Skocz do zawartości

Ocieplenie poddasza wełną mineralną oraz elektryka


Recommended Posts

Po wykonaniu przejści dla doprowadzeń mediów, możesz wykonać warstwę izolacji cieplnej pomiędzy elementami konstrukcyjnymi dachu (krokwiami, jętkami, kleszczami itp.).
Kolejny etap to wykonanie instalacji wodnych następnie instalacji elektrycznych.
Podałem zakresy uproszczone gdyż w/w izolację cieplną można wykonać łącznie z np. stelażami dla suchej zabudowy.
Jednak kolejność dla twojego obiektu np. z konieczności wykonania tynków i posadzek mokrych. To może całkowicie zmienić tę kolejność lub pozostawić ją z dodatkowym zakresem polegającym na czasowym zabezpieczeniu izolacji cieplnej na czas wykonywania prac mokrych.
Link do komentarza

wilgoci to juz nie mam,tydzień temu zakonczono prace dekarskie,pytam gdyz, tak powiada daggulka zeby praca nie poszła na marne ,czyli przeciąganie kabli pod wełną z tego co pytałem jednego elektryka to powiedział ze daje kable bokiem krokwi czyli nie mogę sznurkowac wełny icon_confused.gif: no, ze chyba coś zmysla byłem przekonany ze pierwsza warsta wełny nie będzie przeszkadzała.

mam jeszcze jedno pytanie czym mam uzupełnic wnęki pomiędzy dachiem a mórbelką jest tam spora przerwa, wieniec ma jeszcze 5cm luzu od wewn zewnątrz

foto 1
5961973259d48950med.jpg

Link do komentarza
Cytat

wilgoci to juz nie mam,tydzień temu zakonczono prace dekarskie,pytam gdyz, tak powiada daggulka zeby praca nie poszła na marne ,czyli przeciąganie kabli pod wełną z tego co pytałem jednego elektryka to powiedział ze daje kable bokiem krokwi czyli nie mogę sznurkowac wełny icon_confused.gif: no, ze chyba coś zmysla byłem przekonany ze pierwsza warsta wełny nie będzie przeszkadzała.

mam jeszcze jedno pytanie czym mam uzupełnic wnęki pomiędzy dachiem a mórbelką jest tam spora przerwa, wieniec ma jeszcze 5cm luzu od wewn zewnątrz

foto 1
5961973259d48950med.jpg


Co do fotki to nie widzę abyś dał izolację pod murłatę. U mnie murarze obmurowali murłatę od zewnątrz i od środka , mam ścianę jednowarstwową. A o elektrykę nie musisz się obawiać jeżeli masz dobrego fachowca. U mnie jak kładł kable na poddaszu puścił po krokwi i zostawił większy zapas aby starczyło jak położę rg i wełnę a w łazience nie wstawiał puszek aby ułatwić pracę kafelkarzowi. Przykładów można by wiele mnożyć ,zresztą jeden fachowiec ułatwia pracę drugiemu o ile zna się na fachu.
Link do komentarza
Cytat

myslałem dać na wienec ze strony wewnętrznej YTONG, gr 5 cm lecz czy to dobre rozwiązanie ,chodzi o to ze nie bardzo jest to mozliwe aby miał trzymać się belki z drewna czy tez wienca na którym jest papa.


Sorki nie zauważyłem izolacji. Izolacja u mnie wystaje jakieś 3-4 cm po obu stronach murłaty a obmurowana jest ytongiem 5 cm i od zewnątrz docieplona styropianem 5 cm (między murłatą a obmurówkę). Nie ma obawy ,że się nie będzie trzymać przecież nie muruje się do drewna wystarczy jak dasz klej na spoinę pionową i poziomą. I jeszcze jedna uwaga jak obmurujesz murłatę od zewnątrz do ja dociąłem górna powierzchnię pod skosem do krokwi w ten sposób nie mam prześwitu pomiędzy obmurówką zewnętrzną a membraną.
Link do komentarza
Cytat

mhtyl dzięki za wskazówki a jakiego kleju uzywałeś no i czy YTONG ma dolegac do deski dachowej,zapewne tak skoro piszesz o cięciu pod kątem,jednak czy nie będzie przemarzać od desek. icon_confused.gif:


Ja kupiłem oryginalny klej Ytonga coś około 20 zł za worek. Powinien czy raczej dobrze aby dolegał i tak zapewne dasz podbitkę od zewnątrz na krokwie. Jeśli chodzi o przemarzanie to nie powinno przemarzać bo zapewne dasz wełnę od środka między krokwiami od murłaty aż po jętki (lub po samą kalenicę). A jaki masz gruby mur?
Link do komentarza
Cytat

porotherm 25

belkie mam dokładnie 14cm,pomyliłem się od zewnątrz jest 4,5cm a od wewnątrz 6,5cm,jednak nie wystarczy mi jeden Ytong na wysokosc musiałbym dac dwa jesli chce pod same deski.


