Skocz do zawartości

Malowanie drewnianego domu


Recommended Posts

Napisano
Witam! Mam dom, który na zewnatrz wykończony jest drewnem. W momencie kiedy go budowaliśmy wszyscy doradzali nam żeby go polakierować. Więc zastosowaliśmy się do tej rady i molalowaliśmy go lakierem"Drewnolit". Jak się okazało nie był to zbyt dobry pokysł, ponieważ po kilku latach lakier ten uległ skruszeniu i nieładnie wygląda. W chwili obecnej postanowilismy zeskrobać lakier (czyli oczyścić drewno do "żywego") i pomalować. Myśleliśmy że pomalujemy go jakąś lazurą, ale niestety po kilku testech okazało się że deski nie są już tak jak nowe i nie wygląda to estetycznie. Więc postanowiliśmy pomalować to farbą i tu pojawia się problem. Jaką farbą pomalować, aby ona nie odstała po roku czy dwóch i była odporna na warunki atmosfryczne. (zaznaczę że chcemy aby dom byl pomalowany w jasnych odcieniach). Może ktoś może polecić wypróbowaną już farbę.
Napisano
Po farbie zrobi Ci się "wata" z drewna. Ja pomalowałbym bezbarwnym drewnochronem, a następnie drewnochronem z woskiem np Bariera lub Premium. Kolor można dodać.
Napisano
Z tymi drewnianymi deskami na domu to normalka, jak sie chce miec drewno to trzeba sie nastawić że co kilka lat trzeba to zdzierać i malować. Ale jest kilka sposobów, żeby to robić rzadziej.

jeśli np to bylo wcześniej malowane lakierem alkidowym to po zdarciu najlepiej użyć alkidowego. taka lazura (czyli lakierobejca) też może być, bo one są tez na takich żywicach. Żadne poliuretany czy epoksydy sie nie opłacają bo drewno pracuje i i tak trzeba bedzie to za jakiś czas zerwać.

Polecam sadolin jako wyjątkowo trwały, ale zawsze warto zadać pytanie producentowi via email. Gdyby coś potem było nie tak - może to być podstawa reklamacji.
Napisano
Farby do malowania drewna na zewnątrz muszą charakteryzować się paroprzepuszczalnością, co umożliwia odparowanie wilgoci, jaka może ewentualnie pojawić się w drewnie. Dlatego najczęściej używa się modyfikowanych farb akrylowych m.in. przeznaczonych do pokrywania stolarki okiennej. Z dostępnych na rynku wyrobów można polecić farby renowacyjne Beckersa lub Sigmy niestety są one dość drogie.
Napisano
W jednym ze sklepów polecili mi farbę chlorokauczukową. Czy to dobry pomsył?? Tak się zastanawiam czy przypadkiem jak zacznie odłazić to czy nie bedą to duże płaty.
Napisano
Śledzę wymiane myśli na forum,przypadkiem wpadłem na to pytanie.Ja remontuje drewniany dom i miałem ten sam problem.Szykając dobrego rozwiązania przesledziłem nowe rozwiązania jak i stare sposoby.Ze starych sposobów najlepsze są trzy regionalne:góralski szorowanie surowego drewna ługiem[mtoda niebezpieczna i uciążliwa chociaz dająca piekne efekty],malowanie pokostem[długo jest trwała powłoka ochronna ale efekt nie dla każdego jest zadowalajacy],zostawienie drewna naturalnemu stażeniu[piękne odcienie brązu i miodowe oraz aksamitna faktura drewna].Nowe to malowanie farbami lub lakirami,ale te metode są nietrwałe i dają krótkotrwały efekt.Szybko sie starzeją powłoki.Jako rozwiązanie problemu proponuję:Ponieważ problem jest duż przed zastosowaniem metody popróbowac na deskach na polu jaki efekt dadzą różne powłoki pod wpływem warunow atmosferycznych.Reasumując radzę spróbowac próbę i pomalowac farba o nazawie DREWNOCHRON BARIERA zawierającym wosk który zastosowałem do pomalowania sztachet w płocie z olszy.Efekt jest bardzdzo dobry powłoka aksamitna. icon_lol.gif
Napisano
Chlorokauczuk owszem i dobry, (ale na statki,okręty i inne metalowe przedmioty) icon_smile.gif Ja na drewno polecałbym drewnochron (jako najtańszy sposób na pomalowanie drewna). Z tym, że powierzchnia musi być dobrze oczyszczona z lakieru inaczej będą plamy. Dla bardziej wymagających farby akrylowe Teknos. Osobno farba podkładowa koloryzującą (lub bezbarwna) i lakier nawierzchniowy. Stosowany przez wielu producentów stolarki budowlanej. W ofercie tego producenta też jest impregnat pod te farby.
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Witam,

bardzo dziękuję za rady. Dom już odmalowaliśmy. Użyliśmy do tego farb Beckersa. Na początek położyliśmy warstwę Trägrund (Expo Trägrund), a następnie podwójnią warstwę Akrylatfärg (Expo Fasadakrylat). Wykonaliśmy to w maju i jak do tej pory wszystko wygląda bardzo ładnie. Widać że farba połączyła się z drewnem, nigdzie nie odstaje i nie łuszczy się. Jak narazie jest wszystko super, zobaczymy jak farba przetrzyma mrozy, bo upały przetrzymała wzorowo.

Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuję za rasy
  • 2 lata temu...
Napisano
Cytat

Witam,

bardzo dziękuję za rady. Dom już odmalowaliśmy. Użyliśmy do tego farb Beckersa. Na początek położyliśmy warstwę Trägrund (Expo Trägrund), a następnie podwójnią warstwę Akrylatfärg (Expo Fasadakrylat). Wykonaliśmy to w maju i jak do tej pory wszystko wygląda bardzo ładnie. Widać że farba połączyła się z drewnem, nigdzie nie odstaje i nie łuszczy się. Jak narazie jest wszystko super, zobaczymy jak farba przetrzyma mrozy, bo upały przetrzymała wzorowo.

Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuję za rasy



Do niedawna polecił bym Tikurile ale teraz mogę polecić ją tylko z importu nie z polski.

Zdecydowanie odradzam drewnochron no chyba że ktoś chce na 2 lata robić.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...