Skocz do zawartości

Jaka średnica przewodu kominowego.


Recommended Posts

Napisano
Witam. W projekcie mam zaprojektowane dwa przewody kominowe o średnicy 16, a sprzedawcy proponuą mi 20. Czy mogę dać takie kominy? Jeden komin będzie podłączony do kominka, a drugi do pieca na paliwo stałe, węgiel.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam. W projekcie mam zaprojektowane dwa przewody kominowe o średnicy 16, a sprzedawcy proponuą mi 20. Czy mogę dać takie kominy? Jeden komin będzie podłączony do kominka, a drugi do pieca na paliwo stałe, węgiel.
Pozdrawiam


Pewnie ze mozesz a nawet musisz bo 16 uwazam ze troche za malo (chyba ze w przekroju kwadratowym 16X16 to odpowiednik srednicy 18 to takie minimum dla domku jednorodzinnego) lepiej ciut wiekszy niz za maly. Moja rada taka -zanim kupisz komin do pieca c.o. dowiedz sie jakiej mocy potrzebujesz pieca wtedy bedzie Ci latwiej dobrac srednice komina. Srednice minimalna i wysokosc komina wiekszosc producentow piecow c.o. podaje w danych technicznych. Co do komininow musisz zwrocic uwage na rodzaj komina, bo inny jest do kominka a inny do pieca c.o. roznia sie one budowa i jak wspomnialem wczesniej przeznaczeniem no i cena.
Napisano
Witam. Wielkie dzięki za konkretną odpowiedź. W projekcie mam zapisany piec 20 kw, a sam się zastanawiam nad piecem od 20 do 25 kw, domek ma 145 m2. Ale piec to i tak nie teraz. Dzięki i pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam. Wielkie dzięki za konkretną odpowiedź. W projekcie mam zapisany piec 20 kw, a sam się zastanawiam nad piecem od 20 do 25 kw, domek ma 145 m2. Ale piec to i tak nie teraz. Dzięki i pozdrawiam


Ja mam 135 m2 a piec 20 kW (pow. ogrzewania do 200 m2 wg danych producenta) min przekroj komina sred. 17 albo 15X15, min wys. komina 6 m to sa dane producenta. Wziole 20 kW bo bedzie u mnie podlogowka taka mi obliczyl moc gosc z firmy od pieca. Che Ci jeszcze podpowiedziec ze piece roznych producentow takiej samej mocy ogrzewaja rozne powierzchnie nieraz sa to male odchylki ,ale zdarzaja sie nawet roznice o 1/3 powierzchni. Wynika to chyba ze sprawnosci kotla. Ja mam piec Defro Optima Komfort + Nowa Linia 20 kW , gddybym nie mial podlogowki starczyl by 15 kW.
Napisano
Cytat

Nie kupuje się kotła "na oko" - trzeba policzyć zapotrzebowanie domu na ciepło biorąc pod uwagę jak dobrze (lub źle icon_lol.gif ) zaizolowany jest dom .


Zgadza sie ,ale o tym to kazdy powinien wiedziec. Nie wspominalem o tym bo to wydawalo mi sie oczywiste. Ja padalem kilka kryterium fachowcowi zwiazanych z domem (o ktore on pytal) i na podstawie tego wyliczyl mi moc kociolka. Jedynie zdziwilo mnie to ze stosujac podlogowke potrzebny jest mocniejszy piec.
Napisano
Cytat

możesz napisać - dlaczego?


Moge icon_biggrin.gif . Na lamach prasy w poradnikach ,artykolach na temat piecow c.o. nie napotkalem aby jedno z kryterium wyboru pieca byla podlogowka . Dlatego to mnie troche zdziwilo. Chce dodac ze nie wszyscy doradcy producentow piecow uwzgledniaja zastosowanie podlogowki do dobioru kociolka. Nie wierzysz icon_eek.gif to podzwon po kilku a napewno sie nie zawiedziesz icon_lol.gif .
Napisano
no dobra , dobra ..... ale - jakie jest powiązanie mocy kotła z tym czy są tylko grzejniki czy też podłogówka? Jedyne co mi się nasuwa to to, że podłogówka ma większą bezwładność cieplną niż grzejniki ... ale nie wiem czy dobrze kombinuję i jak się to dokładnie ma do rzeczy ....
Napisano
Cytat

no dobra , dobra ..... ale - jakie jest powiązanie mocy kotła z tym czy są tylko grzejniki czy też podłogówka? Jedyne co mi się nasuwa to to, że podłogówka ma większą bezwładność cieplną niż grzejniki ... ale nie wiem czy dobrze kombinuję i jak się to dokładnie ma do rzeczy ....


