Skocz do zawartości

Ocieplenie poddasza wełną mineralną oraz elektryka


Recommended Posts

Napisano
Cytat

witam
mam pytanie odnosnie docieplenia poddasza jednak zastanawiam się nad tym czy mogę je ocieplac,gdyz nie posiadam jescze elektryki.



Ocieplać tak - ale z kartongipsami się wstrzymaj z prozaicznego powodu: trzeba będzie przeciągnąć kable nad kartongipsami do oświetlenia górnego ....
Napisano
Po wykonaniu przejści dla doprowadzeń mediów, możesz wykonać warstwę izolacji cieplnej pomiędzy elementami konstrukcyjnymi dachu (krokwiami, jętkami, kleszczami itp.).
Kolejny etap to wykonanie instalacji wodnych następnie instalacji elektrycznych.
Podałem zakresy uproszczone gdyż w/w izolację cieplną można wykonać łącznie z np. stelażami dla suchej zabudowy.
Jednak kolejność dla twojego obiektu np. z konieczności wykonania tynków i posadzek mokrych. To może całkowicie zmienić tę kolejność lub pozostawić ją z dodatkowym zakresem polegającym na czasowym zabezpieczeniu izolacji cieplnej na czas wykonywania prac mokrych.
Napisano

wilgoci to juz nie mam,tydzień temu zakonczono prace dekarskie,pytam gdyz, tak powiada daggulka zeby praca nie poszła na marne ,czyli przeciąganie kabli pod wełną z tego co pytałem jednego elektryka to powiedział ze daje kable bokiem krokwi czyli nie mogę sznurkowac wełny icon_confused.gif: no, ze chyba coś zmysla byłem przekonany ze pierwsza warsta wełny nie będzie przeszkadzała.

mam jeszcze jedno pytanie czym mam uzupełnic wnęki pomiędzy dachiem a mórbelką jest tam spora przerwa, wieniec ma jeszcze 5cm luzu od wewn zewnątrz

foto 1
5961973259d48950med.jpg

Napisano
Cytat

wilgoci to juz nie mam,tydzień temu zakonczono prace dekarskie,pytam gdyz, tak powiada daggulka zeby praca nie poszła na marne ,czyli przeciąganie kabli pod wełną z tego co pytałem jednego elektryka to powiedział ze daje kable bokiem krokwi czyli nie mogę sznurkowac wełny icon_confused.gif: no, ze chyba coś zmysla byłem przekonany ze pierwsza warsta wełny nie będzie przeszkadzała.

mam jeszcze jedno pytanie czym mam uzupełnic wnęki pomiędzy dachiem a mórbelką jest tam spora przerwa, wieniec ma jeszcze 5cm luzu od wewn zewnątrz

foto 1
5961973259d48950med.jpg


Co do fotki to nie widzę abyś dał izolację pod murłatę. U mnie murarze obmurowali murłatę od zewnątrz i od środka , mam ścianę jednowarstwową. A o elektrykę nie musisz się obawiać jeżeli masz dobrego fachowca. U mnie jak kładł kable na poddaszu puścił po krokwi i zostawił większy zapas aby starczyło jak położę rg i wełnę a w łazience nie wstawiał puszek aby ułatwić pracę kafelkarzowi. Przykładów można by wiele mnożyć ,zresztą jeden fachowiec ułatwia pracę drugiemu o ile zna się na fachu.
Napisano
myslałem dać na wienec ze strony wewnętrznej YTONG, gr 5 cm lecz czy to dobre rozwiązanie ,chodzi o to ze nie bardzo jest to mozliwe aby miał trzymać się belki z drewna czy tez wienca na którym jest papa.
Napisano
Cytat

myslałem dać na wienec ze strony wewnętrznej YTONG, gr 5 cm lecz czy to dobre rozwiązanie ,chodzi o to ze nie bardzo jest to mozliwe aby miał trzymać się belki z drewna czy tez wienca na którym jest papa.


Sorki nie zauważyłem izolacji. Izolacja u mnie wystaje jakieś 3-4 cm po obu stronach murłaty a obmurowana jest ytongiem 5 cm i od zewnątrz docieplona styropianem 5 cm (między murłatą a obmurówkę). Nie ma obawy ,że się nie będzie trzymać przecież nie muruje się do drewna wystarczy jak dasz klej na spoinę pionową i poziomą. I jeszcze jedna uwaga jak obmurujesz murłatę od zewnątrz do ja dociąłem górna powierzchnię pod skosem do krokwi w ten sposób nie mam prześwitu pomiędzy obmurówką zewnętrzną a membraną.
Napisano
mhtyl dzięki za wskazówki a jakiego kleju uzywałeś no i czy YTONG ma dolegac do deski dachowej,zapewne tak skoro piszesz o cięciu pod kątem,jednak czy nie będzie przemarzać od desek. icon_confused.gif:
Napisano
Cytat

mhtyl dzięki za wskazówki a jakiego kleju uzywałeś no i czy YTONG ma dolegac do deski dachowej,zapewne tak skoro piszesz o cięciu pod kątem,jednak czy nie będzie przemarzać od desek. icon_confused.gif:


Ja kupiłem oryginalny klej Ytonga coś około 20 zł za worek. Powinien czy raczej dobrze aby dolegał i tak zapewne dasz podbitkę od zewnątrz na krokwie. Jeśli chodzi o przemarzanie to nie powinno przemarzać bo zapewne dasz wełnę od środka między krokwiami od murłaty aż po jętki (lub po samą kalenicę). A jaki masz gruby mur?
Napisano
Cytat

Ocieplać tak - ale z kartongipsami się wstrzymaj z prozaicznego powodu: trzeba będzie przeciągnąć kable nad kartongipsami do oświetlenia górnego ....



