Skocz do zawartości

Ocieplenie poddasza wełną mineralną oraz elektryka


Recommended Posts

Napisano
Cytat

witam
mam pytanie odnosnie docieplenia poddasza jednak zastanawiam się nad tym czy mogę je ocieplac,gdyz nie posiadam jescze elektryki.



Ocieplać tak - ale z kartongipsami się wstrzymaj z prozaicznego powodu: trzeba będzie przeciągnąć kable nad kartongipsami do oświetlenia górnego ....
Napisano
Po wykonaniu przejści dla doprowadzeń mediów, możesz wykonać warstwę izolacji cieplnej pomiędzy elementami konstrukcyjnymi dachu (krokwiami, jętkami, kleszczami itp.).
Kolejny etap to wykonanie instalacji wodnych następnie instalacji elektrycznych.
Podałem zakresy uproszczone gdyż w/w izolację cieplną można wykonać łącznie z np. stelażami dla suchej zabudowy.
Jednak kolejność dla twojego obiektu np. z konieczności wykonania tynków i posadzek mokrych. To może całkowicie zmienić tę kolejność lub pozostawić ją z dodatkowym zakresem polegającym na czasowym zabezpieczeniu izolacji cieplnej na czas wykonywania prac mokrych.
Napisano

wilgoci to juz nie mam,tydzień temu zakonczono prace dekarskie,pytam gdyz, tak powiada daggulka zeby praca nie poszła na marne ,czyli przeciąganie kabli pod wełną z tego co pytałem jednego elektryka to powiedział ze daje kable bokiem krokwi czyli nie mogę sznurkowac wełny icon_confused.gif: no, ze chyba coś zmysla byłem przekonany ze pierwsza warsta wełny nie będzie przeszkadzała.

mam jeszcze jedno pytanie czym mam uzupełnic wnęki pomiędzy dachiem a mórbelką jest tam spora przerwa, wieniec ma jeszcze 5cm luzu od wewn zewnątrz

foto 1
5961973259d48950med.jpg

Napisano
Cytat

wilgoci to juz nie mam,tydzień temu zakonczono prace dekarskie,pytam gdyz, tak powiada daggulka zeby praca nie poszła na marne ,czyli przeciąganie kabli pod wełną z tego co pytałem jednego elektryka to powiedział ze daje kable bokiem krokwi czyli nie mogę sznurkowac wełny icon_confused.gif: no, ze chyba coś zmysla byłem przekonany ze pierwsza warsta wełny nie będzie przeszkadzała.

mam jeszcze jedno pytanie czym mam uzupełnic wnęki pomiędzy dachiem a mórbelką jest tam spora przerwa, wieniec ma jeszcze 5cm luzu od wewn zewnątrz

foto 1
5961973259d48950med.jpg


Co do fotki to nie widzę abyś dał izolację pod murłatę. U mnie murarze obmurowali murłatę od zewnątrz i od środka , mam ścianę jednowarstwową. A o elektrykę nie musisz się obawiać jeżeli masz dobrego fachowca. U mnie jak kładł kable na poddaszu puścił po krokwi i zostawił większy zapas aby starczyło jak położę rg i wełnę a w łazience nie wstawiał puszek aby ułatwić pracę kafelkarzowi. Przykładów można by wiele mnożyć ,zresztą jeden fachowiec ułatwia pracę drugiemu o ile zna się na fachu.
Napisano
myslałem dać na wienec ze strony wewnętrznej YTONG, gr 5 cm lecz czy to dobre rozwiązanie ,chodzi o to ze nie bardzo jest to mozliwe aby miał trzymać się belki z drewna czy tez wienca na którym jest papa.
Napisano
Cytat

myslałem dać na wienec ze strony wewnętrznej YTONG, gr 5 cm lecz czy to dobre rozwiązanie ,chodzi o to ze nie bardzo jest to mozliwe aby miał trzymać się belki z drewna czy tez wienca na którym jest papa.


Sorki nie zauważyłem izolacji. Izolacja u mnie wystaje jakieś 3-4 cm po obu stronach murłaty a obmurowana jest ytongiem 5 cm i od zewnątrz docieplona styropianem 5 cm (między murłatą a obmurówkę). Nie ma obawy ,że się nie będzie trzymać przecież nie muruje się do drewna wystarczy jak dasz klej na spoinę pionową i poziomą. I jeszcze jedna uwaga jak obmurujesz murłatę od zewnątrz do ja dociąłem górna powierzchnię pod skosem do krokwi w ten sposób nie mam prześwitu pomiędzy obmurówką zewnętrzną a membraną.
Napisano
mhtyl dzięki za wskazówki a jakiego kleju uzywałeś no i czy YTONG ma dolegac do deski dachowej,zapewne tak skoro piszesz o cięciu pod kątem,jednak czy nie będzie przemarzać od desek. icon_confused.gif:
Napisano
Cytat

mhtyl dzięki za wskazówki a jakiego kleju uzywałeś no i czy YTONG ma dolegac do deski dachowej,zapewne tak skoro piszesz o cięciu pod kątem,jednak czy nie będzie przemarzać od desek. icon_confused.gif:


Ja kupiłem oryginalny klej Ytonga coś około 20 zł za worek. Powinien czy raczej dobrze aby dolegał i tak zapewne dasz podbitkę od zewnątrz na krokwie. Jeśli chodzi o przemarzanie to nie powinno przemarzać bo zapewne dasz wełnę od środka między krokwiami od murłaty aż po jętki (lub po samą kalenicę). A jaki masz gruby mur?
Napisano
Cytat

Ocieplać tak - ale z kartongipsami się wstrzymaj z prozaicznego powodu: trzeba będzie przeciągnąć kable nad kartongipsami do oświetlenia górnego ....



Zgoda. Tak właśnie można robić i ja w takiej fazie wykonuję instalację elektryczną.
Napisano
Cytat

A jaki masz gruby mur?


porotherm 25

belkie mam dokładnie 14cm,pomyliłem się od zewnątrz jest 4,5cm a od wewnątrz 6,5cm,jednak nie wystarczy mi jeden Ytong na wysokosc musiałbym dac dwa jesli chce pod same deski.
Napisano
Cytat

porotherm 25

belkie mam dokładnie 14cm,pomyliłem się od zewnątrz jest 4,5cm a od wewnątrz 6,5cm,jednak nie wystarczy mi jeden Ytong na wysokosc musiałbym dac dwa jesli chce pod same deski.


Uważam ,że nie musisz obmurowywać bo zapewne dasz ocieplenie. Ociepleniem zakryjesz murłatę i dociśniesz ocieplenie (zapewne styropian) pod same deski. Jedynie od środka daj obmurówkę równo z murłatą abyś jeszcze tam mógł włożyć wełnę i nie musisz ich docinać pod skosem bo płyta gk je zakryjesz.
Napisano
Cytat

mhtyl słuchaj a czy nie lepiej dać np styropian 5cm od strony wewnętrznej.


Też można tak zrobić ale musisz go zaciągnąć klejem i siatką a jak dasz ytonga to rzucisz tynk i masz gotową ścianę.
Napisano
Cytat

Też można tak zrobić ale musisz go zaciągnąć klejem i siatką a jak dasz ytonga to rzucisz tynk i masz gotową ścianę.



sam nie wiem,widziałem własnie dzisiaj na innej budowie jak był wklejony steropian i był klejony pianką montarzową,dałbym steropian 5cm i zostanie jeszcze 1,5cm na siatkie i klej.
Napisano
Cytat

sam nie wiem,widziałem własnie dzisiaj na innej budowie jak był wklejony steropian i był klejony pianką montarzową,dałbym steropian 5cm i zostanie jeszcze 1,5cm na siatkie i klej.


1,5 cm to trochę za dużo na klej i siatkę ale można i tak najwyżej nadrobisz to tynkiem jak będziesz tynkował ściany. Od środka nie możesz dać styropianu czy ytonga pod same deski wystarczy jak zrówna się z murłatą bo musisz tam wcisnąć jeszcze wełnę między krokwie od samej murłaty po jętki.
Napisano
Cytat

9aa769551dc9e30c.jpg

czyli steropian do wysokosci belki nr.1
czyli i nie dawac np steropianu pod same deski ? a dokąd ma sięgac wata u dołu,a mozesz zapodasz jakies inne foto jak jest to robione.


Tak bo nr 2 to krokwia. Dlatego że za murłatą musisz ułożyć wełnę a jak dasz po same deski to będziesz miał mostek termiczny. Zresztą jak masz porządnych fachowców to oni już dadzą radę a sądzę że takich masz icon_biggrin.gif więc bez obaw.
  • 3 miesiące temu...
Napisano (edytowany)

witam
czy macie jakis inne pomysły jak zaslepic te luki w dachu,myslałem aby przybic takie klepki do murbelki,lecz nie wiem czy to dobre rozwiązanie,jest tam spora przerwa 17cm,oraz zostawic 2cm luzu od desek na dylatacje.

d96579415e6377ecmed.jpg

Edytowano przez gomesz (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

witam
czy macie jakis inne pomysły jak zaslepic te luki w dachu,myslałem aby przybic takie klepki do murbelki,lecz nie wiem czy to dobre rozwiązanie,jest tam spora przerwa 17cm,oraz zostawic 2cm luzu od desek na dylatacje.