Ja tez niewiem icon_biggrin.gif Wydaje mi sie ze wiekszy opor daje podlogowka wiecej wody sie znajduje w niej niz w grzejnikach, ale pewny nie jestem.
Napisano
Cytat

Ja tez niewiem icon_biggrin.gif Wydaje mi sie ze wiekszy opor daje podlogowka wiecej wody sie znajduje w niej niz w grzejnikach, ale pewny nie jestem.



Na mój chłopski (chyba raczej babski? icon_lol.gif ) rozum nie tędy droga .
Napisano
Cytat

Na mój chłopski (chyba raczej babski? icon_lol.gif ) rozum nie tędy droga .


To moze chodzi ze podlogowka ma wieksza moc niz grzejnik przeznaczony na dane pomieszczenie, bo bezwladnosc to ze nie mozna plynnie regulowac temperatura (z opuznieniem) i raczej to nie powinno miec wplywu. Zadzwonie do firmy i sie dowiem,a jak sie dowiem to Ci powiem icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

To moze chodzi ze podlogowka ma wieksza moc niz grzejnik przeznaczony na dane pomieszczenie, bo bezwladnosc to ze nie mozna plynnie regulowac temperatura (z opuznieniem) i raczej to nie powinno miec wplywu. Zadzwonie do firmy i sie dowiem,a jak sie dowiem to Ci powiem icon_biggrin.gif




Ogólnie rzecz biorąc - nadal utrzymuję, ze najważniejsza w celu doboru kotła jest informacja jakie zapotrzebowanie cieplne ma dom - i na tym należy bazować.
Ale zapytaj - niech Ci łopatologicznie wytłumaczy , chętnie poczytam .
Napisano
Witam. Fajna dyskusja się rozkręciała i przydatna. Co do kotła tak jak wspomniałem to jeszcze nie na teraz, ale cenne uwagi i informacje się przydadzą. W domu podłogówki nie będzie, ewentualnie w łazienkach i holu, ale to zamysł na dziś, jeszcze wszystko do przemyślenia.
Pozdrawiam i dzięki.
Napisano
Cytat

Ogólnie rzecz biorąc - nadal utrzymuję, ze najważniejsza w celu doboru kotła jest informacja jakie zapotrzebowanie cieplne ma dom - i na tym należy bazować.
Ale zapytaj - niech Ci łopatologicznie wytłumaczy , chętnie poczytam .


Inaczej przeciez nie moze byc jak tylko moc kociolka dopasowujac do zapotrzebowania na cieplo dla danych warunkow. Dowiedzialem sie czemu podlogowka ma wplyw na moc kotla. Fachura mi przedstawil mniwiecej tak ,ze przy pdlogowce jest wieksze zapotrzebowanie na moc dlatego, ze podlogowka pracuje przy nizszych temperaturach niz grzejniki oraz najwazniejsze to przelicznik. Otoz wspolczynnik przenikania ciepla wynosi dla grzejnikow 0,8 a dla podlogowki 1,2 i to tak wyglada.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
kopnij go w d...pę i to mocno,
ogrzewanie, jest to uzupełnianie strat energii cieplnej,

wygląda to tak, (bo widzę, że z fizyką jesteś na bakier, tak jak Twój instalator),
na początku sezonu grzewczego grzejesz dom do określonej temperatury,
a później tylko uzupełniasz straty ciepła,
tego ciepła potrzebujesz dokładnie tyle ile masz strat,
i to jest pewnik,

czym będziesz grzał i w jaki sposób oraz jakie temperatury będziesz utrzymywał, to jest nie ważne,
zawsze ilość energii potrzebnej do ogrzania, będzie to taka, ile wynoszą straty Twojego budynku,

