronne rapowanie (zgrubne tynkowanie) ścian fundamentowych 950 zł
2 Pionowa izolacja przeciwwilgociowa ścian fundamentowych powłoką bitumiczną; izolacja(dwie warstwy) na zimno emulsją asfaltową (DYSPERBIT) od zewnętrznej strony fundamentów, zabezpieczająca je przed nasiąkaniem wodami opadowymi 650 zł
3 Izolacja przeciwwilgociowa pozioma; dwie warstwy papy na lepiku na gorąco, na ścianach fundamentowych pod mur 320 zł
4 Izolacja cieplna ścian fundamentowych płytami z polistyrenu ekstrudowanego (STYRODUR). Niektórzy zastępują dość drogi polistyren ekstrudowany styropianem, który jednak nasiąka wodą i przestaje izolować. 3.480 zł
5 Zasypanie wykopów liniowych 380 zł
6 Warstwy podkładowe pod taras i schody 1750 zł

Razem: 7.530 zł
PODKŁAD POD POSADZKI NA GRUNCIE
1 Warstwa ubitego piasku i żwiru 1830 zł
2 Podkład betonowy 2.500 zł
3 Wylewka betonowa pod komin 90 zł

Razem: 4.420 zł


STAN SUROWY ZAMKNIĘTY......................................................................9
8.134 zł
w tym: robocizna 25.430 zł, materiały 71.234 zł, sprzęt 1470 zł

MURY
1 Murowanie ścian nośnych – bloczki z betonu komórkowego (59 x 24 x 24 cm oraz 59 x 24 x 12 cm) 10.140 zł
2 Wykonanie nadproży otworów 390 zł
3 Wieniec; wieniec 28 x 24 cm wykonywany analogicznie jak ławy fundamentowe + wieniec żelbetowy wraz z nadprożowieńcem 3.500 zł

Razem: 14.030 zł
ŚCIANY WEWNĘTRZNE I STROPY
1 Ścianki działowe z płytek piano- lub gazobetonowych grubości 12 cm 3.570 zł
2 Strop drewniany belki stropowe o szerokości do 180 mm 5.500 zł
3 Konstrukcje szkieletowe oczepy ścian wewnętrznych i zewnętrznych, podwaliny ścian o szerokości do 140 mm 2.280 zł
4 Okładzina stropu (podsufitka na ruszcie) z płyt g-k 5.700 zł
5 Termoizolacja między rusztem do podsufitki (styropian 5 cm) 1.040 zł
6 Izolacja przeciwwilgociowa – folia paraizolacyjna na stropie 880 zł
7 Izolacja cieplna i przeciwdźwiękowa z wełny mineralnej, układana na sucho jedną warstwą na stropie 3.970 zł

Razem: 22.940 zł
DACH – KONSTRUKCJA
1 Murłaty o przekroju poprzecznym drewna ponad 180 cm2 430 zł
2 Krokwie o przekroju poprzecznym drewna do 180 cm2 5.360 zł
3 Wymiany, rozpory, wiatrownice, słupy, miecze, zastrzały, krokiewki, podwaliny 11.570 zł

Razem 17.360 zł
DACH – POKRYCIE DACHOWE I RYNNY
1 Poszycie dachu sklejką wodoodporną (niezbędna dla pokrycia gontami bitumicznymi, a niepotrzebna w przypadku blachy) 8.250 zł
2 Deski czołowe i łaty 1.530 zł
3 Paroizolacja dachu folią polietylenową 2.514 zł
4 Pokrycie blachodachówką; blachodachówka STANDARD z blachy powlekanej (168 m2)
16.100 zł
5 Obróbki blacharskie 730 zł
6 Podbitka 2.580 zł
7 Rynny dachowe 660 zł
8 Rury spustowe 150 zł

Razem 32.514 zł
OKNA I DRZWI BALKONOWE
1 Drzwi balkonowe drewniane, zespolone, wzmocnione 2.890 zł
2 Okna drewniane 3.670 zł
3 Parapety zewnętrzne i wewnętrzne 1.150 zł

Razem 7.710 zł
KOMIN
1 Komin 6 m wykonany w systemie Schiedel 3.100 zł
2 Wentylacje – kratki, anemostaty, akcesoria kominowe 480 zł

Razem 3.580 zł


INSTALACJE......................................................................
................................21.770 zł
w tym: robocizna 3.560 zł, materiały 17.790 zł, sprzęt 420 zł


1 Instalacja wodociągowa z rur polipropylenowych o średnicy zewnętrznej 20 mm 1500 zł
2 Kanalizacja 1950 zł
3 Instalacja c.o. (rury, złączki, grzejniki stalowe, naczynie wzbiorcze) 4.320 zł
4 Kocioł c.o.+ zbiornik c.w.u 8.500 zł
5 Instalacja elektryczna 5.500 zł

WYKOŃCZENIA.....................................................................
......................................37.415 zł
w tym: robocizna 13.975 zł, materiały 22.680 zł, sprzęt 760 zł



1 Tynki wewnętrzne; zwyłe kat. III, wykonane mechanicznie na ścianach i słupach 2.420 zł
2 Malowanie powierzchni wewnętrznych; dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi tynków gładkich – bez gruntowania 1350 zł
3 Docieplanie ścian na zewnątrz płytami styropianowymi 12 cm + tynk cienkowarstwowy mineralny 15.455 zł
4 Cokół z płytek klinkierowych do wysokości 30 cm 870 zł
5 Okładziny schodów i tarasu płytki kamionkowe 40 x 40 2700 zł
6 Stolarka drzwiowa 4.150 zł
7 Posadzki (bez wykładzin)
– izolacja przeciwwodna z dwóch warstw (na zakład) folii polietylenowej 3.420 zł
– izolacja cieplna i przeciwdźwiękowa z płyt styropianowych o grubości 10 cm 4.545 zł
– warstwa wyrównawcza (szlichta) z zaprawy cementowej, zatarta na gładko 2.505 zł

Na tak przygotowaną posadzkę kładzie się płytki ceramiczne, parkiet, panele, itp. Koszty tych materiałów i prac nie są ujęte w tym kosztorysie, ze względu na ich wielki rozrzut w zależności od indywidualnych wyborów. Z tych samych względów nie ma w kosztorysie urządzenia łazienki (biały montaż), kuchni, czy opraw świetlnych. Nie ma też kominka, szamba (lub oczyszczalni ścieków) i wielu innych, drobniejszych pozycji kosztowych.

PODSUMOWANIE
Kosztorys budowy domu doprowadzonego do etapu urządzania daje wynik w zaokrągleniu 180.000 zł, czyli 1.800 zł/m2. Dom w pełni urządzony, gotowy do zamieszkania będzie kosztował. 230.000 ÷ 300.000 zł (w zależności od standardu urządzenia), a więc 2.300 ÷ 3.000 zł/m2. Nawet uwzględniając koszt zakupu działki i wszystkie koszty „przed budową”, zamieszkamy we własnym domu za kwotę, która nie starczyłaby nawet na dwa razy mniejsze mieszkanie.

Aby można było na podstawie naszego przykładowego (dla projektu Z8) i niejako „wzorcowego” kosztorysu opracować samodzielnie kosztorys dowolnego domu, potrzebne są informacje o cenach jednostkowych materiałów, kosztach roboczogodziny, itp. Przedstawiamy te dane w dwóch tabelach, a wszelkie inne szczegóły kosztorysu można analizować na kosztorys_studio_z500-z8.pdf
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...