Skocz do zawartości

Zmiana wymiarów budynku.


Recommended Posts

Witam Wszystkich,
mam pytanie odnośnie zmiany wymiarów budynku. Po rozpoczęciu budowy oczywiście z pozwoleniem na budowę.
chcę zmienić wymiary domku o 36cm w szerz i dłuż. Domek jest mały więc wychodi ok 6m2 na każdą kondygnację. Wiem że jest to tzw. zmiana istotna. Architekt chcę 2.5 tyś za taką zmianę w pozwoleniu na budowę. Zastanawiam się czy to robić czy nie. Z tego co wyczytałem to ewentualna kara to tyś zł za każde odstępstwo którą może nałożyć inspektor (np przy oddaniu budynku). Dom pewnie będę oddawał za conajmiej 2 lata.
Czy godzić się na zmianę i kolejne wydatki czy też nie? Czy robią problemy z odbiorem przy takim odstępstwie / przestępstwie?

Pozdrawiam Edytowano przez rumburak (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

Witam Wszystkich,
mam pytanie odnośnie zmiany wymiarów budynku. Po rozpoczęciu budowy oczywiście z pozwoleniem na budowę.
chcę zmienić wymiary domku o 36cm w szerz i dłuż. Domek jest mały więc wychodi ok 6m2 na każdą kondygnację. Wiem że jest to tzw. zmiana istotna. Architekt chcę 2.5 tyś za taką zmianę w pozwoleniu na budowę. Zastanawiam się czy to robić czy nie. Z tego co wyczytałem to ewentualna kara to tyś zł za każde odstępstwo którą może nałożyć inspektor (np przy oddaniu budynku). Dom pewnie będę oddawał za conajmiej 2 lata.
Czy godzić się na zmianę i kolejne wydatki czy też nie? Czy robią problemy z odbiorem przy takim odstępstwie / przestępstwie?

Pozdrawiam

Rozwiń  

1.Najlepiej pozostać przy pierwotnych wymiarach budynku .

2.Wybudować szerzej i nie ocieplać styropianem budynku przed odbiorem tylko zaciągnąć klejem i pomalować kolorowym gruntem .
Link do komentarza
  Cytat

2.Wybudować szerzej i nie ocieplać styropianem budynku przed odbiorem tylko zaciągnąć klejem i pomalować kolorowym gruntem .

Rozwiń  

icon_eek.gif

Przyznam, ze nie spodziewałem się, że możesz namawiać kogoś do czegoś takiego.

I tak na marginesie – od przeszło 2 lat odległości od granic i wymiary, mierzy się od powierzchni wykończonej, a nie wiedząc nic o posadowieniu budynku, takie wykonanie może zaskutkować rozbiórką.
Link do komentarza
  Cytat

Przyznam, ze nie spodziewałem się, że możesz namawiać kogoś do czegoś takiego.

I tak na marginesie ? od przeszło 2 lat odległości od granic i wymiary, mierzy się od powierzchni wykończonej, a nie wiedząc nic o posadowieniu budynku, takie wykonanie może zaskutkować rozbiórką.

Rozwiń  



To tylko takie spostrzeżenie co do drobnej manipulacji wymiarami ,

Przecież może zaizolować cieplnie budynek od środka i wtedy straci dodatkową powierzchnię .Jest tu nawet jeden zwolennik takiej izolacji.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...