1 kW uzyskany z gazu, węgla, oleju opałowego, drewna czy też ogrzewania elektrycznego jest zawsze 1 kilowatem,
kwestią jest wykonanie odpowiedniej instalacji dla danego rodzaju źródła ciepła,
ale z tego co piszesz, Twój instalator nie zapewni Ci odpowiedniej instalacji,
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

kopnij go w d...pę i to mocno,
ogrzewanie, jest to uzupełnianie strat energii cieplnej,

wygląda to tak, (bo widzę, że z fizyką jesteś na bakier, tak jak Twój instalator),
na początku sezonu grzewczego grzejesz dom do określonej temperatury,
a później tylko uzupełniasz straty ciepła,
tego ciepła potrzebujesz dokładnie tyle ile masz strat,
i to jest pewnik,

czym będziesz grzał i w jaki sposób oraz jakie temperatury będziesz utrzymywał, to jest nie ważne,
zawsze ilość energii potrzebnej do ogrzania, będzie to taka, ile wynoszą straty Twojego budynku,

1 kW uzyskany z gazu, węgla, oleju opałowego, drewna czy też ogrzewania elektrycznego jest zawsze 1 kilowatem,
kwestią jest wykonanie odpowiedniej instalacji dla danego rodzaju źródła ciepła,
ale z tego co piszesz, Twój instalator nie zapewni Ci odpowiedniej instalacji,


Po pierwsze nie instalator (prosze czytac troszke uwazniej) a po drugie 1 kW to 1 kW Ok! , ale ile litrow gazu, oleju itd. spalisz to juz inna bajka, bo nie mow ze tyle samo paliwa spalisz przy -5C co przy -20C. A tak na chlopski rozum to niby czym uzupelnisz state energi cieplnej?- powietrzem? Logiczne ze jezeli odbiorow mocy jest wiecej niz moc kotla,to kociol musi chodzic non stop na maxa. i logicznie spali wiecej paliwa. Nie musze znac sie na fizyce zeby to wiedziec, a wiem nie z teori tylko z praktyki. Acha lece zmienic instalatora,bo moj mnie oszukuje icon_biggrin.gif
Napisano
Witam. Jaka średnica już wiem, a teraz jeszcze zastanawiam się nad tym czy dwa kominy zaczynać budować od piwnicy czy komin od kominka na innej wysokości. Nie mogę zacząć komina od kominka budować od parteru, gdyż wyczystka ma byc w piwnicy. Czy można zacząć budowę tego komina np. 2 metry od posadzki w piwnicy, jeśli tak to do tej wysokości chyba trzeba by było pstawić fundament z bloczków? Może być, czy za duży misz masz icon_biggrin.gif
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

A tak na chlopski rozum to niby czym uzupelnisz state energi cieplnej?- powietrzem? Logiczne ze jezeli odbiorow mocy jest wiecej niz moc kotla,to kociol musi chodzic non stop na maxa. i logicznie spali wiecej paliwa. Nie musze znac sie na fizyce zeby to wiedziec, a wiem nie z teori tylko z praktyki. Acha lece zmienic instalatora,bo moj mnie oszukuje icon_biggrin.gif



Chłopski rozum i logika powiadasz…..
W zasadzie ogrzewają grzejniki, a nie kocioł. Przy takiej samej mocy kotła, przewymiarowane grzejniki mają większą powierzchnię wymiany, czyli potrzebują albo niższej temperatury, albo krótszego czasu grzania – przy takiej samej ilości zużytej w tym celu energii.
Oczywiście że różnica temperatur między wnętrzem mieszkania, a „dworem” powoduje, że kocił potrzebuje więcej lub mniej energii do ogrzania, ale przewymiarowane grzejniki nie mają z tym nic wspólnego.
Co do podłogówki, to z natury rzeczy, takie ogrzewanie potrzebuje mniej energii niż kaloryfery z przyczyny rozkładu temperatury w pomieszczeniu.

