Skocz do zawartości

Smugi po malowaniu. Pomocy, błagam!


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam,

Chciałem pomalować swój pokój przed oraz zamalować zagipsowane ściany po awarii ogrzewania. jednak nie jest to takie łatwe na jakie wygląda.
Pokój był w kolorze jasno niebieskim i chciałem pociągnąć wszystko na biało. Przeczytałem gdzieś że wypada położyć najpierw grunt więc poszedłem do Castoramy kupiłem 10L białej 'Jedynki' i jakiś grunt.

Efekty są okropne!
Po pierwsze widać zacieki tam gdzie rura od ogrzrewania pusciła w ścianie...
a dwa to moje malowanie.... z resztą sami popatrzcie. Narazie położyłem grunt na cały pokój i pomalowałem jedną strone:
Zacieki od wody:
Brak obrazka
A tu ściany:
Brak obrazka
Brak obrazka Brak obrazka


Co mam z tym zrobić? Papierem sciernym to traktować? Umyć szczotką? Zamalować? Jest druga częśc pokoju w polożonym gruntem (też widać zacieki spod gruntu) myślałem że nie będzie widać tego...
Pomocy. Edytowano przez asdf123 (zobacz historię edycji)
Napisano
kup dobrą farbę. Np. MAGNAT. Może kosztuje więcej, ale kryje pierwszą warstwą, i nie zostawia smug, nie zacieka. Nie sposób źle pomalować nawet jak ktoś robi to pierwszy raz.

A inną sprawą jest że nie każdy grunt "zgodzi" się z każdą farbą. Tak jak mówie. MAGNAT i ognia. Kryje nawet sadzę icon_razz.gif icon_razz.gif
Napisano
Cytat

kup dobrą farbę. Np. MAGNAT. Może kosztuje więcej, ale kryje pierwszą warstwą, i nie zostawia smug, nie zacieka. Nie sposób źle pomalować nawet jak ktoś robi to pierwszy raz.

A inną sprawą jest że nie każdy grunt "zgodzi" się z każdą farbą. Tak jak mówie. MAGNAT i ognia. Kryje nawet sadzę icon_razz.gif icon_razz.gif




Dobra kupie farbe. Ale czy mi zakryje zacieki od wody dwa od źle położonego gruntu bo od niego też mi sie porobiły plamy na ścianie, a trzy czy zakryje źle położoną farbe (Jedynke)?
Napisano
jak nie zważyło Ci na ścianie gruntu z farbą i ściana jest sucha, to MAGNAT zakryje wszystko. Zazwyczaj robi to już pierwszą warstwą. Czasem trzeba machnąć 2x. U mnie w domu żona namalowała na białej ścianie brązowy kwiat.
Jednak nie prezentował się zbytnio i trzeba go było zamalować. Wystarczyło na to jedno krycie. Jednak z czasem położyłem drugi raz, bo pod światło coś się wydobywało.
Napisano
Cytat

jak nie zważyło Ci na ścianie gruntu z farbą i ściana jest sucha, to MAGNAT zakryje wszystko. Zazwyczaj robi to już pierwszą warstwą. Czasem trzeba machnąć 2x. U mnie w domu żona namalowała na białej ścianie brązowy kwiat.
Jednak nie prezentował się zbytnio i trzeba go było zamalować. Wystarczyło na to jedno krycie. Jednak z czasem położyłem drugi raz, bo pod światło coś się wydobywało.


Zgadzam sie z tobą MAGNAT naprawdę dobrze kryję , chociaż u mnie w bloku na ścianie z płyty żelbetowej są smugi możliwe , że jest to skutkiem braku gladzi. W drugim pokoju co ściany są wyszpachlowane prezentuje sieświetnie
Napisano
Polecam farbę na plamy i zacieki - praktycznie każda firma produkuje coś takiego i jest bardzo dobra - kładzie się wałkiem gąbkowym jedną lub dwie warstwy w miescu gdzie są plamy po zalaniu, zacieki - koszt w zalezności od powierzchni około 17-35 zł . Za 35 zł masz juz litr farby więc pomalujesz nią około 7 - 8 m2. Na nią dopiero po wyschnięciu emulsję.
Farba na zacieki musi być pokryta emulsja ponieważ będzie wyglądała jak emalia.

Niestety grunt na zacieki nie pomoże ponieważ ma on za zadanie jedynie wzmocnienie i wyrównanie chłonności podłoża niektóre są jeszcze grzybobójcze i taki też powinieneś użyć po zalaniu.

Szczerze to wątpię czy magnat zakryje zacieki nigdy tego nie próbowałem - bo szkoda na to czasu. icon_smile.gif

edit:

Nawet jak zakryje chwilowo to nie jestem pewien czy nie wyszłoby to po kilku tygodniach na nowo. (ale to co napisałem użyj tylko w miejscach zacieków. Natomiast co do samej ściany to tak magnat jest bardzo gestą farbą i na pewno ułatwi zamalowanie poprzedniego koloru.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam,

Chciałem pomalować swój pokój przed oraz zamalować zagipsowane ściany po awarii ogrzewania. jednak nie jest to takie łatwe na jakie wygląda.
Pokój był w kolorze jasno niebieskim i chciałem pociągnąć wszystko na biało. Przeczytałem gdzieś że wypada położyć najpierw grunt więc poszedłem do Castoramy kupiłem 10L białej 'Jedynki' i jakiś grunt.

Efekty są okropne!
Po pierwsze widać zacieki tam gdzie rura od ogrzrewania pusciła w ścianie...
a dwa to moje malowanie.... z resztą sami popatrzcie. Narazie położyłem grunt na cały pokój i pomalowałem jedną strone:
Zacieki od wody:
Brak obrazka
A tu ściany:
Brak obrazka
Brak obrazka Brak obrazka


Co mam z tym zrobić? Papierem sciernym to traktować? Umyć szczotką? Zamalować? Jest druga częśc pokoju w polożonym gruntem (też widać zacieki spod gruntu) myślałem że nie będzie widać tego...
Pomocy.



Witam,
ogólnie 60% wszystkich problemów z malowaniem na tym formu jest głównie z przyczyny, że stosujecie bardzo słabe jakościowo produkty. Co to za farba gdzie 1L kosztuje 5zł a woda mineralna 1,5L - 2,60zł ? Ludzie dobre żywice kosztują i to sporo!!! Popatrzcie trochę inaczej na to wszystko! Pomijam jakość ale 4x malowanie farbą u wykonawcy będzie kosztować 2x więcej niż dwukrotne farbą niewiele droższą.


Pozdrawiam
  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...