Uważam ,że nie musisz obmurowywać bo zapewne dasz ocieplenie. Ociepleniem zakryjesz murłatę i dociśniesz ocieplenie (zapewne styropian) pod same deski. Jedynie od środka daj obmurówkę równo z murłatą abyś jeszcze tam mógł włożyć wełnę i nie musisz ich docinać pod skosem bo płyta gk je zakryjesz.
Link do komentarza
Cytat

mhtyl słuchaj a czy nie lepiej dać np styropian 5cm od strony wewnętrznej.


Też można tak zrobić ale musisz go zaciągnąć klejem i siatką a jak dasz ytonga to rzucisz tynk i masz gotową ścianę.
Link do komentarza
Cytat

Też można tak zrobić ale musisz go zaciągnąć klejem i siatką a jak dasz ytonga to rzucisz tynk i masz gotową ścianę.



sam nie wiem,widziałem własnie dzisiaj na innej budowie jak był wklejony steropian i był klejony pianką montarzową,dałbym steropian 5cm i zostanie jeszcze 1,5cm na siatkie i klej.
Link do komentarza
Cytat

sam nie wiem,widziałem własnie dzisiaj na innej budowie jak był wklejony steropian i był klejony pianką montarzową,dałbym steropian 5cm i zostanie jeszcze 1,5cm na siatkie i klej.


1,5 cm to trochę za dużo na klej i siatkę ale można i tak najwyżej nadrobisz to tynkiem jak będziesz tynkował ściany. Od środka nie możesz dać styropianu czy ytonga pod same deski wystarczy jak zrówna się z murłatą bo musisz tam wcisnąć jeszcze wełnę między krokwie od samej murłaty po jętki.
Link do komentarza
Cytat

9aa769551dc9e30c.jpg

czyli steropian do wysokosci belki nr.1
czyli i nie dawac np steropianu pod same deski ? a dokąd ma sięgac wata u dołu,a mozesz zapodasz jakies inne foto jak jest to robione.


Tak bo nr 2 to krokwia. Dlatego że za murłatą musisz ułożyć wełnę a jak dasz po same deski to będziesz miał mostek termiczny. Zresztą jak masz porządnych fachowców to oni już dadzą radę a sądzę że takich masz icon_biggrin.gif więc bez obaw.
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Cytat

witam
czy macie jakis inne pomysły jak zaslepic te luki w dachu,myslałem aby przybic takie klepki do murbelki,lecz nie wiem czy to dobre rozwiązanie,jest tam spora przerwa 17cm,oraz zostawic 2cm luzu od desek na dylatacje.

d96579415e6377ecmed.jpg


Przecież będziesz ocieplał od zewnątrz to dasz (zakładam że będziesz ocieplał od zew styropianem) styro pod same deskowanie a od środka jak będziesz ocieplał poddasze to dopchniesz tam wełnę,aby stykała się ze styro i powinno być OK.
Link do komentarza
Cytat

no tak racja, skoro dam styropian 12cm od zewnątrz to wypełni tą luke blink.gif czasowo mam przerwe finansową mam juz wszystko zamknięte tylko wieje mi z tych luk a na zime chciałbym zabezpieczyc te luki aby nie wiało.


Możesz poupychać jakieś worki, folię albo kawałki styropianu ewentualnie przybić deski wzdłuż bo wtedy mniej roboty i szybciej Ci to przybijanie pójdzie,a na wiosnę je oderwiesz i po kłopocie.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • To nie pół metra a 50 cm i jest ok, przecież buduje się dom na te 30-60 lat, po co coś ciągle poprawiać.   Dziś zalecana grubość minimum to 30 cm, a dla domów energooszczędnych  35 cm.   Jak ja budowałem dom w XX wieku, to przyjeżdżali ludzie i pukali się w czoło, po co to daję albo tamto i czemu tyle, albo np. czemu okna montuję w warstwie izolacji.  -okno nie w murze?  -to wypadnie.  Okna nie wypadły, stoją, czy wiszą do dzisiaj. Nie minęło 30 lat i ludzie zaczęli tak wstawiać okna.
    • Z całym szacunkiem, ale pół metra wełny to nie przesada? U nas przy 20cm Pur bez ogrzewania jest 15°C przy 0°C na zewnątrz. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...