Wybacz, ale ten „fachowiec” musi być bardzo starej daty i niezbyt wysokich lotów – okno może pozostać otwarte – moim zdaniem, oczywiście.
Napisano
jednak z tą fizyką jesteś na bakier,
żeby utrzymać taką samą temperaturę w budynku, to ilość dostarczonej energii cieplnej musi być zawsze taka sama,
niezależnie od rodzaju opału,

i pisanie,
Cytat

Logiczne ze jezeli odbiorow mocy jest wiecej niz moc kotla,to kociol musi chodzic non stop na maxa. i logicznie spali wiecej paliwa

jest bzurą,

jeżeli moc odbiorników jest większa niż moc kotła,
to znaczy, że jest źle dobrany kocioł,
i nic więcej,

natomiast, koszt otrzymania tego ciepła to już inna bajka i tutaj jak napisałem, rodzaj przyjętego rozwiązania, nośnik ciepła, instalacja czy to grzejnikowa czy też ogrzewanie płaszczyznowe lub inne,
będzie rzutować na koszty ogrzewania,
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

jednak z tą fizyką jesteś na bakier,
żeby utrzymać taką samą temperaturę w budynku, to ilość dostarczonej energii cieplnej musi być zawsze taka sama,
niezależnie od rodzaju opału,

i pisanie,
jest bzurą,

jeżeli moc odbiorników jest większa niż moc kotła,
to znaczy, że jest źle dobrany kocioł,
i nic więcej,

natomiast, koszt otrzymania tego ciepła to już inna bajka i tutaj jak napisałem, rodzaj przyjętego rozwiązania, nośnik ciepła, instalacja czy to grzejnikowa czy też ogrzewanie płaszczyznowe lub inne,
będzie rzutować na koszty ogrzewania,


Napisz mi troche prosciej bo sie pogubilem w Twojej odpowiedzi. Piszac ze moc odbiornikow jest wieksza od mocy kotla mialem namysli te wspolczynniki ktore podal mi doradca producenta kotla (i to nie jeden ) wyliczajac potrzebna moc uwzgledniajac ogrzewanie grzejnikowe jak i podlogowe otrzymuje sie potrzebna moc kotla. Zalecaja aby moc kotla byla zawsze troche wieksza od potrzebnej. I cala filozofia, niewidze powodow do wywodow z praw fizyki.
Napisano
powiem tak,
trochę lat jestem w branży, ale o współczynnikach to pierwsze słyszę,
kocioł dobiera się do zapotrzebowania na ciepło budynku i opowiadanie o jakiś współczynnikach na grzejniki i podłogówkę są dla mnie zupełnie niezrozumiałe,
jak pisałem wyżej, zapotrzebowanie na ciepło dla danego budynku jest zawsze constans,
i powinno być wyliczone,
dopiero mając OZC, (obliczeniowe zapotrzebowanie na ciepło) można mówić o reszcie, tj. o rodzaju ogrzewania,
zawsze zależy to od oczekiwań użytkownika końcowego,
to on, posiadając niezbędne dane, musi wybrać i rodzaj ogrzewania i odpowiednie do tego urządzenia,
robi to z reguły przy pomocy instalatora z tym, że nie zawsze instalator staje na wysokości zadania,
niestety,
tak jak Ci pisał bajbaga, czy to podłogówka czy też grzejniki, mają za zadanie uzupełnić straty ciepła,
podłogówka ze względu na to, że w wyniku innych rozkładów temperatur niż grzejniki z reguły potrzebuje mniej energii cieplnej do utrzymania podobnego do grzejników komfortu cieplnego,
pisanie że podłogówka potrzebuje więcej energii do ogrzewania domu jest wierutną bzdurą i wystawia bardzo złą opinię Twojemu fachofcowi,
Gość mhtyl
Napisano
I juz jasniej sie zrobilo icon_biggrin.gif Jeszcze raz zaznacze,ze to nie moj instalator tylko daradcy producentow kotlow mi wyliczali. Co moge powiedziec to ,to ze rozni producenci podawali rozna moc do moich danych. Roznica polegala na tym, ze kotly mialy rozna sprawnosc cieplna (to juz ja sam to sprawdzilem a raczej porownalem z danymi technicznymi kotlow). A co do wyliczen to prawde mowiac niech sie tym zajmuja fachowcy, ja nie bede sobie glowy zasmiecal kolejnymi regolkami bo i na co mi to icon_smile.gif Sam napisales ze zapotrzebowanie do danego budynku jest zawsze constans i powinno byc wyliczone-OK nie upieram sie ze nie, ale nie kazdy budynek jest taki sam. Zreszta nie lubie sie powtarzac pisalem wczesnie, ze przed wyborem mocy kotla kazdy doradca techniczny wypytywal mnie o rozne czynniki i materialy i na podstawie wywiadu obliczyl moc kotla, a jak on to robil to najmniej mnie to obchodzilo. Ja zadalem pytanie i otrzymalem odpowiedz i to mi wystarczylo do szczescia.
Napisano
Ja sie zapytam 1950 o tą moc grzewczą grzejników - jakie zapotrzebowanie - czyt. ile paliwa należy spalić by na grzejnikach żeliwnych 11 i 6 żeberek uzyskać kwotę za sezon w wysokości 2000 zł? Dodam, że grzejniki głównie 3 pierwsze żeberka grzeją reszta po przekątnej. I tak sorki, że ciut nie w temacie kominów. Ale jak za 7 żeberek bulę taką kasę w M-3 to mnie krew zalewa :[ i chętnie bym "podyskutował" ze spółdzielnią mając jakieś dowody czy też argumenty w dłoni icon_smile.gif
Napisano
icon_biggrin.gif z tak zadanym pytaniem, to do wróżki,
co Ci mam napisać?
jak nic nie wiem,

