Skocz do zawartości

Ocieplanie wełną


Recommended Posts

Napisano
Buduję dom z pustaka ceramicznego 250x380x230 chcę ocieplać wełną ale nie wiem ile dać wełny (nie konsultowałem jeszcze tego z kierbudem) w projekcie mam podany styropian 12cm , są jakieś tabele przeliczające czy czym mam sie kierować ?
Napisano
Cytat

Buduję dom z pustaka ceramicznego 250x380x230 chcę ocieplać wełną ale nie wiem ile dać wełny (nie konsultowałem jeszcze tego z kierbudem) w projekcie mam podany styropian 12cm , są jakieś tabele przeliczające czy czym mam sie kierować ?


Zupełnie bez sensu i wyobraźni jest stosowanie dziś mniej jak 30 cm izolacji ( 0.1W/m2 x K) To raz . Dwa - dlaczego umieszcza Pan izolację termiczną za o9dbiornikami ciepła - ( mur i fundament) Przecież by izolacja termiczna była skuteczna musi:
1 być sucha - paroizolacja
2 - gruba ( 0.1W/m2 xK)
3- przed stałym odbiornikiem ciepła
... no chyba, że chce Szanowny Pan być sponsorem PEGENIGE, wtedy faktycznie - nie należy domu izolować
Napisano
Cytat

Zupełnie bez sensu i wyobraźni jest stosowanie dziś mniej jak 30 cm izolacji ( 0.1W/m2 x K) To raz . Dwa - dlaczego umieszcza Pan izolację termiczną za o9dbiornikami ciepła - ( mur i fundament) Przecież by izolacja termiczna była skuteczna musi:
1 być sucha - paroizolacja
2 - gruba ( 0.1W/m2 xK)
3- przed stałym odbiornikiem ciepła
... no chyba, że chce Szanowny Pan być sponsorem PEGENIGE, wtedy faktycznie - nie należy domu izolować


Z tego co czytalem na lamach prasy budowlanej to 30 cm i wiecej daje sie do domow pasywnych. Oczywiscie ze do "zwyklego" tez mozna dac te 30 cm napewno nie zaszkodzi tylko po co wywalac kase niepotrzebnie. Osobiscie znam ludzi ktorzy ocieplali styropianem 10 cm i twierdza ze poprawilo sie o 100%. Chodzi miedzy innymi o zuzycie opalu jest o wiele mniejsze niz przed ociepleniem.
Napisano
Moze i masz racje icon_biggrin.gif Nie praktykowalem z ociepleniem bo mam sciane jednowarstwowa a to co napisalem to napisalem (troche czytalem, troche widzialem, troche mi powiedzieli) nikogo chyba w blad nie wprowadze icon_confused.gif icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Witam. Dlaczego zmieniasz styro na wełnę?


Architekt Pana autoruscta uważa, że budowanie energochłonnych domów to głupota. Podobne zdanie miał o umieszczaniu izolacji termicznej bez paroizolacji ZA MUREM. U nas niedostępne są "gotowce" więc trzeba izolację ułożyć w stelażu - co wyklucza styropian.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...