Skocz do zawartości

Jaki pustak ceramiczny i wełna do ściany 3-warstwowej??


Recommended Posts

Napisano

Witam
tak jak w temacie, jaki będzie najlepszy (stosunek jakości do ceny) pustak ceramiczny do ściany 3 warstwowej (cegła/wełna/cegła) ??

Rozmawiałem z murarzem i polecił mi Kozłowice o wymiarach 375/250/238 i żeby była na wpust i pióro (domyślam się że każda cegła tak ma) na ścianę wewnętrzną oraz Kozłowice o wymiarach 220x120x250 na ścianę zewnętrzną.

Co do ocieplenia to jeszcze nic nie wybrałem ma być wełna o grubości 10 - też liczę tu na waszą pomoc :icon_smile:

Dom będzie 2-kondygnacyjny.

Proszę o wasze opinie

Napisano
Cytat

a klamka zapadła, że 3W?
jeżeli tak, to jaki masz szeroki fundament i grubą ścianę fundamentową?



Tak ściana docelowo będzie 3 warstwowa, projekt juz mamy zatwierdzony,fundament wylany w zeszłym roku.
Ściana będzie grubości 48 cm (24/12/12), ława fundamentowa 70
Napisano
izolacji to jak najwięcej (pssst, to taka tajemnica poliszynela)
ale więcej jak te 12 centów izolacji nie upchniesz
więc proponowałbym na ścianę 24 i 12 wybrać materiał najcieplejszy z możliwych, ergo - o jak najniższej lambdzie na który cię stać, a co to za firma będzie, to już nie ma większego znaczenia

jednak chyba lepiej by było zamienić to na 2W, więcej izolacji wciśniesz i deczko tańszej, czyli styro

aha i podaj namiary na projekt
Napisano
Co do projektu to nie ma go w internecie bo żeśmy z żoną indywidualnie robili projekt
Co do ścian to wolimy z żoną ścianę 3 warstwową i pod nią chcemy dobrać cegłe
Napisano
wełna będzie pomiędzy cegłami - w tym wypadku warto aż taką grubość pchać ? Z tego co wiem ludzie w 2 warstwowych scianach ocieplaja styropianem/wełną o takiej grubości ??
Napisano
barbossa ma rację - 12cm izolacji dzisiaj to zdecydowanie za mało...
łatwo możesz sobie policzyć współczynnik U dla ściany 2W i 3W dla porówniania....
np. taki kalkulator http://www.cekol.pl/swiat_profesjonalisty/...ci_izolacji.htm
dla cegły 24+12cm wełny i cegły 12 masz U=0,27 (norma wymaga U<0,3)
dla cegły 24+15cm wełny+ cegła 12 masz U=0,23
dla cegły 24+20cm wełny masz U=0,18
Napisano
Nad szerokością ocieplenia jeszcze się zastanowie ale powiedzcie mi jakiej firmy wełnę mam brać co by niepotrzebnie nie przepłacać

no i ciągle czekam na jakieś propozycje i rady co do cegły czy pozostać przy Kozłowicach czy np tańszy Jopek przy takiej ścianie w zupełności starczy
Napisano
Cytat

barbossa ma rację - 12cm izolacji dzisiaj to zdecydowanie za mało...
łatwo możesz sobie policzyć współczynnik U dla ściany 2W i 3W dla porówniania....
np. taki kalkulator http://www.cekol.pl/swiat_profesjonalisty/...ci_izolacji.htm
dla cegły 24+12cm wełny i cegły 12 masz U=0,27 (norma wymaga U<0,3)
dla cegły 24+15cm wełny+ cegła 12 masz U=0,23
dla cegły 24+20cm wełny masz U=0,18


Policzyć, czy mydlić oczy?
Proszę się zapoznać z założeniami do w/w "wzorów"
-ciepło idzie prostopadle do przegrody
-wilgotność nie ma wpływu na opór cieplny...
Takie liczenie to się nadaje...
Napisano
wiemy,wiemy, panu zawsze inne wyniki wychodzą...

morny:bierz natansza cegle/pustaka i do tego maksymalnie ile się da ocieplenia...
Napisano
Im więcej ocieplenia bez paroizolacji tym więcej wilgoci. Taka jest fizyka. To łatwo zmierzyć. Mur też pięknie odprowadza ciepło pod dom. Co Pan ma za radochę w zwalczaniu izolacji? Mokra izolacja i za stałym odbiornikiem ciepła może mieć „liniowo” poziomo, teoretycznie 0.1W/m2xK a i tak nie będzie skuteczna.
Napisano
drogi Kasztaniący Bele Gdzie i O Bele Czym
autor nie buduje szkieletora
co najwyżej powinienieś dorgi Nieuczku wkleić tę fotkę z XPS dookoła funadamentów
wtedy byś Bezdyplomowcu pewnie i pomógł zatroskanemu Inwestorowi
Napisano
Dobra temat ocieplenia mam już przerobiony,

Pozostała jeszcze cegła dokładiej do wyjaśnienia, a mianowicie:
jakich producentów brać cegły a jakich nie?
np. Mam w ofercie Kozłowice 240x357 za 58 zł/m2, ale czy nie wystarczy mi np Jopek o podobnych wymiarach za 52zł/m2, a może jakiś wineberger albo Porotern.
Pytam bo zgodnie z zasadą jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Pytam bo zgodnie z zasadą jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać icon_smile.gif



sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...