zawsze powinieneś zapłacić za zużyte ciepło,
ile go zużywasz i dlaczego tak dużo, to Ci nie odpowiem,
Napisano
Witam. Fajna dyskusja, ale może ktoś się jeszcze wypowie w temacie
Cytat

Witam. Jaka średnica już wiem, a teraz jeszcze zastanawiam się nad tym czy dwa kominy zaczynać budować od piwnicy czy komin od kominka na innej wysokości. Nie mogę zacząć komina od kominka budować od parteru, gdyż wyczystka ma byc w piwnicy. Czy można zacząć budowę tego komina np. 2 metry od posadzki w piwnicy, jeśli tak to do tej wysokości chyba trzeba by było pstawić fundament z bloczków? Może być, czy za duży misz masz
Pozdrawiam



fajnie by było icon_biggrin.gif
Pozdrawiam
Napisano
Witam. Nic o cegle nie pisałem, a kominy mają być jakieś gotowe, systemowe icon_biggrin.gif Dokładnie nie wiem, ale nie z cegły. Chciałbym tylko wiedzieć czy zaczynać dwa robić na tej samej wysokości, czy jeden mogę zacząć trochę wyżej. Czy jest wogóle sens tak robićicon_biggrin.gif
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam. Jaka średnica już wiem, a teraz jeszcze zastanawiam się nad tym czy dwa kominy zaczynać budować od piwnicy czy komin od kominka na innej wysokości. Nie mogę zacząć komina od kominka budować od parteru, gdyż wyczystka ma byc w piwnicy. Czy można zacząć budowę tego komina np. 2 metry od posadzki w piwnicy, jeśli tak to do tej wysokości chyba trzeba by było pstawić fundament z bloczków? Może być, czy za duży misz masz icon_biggrin.gif
Pozdrawiam