Zgoda. Tak właśnie można robić i ja w takiej fazie wykonuję instalację elektryczną.
Napisano
Cytat

A jaki masz gruby mur?


porotherm 25

belkie mam dokładnie 14cm,pomyliłem się od zewnątrz jest 4,5cm a od wewnątrz 6,5cm,jednak nie wystarczy mi jeden Ytong na wysokosc musiałbym dac dwa jesli chce pod same deski.
Napisano
Cytat

porotherm 25

belkie mam dokładnie 14cm,pomyliłem się od zewnątrz jest 4,5cm a od wewnątrz 6,5cm,jednak nie wystarczy mi jeden Ytong na wysokosc musiałbym dac dwa jesli chce pod same deski.


Uważam ,że nie musisz obmurowywać bo zapewne dasz ocieplenie. Ociepleniem zakryjesz murłatę i dociśniesz ocieplenie (zapewne styropian) pod same deski. Jedynie od środka daj obmurówkę równo z murłatą abyś jeszcze tam mógł włożyć wełnę i nie musisz ich docinać pod skosem bo płyta gk je zakryjesz.
Napisano
Cytat

mhtyl słuchaj a czy nie lepiej dać np styropian 5cm od strony wewnętrznej.


Też można tak zrobić ale musisz go zaciągnąć klejem i siatką a jak dasz ytonga to rzucisz tynk i masz gotową ścianę.
Napisano
Cytat

Też można tak zrobić ale musisz go zaciągnąć klejem i siatką a jak dasz ytonga to rzucisz tynk i masz gotową ścianę.



sam nie wiem,widziałem własnie dzisiaj na innej budowie jak był wklejony steropian i był klejony pianką montarzową,dałbym steropian 5cm i zostanie jeszcze 1,5cm na siatkie i klej.
Napisano
Cytat

sam nie wiem,widziałem własnie dzisiaj na innej budowie jak był wklejony steropian i był klejony pianką montarzową,dałbym steropian 5cm i zostanie jeszcze 1,5cm na siatkie i klej.


1,5 cm to trochę za dużo na klej i siatkę ale można i tak najwyżej nadrobisz to tynkiem jak będziesz tynkował ściany. Od środka nie możesz dać styropianu czy ytonga pod same deski wystarczy jak zrówna się z murłatą bo musisz tam wcisnąć jeszcze wełnę między krokwie od samej murłaty po jętki.
Napisano
Cytat

9aa769551dc9e30c.jpg

czyli steropian do wysokosci belki nr.1
czyli i nie dawac np steropianu pod same deski ? a dokąd ma sięgac wata u dołu,a mozesz zapodasz jakies inne foto jak jest to robione.


Tak bo nr 2 to krokwia. Dlatego że za murłatą musisz ułożyć wełnę a jak dasz po same deski to będziesz miał mostek termiczny. Zresztą jak masz porządnych fachowców to oni już dadzą radę a sądzę że takich masz icon_biggrin.gif więc bez obaw.
  • 3 miesiące temu...
Napisano (edytowany)

witam
czy macie jakis inne pomysły jak zaslepic te luki w dachu,myslałem aby przybic takie klepki do murbelki,lecz nie wiem czy to dobre rozwiązanie,jest tam spora przerwa 17cm,oraz zostawic 2cm luzu od desek na dylatacje.

d96579415e6377ecmed.jpg

Edytowano przez gomesz (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

witam
czy macie jakis inne pomysły jak zaslepic te luki w dachu,myslałem aby przybic takie klepki do murbelki,lecz nie wiem czy to dobre rozwiązanie,jest tam spora przerwa 17cm,oraz zostawic 2cm luzu od desek na dylatacje.

d96579415e6377ecmed.jpg


Przecież będziesz ocieplał od zewnątrz to dasz (zakładam że będziesz ocieplał od zew styropianem) styro pod same deskowanie a od środka jak będziesz ocieplał poddasze to dopchniesz tam wełnę,aby stykała się ze styro i powinno być OK.
Napisano
no tak racja, skoro dam styropian 12cm od zewnątrz to wypełni tą luke blink.gif czasowo mam przerwe finansową mam juz wszystko zamknięte tylko wieje mi z tych luk a na zime chciałbym zabezpieczyc te luki aby nie wiało.
Napisano
Cytat

no tak racja, skoro dam styropian 12cm od zewnątrz to wypełni tą luke blink.gif czasowo mam przerwe finansową mam juz wszystko zamknięte tylko wieje mi z tych luk a na zime chciałbym zabezpieczyc te luki aby nie wiało.


Możesz poupychać jakieś worki, folię albo kawałki styropianu ewentualnie przybić deski wzdłuż bo wtedy mniej roboty i szybciej Ci to przybijanie pójdzie,a na wiosnę je oderwiesz i po kłopocie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...