Skocz do zawartości

maksymalne odstępy czasowe pomiędzy etapami robót


Recommended Posts

Napisano
Witam.

Zanim budowa ruszy to jeszcze minie nieco czasu. Póki co chciałem się dopytać o odstępy czasowe pomiędzy etapami robót. Ze względu na ograniczenia finansowe, planuję robić wszystkow w etapach. Oczywiście pierwszym etapem będą fundamenty i ławy. Jak długo mogą takie fundamenty być nie ruszane do dalszego etapu budowy, i czym je zabezpieczyć przed warunkami atmosferycznymi aby nie straciły swoich właściwości. Następny etap to stan surowy otwarty, i kolejne pytanie jak zapezpieczyc taki stan surowy przed niszczeniem od warunków atmosferycznych i jak długo taki stan surowy otwary może stać, aby nie stacił swoich właściwości? Pozdrawiam
Napisano
nie mam zamiaru podważać twojej analizy finansowej ale :
czy nie lepiej dopasować projekt do swoich możliwości i machnąć go raz dwa oszczędności szukając w niepłaceniu np. czynszu ?
z doświadczenia wiem że takie "ratalne" budowanie wiąże się z większymi kosztami .
choćby koszty tych czasowych zabezpieczeń jak i koszty odtworzenia tego co nie zostało zabezpieczone a jak się potem okazuje powinno .
podaję tak pod rozwagę.
a do rozwałki co jak zabezpieczać najpierw określ materiały z których ten budynek ma być wykonany
pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam.

Zanim budowa ruszy to jeszcze minie nieco czasu. Póki co chciałem się dopytać o odstępy czasowe pomiędzy etapami robót. Ze względu na ograniczenia finansowe, planuję robić wszystkow w etapach. Oczywiście pierwszym etapem będą fundamenty i ławy. Jak długo mogą takie fundamenty być nie ruszane do dalszego etapu budowy, i czym je zabezpieczyć przed warunkami atmosferycznymi aby nie straciły swoich właściwości. Następny etap to stan surowy otwarty, i kolejne pytanie jak zapezpieczyc taki stan surowy przed niszczeniem od warunków atmosferycznych i jak długo taki stan surowy otwary może stać, aby nie stacił swoich właściwości? Pozdrawiam



Są trzy etapy
z niezłym wydatkiem i zastojem czasowym żeby materiały nie straciły znacząco na właściwościach przez kilka lat .


1.Zakup działki i gromadzenie materiałów do budowy pod zadaszeniem .

2.Zrobienie wykopu , fundamentów ,ścian przyziemia izolacji ,prowadzenie mediów itd... wyprowadzenie wszystkiego z ziemi .Zasypanie wewnątrz i na zewnątrz wyrównanie terenu .Pozostaje tylko obrys budynku można go przykryć paskami foli przyciśniętych cegłami

3.Budowa od "zera " aż po dach i zadaszenie dachem prowizorycznym przynajmniej papą lub już konkretne pokrycie zabicie otworów na zimę dechami .


Resztę robót już możesz dzielić do woli uwzględniając okresy zimowe .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...