Zanim podejmiesz decyzje odpowiedz na jedno male pytanie

gdzie masz zamiar te kominy czyscic. W jakich pomieszczeniach i na jakiej wysokoscij
Napisano
Witam. No właśnie o to mi chodzi, komin od pieca będę czyścił w piwnicy na samym dole, a komin od kominka chciałem dać wyczystkę w piwnicy tylko nie wiem na jakiej wysokości i dlatego zastanawiam się czy budować kominy dwa od samego dołu .
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam. No właśnie o to mi chodzi, komin od pieca będę czyścił w piwnicy na samym dole, a komin od kominka chciałem dać wyczystkę w piwnicy tylko nie wiem na jakiej wysokości i dlatego zastanawiam się czy budować kominy dwa od samego dołu .
Pozdrawiam




na 2 metrach otwierasz i się sypie w oczy
w zasadzie im niżej tym mniejsze pole rażenia icon_biggrin.gif
pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wie ktoś? Od ubiegłego roku ani widu, ani słychu, ani kukuryku. Wniosek zgłoszony, uznany za prawidłowy, przyjęty i... cisza. Może pieniądze gdzieś '"wyszły" i teraz ministerstwo czeka aż wrócą? Jak można tak lekceważyć ludzi? Jak się człowiek dzień spóźni z opłatą, to wielkie larum, procenty karne... A tu? Mamy was w doopie, mówi nam państwo. I miesiącami milczy.  A procenty na kredycie lecą.
    • Witam. Mam na oku działkę budowlaną. Dwa dni temu były robione badania geotechniczne i na ten moment sprawa wygląda tak, że w dwóch na trzy odwiertach wyszedł muł na głębokości 3,5m i 2,7m. W ostatnim z odwiertów były mady. Wody gruntowe na głębokości 2,5m. Na razie to tylko strzępki danych podanych na dzień po badaniu. Czekamy na dokumentację od geologa, ale jednak nieco mnie to zmartwiło - zwłaszcza te mady (nie wdawał się w szczegóły). Generalnie gość mówił, że dom da się postawić, ale trzeba wymienić muł, raczej zrobić płytę fundamentową. Na razie na opinię, jak wspomniałam, jeszcze musimy poczekać parę dni. Wiem, że bez konkretów ciężko coś wywróżyć. Niemniej, czy ktoś z obecnych miał styczność z takimi glebami i jest w stanie uchylić nieco rąbka tajemnicy, jak z takim fantem sobie poradził? Przekopałam wiele grup/forum i o ile o mule coś tam dało się wyczytać, tak na temat mad nie ma kompletnie nic. Z góry dzięki.  
    • 1. Вход тут: https://darkstore.cc 2. Вход тут: https://kro34.shop Onion зеркало: https://captcha-kr33.cc Кракен маркетплейс является одним из самых популярных и надежных площадок в даркнете, предлагая пользователям широкий ассортимент товаров и услуг. Если вы ищете безопасный и анонимный способ совершать покупки, то Кракен маркетплейс — это отличный выбор. В этой статье мы подробно разберем, как работает площадка, как на нее попасть через официальные ссылки и зеркала, а также какие преимущества она предоставляет. Для начала работы с Кракен маркетплейс вам понадобится кракен ссылка или кракен зеркало. Поскольку основной домен может быть заблокирован, площадка регулярно обновляет свои зеркала. Официальные ссылки всегда можно найти на darkstore.cc, либо на kro34.shop (в случае блокировки - kro35, kro36 и т.д). Эти домены обеспечивают безопасный вход на Кракен маркет без риска попасть на фишинговый сайт. Кракен вход осуществляется через специальный переходник, который шифрует соединение и защищает ваши данные. Это особенно важно для тех, кто ценит анонимность. После перехода по кракен ссылка или кракен зеркало вам нужно будет ввести логин и пароль, либо зарегистрироваться, если вы новый пользователь. Кракен маркет предлагает огромный выбор товаров: от цифровых товаров и документов до электроники и веществ. Площадка работает по системе гарантийных сделок, что минимизирует риск мошенничества. Продавцы проходят верификацию, а отзывы покупателей помогают выбрать надежного поставщика. Одним из главных преимуществ Кракен маркетплейс является его стабильность. Даже при блокировках основного домена, kro34.shop и другие зеркала позволяют пользователям всегда оставаться на связи. Кроме того, площадка поддерживает различные способы