d96579415e6377ecmed.jpg


Przecież będziesz ocieplał od zewnątrz to dasz (zakładam że będziesz ocieplał od zew styropianem) styro pod same deskowanie a od środka jak będziesz ocieplał poddasze to dopchniesz tam wełnę,aby stykała się ze styro i powinno być OK.
Napisano
no tak racja, skoro dam styropian 12cm od zewnątrz to wypełni tą luke blink.gif czasowo mam przerwe finansową mam juz wszystko zamknięte tylko wieje mi z tych luk a na zime chciałbym zabezpieczyc te luki aby nie wiało.
Napisano
Cytat

no tak racja, skoro dam styropian 12cm od zewnątrz to wypełni tą luke blink.gif czasowo mam przerwe finansową mam juz wszystko zamknięte tylko wieje mi z tych luk a na zime chciałbym zabezpieczyc te luki aby nie wiało.


Możesz poupychać jakieś worki, folię albo kawałki styropianu ewentualnie przybić deski wzdłuż bo wtedy mniej roboty i szybciej Ci to przybijanie pójdzie,a na wiosnę je oderwiesz i po kłopocie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chodzi o to, że jastrych odstaje od ekranu z folii aluminiowej, tam przy ścianie, on musi do niej dotykać.  Widać rurkę, ale ciepło nie rozlewa się na ekran, nie widać przesyłu tak jak w środkowej części zdjęcia.   Przy ścianie pomiędzy ekranem a tą rurką jest większa Δ𝑇.
    • W lewym górnym rogu jest styk podłogi i ściany. Zdjęcie wykonane jeszcze przed położeniem podkładu i paneli. Widać rórkę idącą wzdłóż ściany, prostopadle do całości podłogówki.   Po położeniu całej podłogi, temperatury jak na drugim zdjęciu, czyli ok 3*C niższe niż na samym jastrychu. Niestety kamerkę musiałem oddać zanim podłoga została wykończona, ale porównywałem z pirometrem i różnice między pirometrem a kamerką termowizyjną wynosiły +/-0.5*C. Także mam tylko 1 zdjęcie pojedynczego panela leżącego na podkładzie, gdzie sam podkład był zwinięty w rolkę więc nieco odstaje miejscami od jastrychu - co widać na zdjęciu w postaci niższej temperatury podkładu. Ale po położeniu całej podłogi efekt jest taki sam na całej podłodze.
    • U góry w lewym rogu, to styk ze ścianą zewnętrzną? Gdzie podziała się folia, czy tam jest pustka, słabo ekran przylega do jastrychu? 
    • Jeżeli jest tam papa w ścianie to masa KMB też może być.   Mas KMB nie można kleić na mokro, przed nałożeniem wymagają czystego i suchego podłoża, dla ATK 812 nie ma to znaczenia.    
    • Cześć, potrzebuję pomocy z bardzo niskimi przepływami na ogrzewaniu podłogowym.   1. Opis instalacji Podłogówka na całym parterze ~75 m² 9 pętli na jednym rozdzielaczu (bez mieszacza, zasilanie bezpośrednio z kotła) Kocioł: Immergas Victrix Zeus 25 Zawory kulowe na zasilaniu i powrocie rozdzielacza – w pełni otwarte   2. Objawy Przepływ całkowity pokazywany przez kocioł to tylko 08 (parametr d1.4 - lh/100) Kiedy wszystkie pętle są odkręcone „na maksa”, przepływ NIE przekracza 09 (d1.4) Suma przepływów z rotametrów ~ 9 l/min Podłoga ogólnie chłodna, nawet po długim grzaniu Kocioł przy zadanej 30°C dochodzi do ~34°C i grzeje bardzo długo (ponad godzinę), jakby nie miał odbioru ciepła Najsłabiej grzeje pętla biura (najdalsza pętla), mimo pełnego otwarcia Skręcenie innych pętli prawie nic nie daje (bo przepływ globalny jest wąskim gardłem)   3. Co zostało sprawdzone Zawory kulowe przy rozdzielaczu — na 100% w pełni otwarte Brak filtrów siatkowych przy rozdzielaczu Kocioł nie ma filtra CO wbudowanego (sprawdzone w schemacie) Rotametry działają, pływaki nie drżą Odpowietrzniki automatyczne odkręcone   4. Pytanie do forum Co jeszcze mogę sprawdzić, aby przywrócić prawidłowy przepływ (1,5–2,5 m³/h)? Szczególnie zależy mi na opinii: czy sama pompa w kotle może być za słaba / zapowietrzona, czy mój rozdzielacz jest poprawnie odpowietrzony, czy powinienem mieć dodatkową pompę obiegową na rozdzielaczu, czy widzicie coś na zdjęciach, co mogłoby ograniczać przepływ. Z góry dziękuję za każdą podpowiedź.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...