Skocz do zawartości

folia na dach


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Czy może ktoś doradzić jakiej foli użyć na dach zamiast papy. Czy to ma być jedna folia czy może dwie ?



Nie rozumiem tego dylematu - jedna czy dwie. Chyba, że ma Pan również na myśli paroizolację od wewnątrz poddasza.

Poza tym taka folia już nie poleży w nieskończoność aż uzbieramy pieniążki na pokrycie. Przeważnie odpornośc na UV to 3 miesiące.

Na wstępie może Pan zacząć lekturę od artykułu na stronie Budujemy Dom,

oraz przeanalizować ofertę jednego z producentów (Losowo wybrany link). Producentów foli dachowych jest kilku i jest w czym wybierać. Dekarze i tak mają swoje ulubione marki.

Tu druga oferta - prosze zwrócić uwagę na zróżnicowanie w zalezności od miejsca przeznaczenia - dachy wentylowane i bez wentylacji.
Napisano
Cytat

Nie rozumiem tego dylematu - jedna czy dwie. Chyba, że ma Pan również na myśli paroizolację od wewnątrz poddasza.

Poza tym taka folia już nie poleży w nieskończoność aż uzbieramy pieniążki na pokrycie. Przeważnie odpornośc na UV to 3 miesiące.

Na wstępie może Pan zacząć lekturę od artykułu na stronie Budujemy Dom,

oraz przeanalizować ofertę jednego z producentów (Losowo wybrany link). Producentów foli dachowych jest kilku i jest w czym wybierać. Dekarze i tak mają swoje ulubione marki.

Tu druga oferta - prosze zwrócić uwagę na zróżnicowanie w zalezności od miejsca przeznaczenia - dachy wentylowane i bez wentylacji.




Folię przepuszczalną kładziemy pod dachówkę od zewnątrz ale czy przy budowie nowego dachy kładziemy też folię paroprzepuszczalną od wewnątrz czy to tylko opcja ?
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Folię przepuszczalną kładziemy pod dachówkę od zewnątrz ale czy przy budowie nowego dachy kładziemy też folię paroprzepuszczalną od wewnątrz czy to tylko opcja ?


Ja z uwagi,że poddasze będzie nie użytkowe,zamierzam użyć tylko jedną folię (membranę) pod dachówką icon_wink.gif
Gdyby poddasze było użytkowe zastosowałbym dach wentylowany i folię paroszczelną od spodu.
Napisano
Cytat

Ja z uwagi,że poddasze będzie nie użytkowe,zamierzam użyć tylko jedną folię (membranę) pod dachówką icon_wink.gif
Gdyby poddasze było użytkowe zastosowałbym dach wentylowany i folię paroszczelną od spodu.




Właśnie mam taką sytuację ponieważ mam poddasze użytkowe, ktoś może powiedzieć w którym momencie stosować folię od spodu ?
Napisano
Nie ma momentu innego chyba - niż przed położeniem dachówki
No bo jak inaczej......
Jaka "folia od spodu"
Gadamy o folii paro przepuszczalnej pod dachówkę.
Jest dobra jak dekarze nie jarają
Jeśli jarają - należy zaopatrzyć się w taśmę naprawczą -icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Nie ma momentu innego chyba - niż przed położeniem dachówki
No bo jak inaczej......
Jaka "folia od spodu"
Gadamy o folii paro przepuszczalnej pod dachówkę.
Jest dobra jak dekarze nie jarają
Jeśli jarają - należy zaopatrzyć się w taśmę naprawczą -icon_smile.gif




Przed położeniem dachówki folię wiadomo ale słyszałem, że można położyć jeszcze jedną folię od środka nie wiem jaką i nie wiem kiedy ...
Napisano
Cytat

Folię przepuszczalną kładziemy pod dachówkę od zewnątrz ale czy przy budowie nowego dachy kładziemy też folię paroprzepuszczalną od wewnątrz czy to tylko opcja ?



Od środka paroszczelną folię kładziemy a raczej mocujemy żeby nie spadła - między suchym tynkiem, boazerią, OSB etc. a izolacją termiczną z wełny. Zabezpieczamy izolację termiczną przed napływem wilgoci wyprodukowanej w czasie użytkowania. Ta wilgoć, która się wykropli w izolacji na skutek ......pewnych zjawisk fizycznych zostanie odprowadzona przez szczelinę powietrzną i/lub folię paroprzepuszczalną na zewnątrz.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...