оплаты, включая криптовалюты, что делает транзакции максимально анонимными. Если у вас возникли проблемы с доступом, попробуйте использовать кракен переходник darkstore.cc или поискать актуальные зеркала на тематических форумах. Важно помнить, что только официальные ссылки, такие как darkstore.cc и kro34.shop гарантируют безопасность. Кракен маркетплейс продолжает развиваться, предлагая пользователям новые функции и улучшенную защиту. Если вы ищете надежную площадку с большим ассортиментом и высоким уровнем безопасности, то Кракен маркет — это то, что вам нужно. Не забывайте проверять актуальные кракен зеркала и соблюдать правила анонимности для безопасных покупок. Таким образом, Кракен маркетплейс остается одним из лидеров в своем сегменте, предоставляя пользователям удобный и безопасный способ совершать сделки. Используйте только проверенные kro34.shop домены и следите за обновлениями, чтобы оставаться в курсе новых возможностей площадки. 1. Основной клир для поиска безопасных ссылок, вход: https://darkstore.cc 2. Клир домен Kraken: https://kro34.shop 3. Onion сайт: https://captcha-kr33.cc
    • A jak jest z grubością blachy? Pytam ze wzglądu na fakt, że w wielu przypadkach blacha stanowiła element instalacji piorunochronnej, a przy zmniejszaniu jej grubości ta rola staje się mocno wątpliwa. Rzekłbym nawet, ze "jednorazowa" 
    • Dzień dobry,   Analizując wybór blachodachówki, kluczowe jest rozważenie typu zastosowanej powłoki: poliestrowej lub poliuretanowej. Różnica w cenie, gdzie poliuretan jest droższy o około 30-40%, wynika bezpośrednio z odmiennych właściwości użytkowych i przewidywanej trwałości tych rozwiązań.   Powłoka poliestrowa stanowi standardową i bardziej ekonomiczną opcję. Zapewnia ona podstawowy poziom ochrony antykorozyjnej, a producenci zazwyczaj oferują na nią gwarancję do 15 lat. Jednakże, istotną cechą poliestru jest jego niższa odporność na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne. Może to skutkować pojawieniem się defektów estetycznych podczas transportu, montażu, a także w późniejszej eksploatacji, na przykład w wyniku gradobicia. Ponadto, w miarę upływu lat, powłoka poliestrowa jest bardziej podatna na matowienie i blaknięcie koloru pod wpływem ekspozycji na promieniowanie słoneczne, co może obniżać estetykę dachu. Jest to odpowiednie rozwiązanie w przypadku ograniczonych środków finansowych oraz dla obiektów, gdzie dach nie będzie narażony na ekstremalne warunki środowiskowe czy mechaniczne.   Z kolei powłoka poliuretanowa, choć wiąże się z wyższym kosztem początkowym, oferuje znacząco lepsze parametry użytkowe. Jej wyróżniającą cechą jest wyjątkowa odporność na zarysowania i ścieranie, co minimalizuje ryzyko uszkodzeń mechanicznych i zapewnia dłuższą żywotność powłoki. Poliuretan tworzy grubszą i bardziej elastyczną warstwę ochronną, co przekłada się na doskonałą ochronę antykorozyjną elementu. Kluczowym atutem jest również niezwykła odporność na promieniowanie UV, która gwarantuje długotrwałe zachowanie intensywności i świeżości koloru dachu. Gwarancje producentów na powłoki poliuretanowe często wynoszą 30 lat lub więcej, a po wieloletniej eksploatacji dachy te zazwyczaj zachowują niemal pierwotny wygląd.   Decyzja o wyborze między poliestrem a poliuretanem powinna być podyktowana bilansem między kosztem początkowym a długoterminową wartością. Jeśli priorytetem jest maksymalna trwałość, niezmienny wygląd estetyczny oraz minimalizacja przyszłych kosztów konserwacji czy ewentualnej wymiany, inwestycja w poliuretan jest uzasadniona, pomimo wyższego nakładu początkowego. W dłuższej perspektywie, jego superiorne właściwości mogą przynieść wymierne korzyści. W sytuacji, gdy budżet jest ściśle ograniczony i akceptowane są potencjalne, delikatne zmiany estetyczne w kolorze po kilku latach, wybór wysokiej jakości poliestru od renomowanego producenta może być wystarczającym kompromisem. _____________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...