Skocz do zawartości

Podłogówka: Wavin, czy Red Comap?


sepoy

Recommended Posts

Napisano
Pytanie jak w temacie. Dostałem z hurtowni wyceny podzespołów dla podłogówek Wavin i Red Comap. Ceny (przede wszystkim rur) są porównywalne, producenci podobno też. Którego producenta polecacie?
Podłogówkę robię od połowy kwietnia, ale od 1-go kwietnia ma wejść ponoć nowy cennik i trzeba się już decydować ...
Napisano
  Cytat

Pytanie jak w temacie. Dostałem z hurtowni wyceny podzespołów dla podłogówek Wavin i Red Comap. Ceny (przede wszystkim rur) są porównywalne, producenci podobno też. Którego producenta polecacie?
Podłogówkę robię od połowy kwietnia, ale od 1-go kwietnia ma wejść ponoć nowy cennik i trzeba się już decydować ...

Rozwiń  


Wavin -200mb to koszt 460,00 zł +20 zł

DIAMOND -200mb to koszt 300,00 zł + 20 zł

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Szczerze mówiąc to nie miałem styczności z tą firmą,więc moja wiedza jest naprawdę znikoma. Pozytywne opinie masz na temat Diamonda,firma jest od dawna na rynku.
Napisano
  Cytat

Co możecie powiedzieć o "Metrix-ie"?

Rozwiń  



Z własnego doświadczenia polecam "podłogowka.pl"

Kompletny system z rurkami przychodzi kurierem do domu. Jeżeli ktoś ma trochę pojęcia o hydraulice to bez problemów zmontuje ją sam.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Wavin też ma coś takiego w swojej ofercie. Na podstawie projektu domu wyliczają zapotrzebowanie materiału i robią projekt instalacji. I taki zestaw przysyłają kurierem.
Podłogówkę oferuje także Purmo i Kisan
Napisano
  Cytat

Wavin też ma coś takiego w swojej ofercie. Na podstawie projektu domu wyliczają zapotrzebowanie materiału i robią projekt instalacji. I taki zestaw przysyłają kurierem.
Podłogówkę oferuje także Purmo i Kisan

Rozwiń  

Czy wyliczenie zapotrzebowania wiąże się z koniecznością zakupu materiałów?
Jeśli nie, to propozycja jest naprawdę interesująca icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Wstępne wyliczenia są darmowe i np Purmo podaje zapotrzebowanie rury na każde pomieszczenie, podaje też ilości pozostałych rzeczy, ale na pewno nie jest to kompletny projekt. Wavin podaje mniej informacji.

W załącznikach wycena firmy Purmo

DSC01446.jpg


[attachment=11270:2011_02_38___opis.PDF]
[attachment=11269:2011_02_...liczenia.PDF]

2011_02_38___obliczenia.PDF

2011_02_38___opis.PDF

2011_02_38___obliczenia.PDF

2011_02_38___opis.PDF

Edytowano przez odi69 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...