Skocz do zawartości

problem z ociepleniem poddasza.


Recommended Posts

Napisano
Witam.
Jestem amatorem budowlanym, więc język jakim będę operował może nie być czysto fachowy, proszę o wyrozumiałość.
Planuję adaptację poddasza. Poddasze długie jest na 18m i szerokie na 8m. Po środku są 2 wnęki głębokie na 2m. Skos dachu zaczyna się od samego stropu pod kątem 45 stopni (nie występują ścianki kolankowe). W szczycie poddasze sięga 4m wysokości. Jętki są na wysokości 250cm i na tę wysokość zamierzam obniżyć sufit. Problem jest następujący:
Poddasze zostało ocieplone w całości wełną 15cm (oprócz ścianek szczytowych, które są zbudowane z jednej warstwy pustaka). Nad wełną jest folia paroprzepuszczalna (niebieska), a pod wełną jest folia paroizolacyjna( zwykła żółta).
1. Czy zatem mogę dołożyć na to wełnę 5cm między profilami nie dając już drugiej warstwy folii paroizolacyjnej?? Na wełnę od razu przykręciłbym regips.
Jeśli chodzi o podwieszany sufit, to chciałbym zrobić podobnie, tylko zastosować wełnę 15cm. Nad sufitem zostanie ocieplona przestrzeń, która w szczycie wynosić będzie 1,5m.
2. Czy nie lepiej zerwać jest obecną folię, dołożyć wełnę i dopiero ponownie ją założyć? A może położyć wełnę a na to drugą warstwę folii paroizolacyjnej??
3. Czy w krokwiach NAD podwieszanym sufitem potrzebna jest wełna, która jest tam obecnie czy zerwać ją razem z folią i położyć tylko na regipsy podwieszonego sufitu?

Bardzo proszę o pomoc dostosowaną do obecnego stanu ocieplenia poddasza. Czy ocieplenie będzie wystarczające? Czy wentylacja będzie ok? Co zmienić?
Z góry serdecznie dziękuję wszystkim życzliwym forumowiczom.
Napisano
Może nie przedstawiłem problemu zbyt fachowo i jasno, więc zamieszczam zdjęcie obrazujące obecny stan ocieplenia. Zamierzam dodatkowo położyć na skosach wełnę 5cm i na wiszącym suficie wełnę 15cm. Nie wiem zatem czy mam zerwać folię paroizolacyjną, dołożyć wełnę na skosach i dopiero dać folię? Czy może ponakłuwać obecną folię w celu lepszego obiegu powietrza, dołożyć wełnę i dopiero wtedy założyć nową folię? Bardzo proszę o poradę.

DSC01446.jpg

Napisano
Usunąć folię paroizolacyjną na skosach. Zamontować stelaż, dołożyć wełnę, przykleić folię paroizolacyjną. W części szczytowej przestrzeń nieogrzewana musi być wentylowana - izolacja cieplna dachu jest tam zbędna, ale może zostać jeśli umożliwi się przepływ powietrza (kratki wentylacyjne w szczytach, wywietrznik dachowy). Sufit powinien mieć układ warstw taki jak w połaci dachowej - folia paroizolacyjna, ocieplenie, folia paroprzepuszczalna, ażurowe pokrycie podłogi. Grubość wełny w tym miejscu to przynajmniej 20 cm. Ścianki kolankowe powinny również mieć taki układ warstw.
Napisano
Bardzo dziękuję za odpowiedź.

A jakie mogłyby być konsekwencje tego, gdybym na obecny stan dołożył:
- na skosy wełnę 10cm bez folii + płyty RK
- na sufit wełnę, pod nią folię paroizolacyjną+ płyty RK ??

Wentylacji niestety nie ma w przestrzeni nad sufitem icon_sad.gif

Chciałbym to zrobić ponosząc jak najmniejszy wkład finansowy i nie ingerując za bardzo w stan obecny.


Napisano
Cytat

...
A jakie mogłyby być konsekwencje tego, gdybym na obecny stan dołożył:
...


Wilgoć w ociepleniu.


Cytat

...
Wentylacji niestety nie ma w przestrzeni nad sufitem icon_sad.gif
...


Cytat

...
(kratki wentylacyjne w szczytach, wywietrznik dachowy)
...



Na twoim miejscu zrobiłbym coś jeszcze ze ścianami szczytowymi.
Ta jedna warstwa pustaków nie wygląda za dobrze.

Ja u siebie ścianę (dokładnie taki sam przypadek) ociepliłem 15cm wełny mineralnej za ślepą ścianą z k-g
Napisano
Postanowiłem, że folię ściągnę, dołożę wełnę 5cm w profile na skosy i założę folię ponownie. Na sufit dam dodatkowo wełnę 20cm i zrobię wentylację nad sufitem. Ściany szczytowe również zamierzam ocieplić, ale myślę nad styropianem a nie wełną. A Wy jak polecacie??
I jeszcze mam ostatnie pytanie - czy jeżeli dam wentylację w przestrzeni nad sufitem, to czy ta wełna która tam zostanie w jakimś stopniu przyczyni się do tego, że na w mieszkaniu na poddaszu będzie cieplej? Jeśli tak, to w jak dużym stopniu?? Bo jeżeli nie, to chyba lepiej zerwać stamtąd wełnę i położyć ją na sufit... Jak myślicie ??

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Chciałbym się z Wami podzielić moją opinią i doświadczeniem z produktem, który od jakiegoś czasu stosuję do wykańczania drewnianych podłóg i mebli – Osmo Hartwachs-Öl Original, czyli Wosk Twardy Olejny od Osmo. 🌿 Co to takiego? To wyjątkowe połączenie naturalnych olejów i wosków w jednym produkcie. Osmo stworzyło coś, co: chroni drewno przed wodą, brudem i ścieraniem, jest odporny na plamy (np. z wina, kawy, herbaty, coli czy mleka), pozostawia przyjemną w dotyku, naturalnie wyglądającą powierzchnię. Nie wymaga gruntowania ani szlifowania między warstwami. Produkt wnika w strukturę drewna i pozwala mu oddychać – nie pęka, nie łuszczy się, nie odpryskuje. 🛡️ Bezpieczeństwo Po wyschnięciu: jest bezpieczny dla ludzi, zwierząt i roślin, nadaje się do zabawek dziecięcych (zgodność z EN 71.3), jest odporny na ślinę i pot (zgodnie z DIN 53160). 🧪 Skład Bazuje na naturalnych olejach roślinnych (słonecznikowy, sojowy, z ostu) i woskach, zawiera także pigmenty, parafiny i dodatki hydrofobowe. Co ważne – nie zawiera benzenu i spełnia normy emisji VOC. 🎨 Dostępne wykończenia i kolory Bezbarwne wykończenia: 3011 – Połysk 3032 – Satyna 3062 – Mat 3065 – Półmat Kolory transparentne: 3040 Biały 3041 Naturalny 3067 Jasnoszary 3071 Miodowy 3072 Bursztyn 3073 Terra 3074 Grafit 3075 Czarny 🪚 Gdzie stosować? Idealny do: podłóg drewnianych (lite deski, deski warstwowe, podłogi korkowe, OSB), mebli i blatów, innych drewnianych powierzchni wewnętrznych. 🧰 Jak nakładać? Powierzchnia musi być czysta, sucha i odpylona (maks. 18% wilgotności). Nakładamy cienką warstwę wzdłuż słojów drewna, np. pędzlem do dużych powierzchni, wałkiem mikrofibrowym, włókniną lub maszyną jednotarczową. Po 8–10 godzinach (bezbarwny) lub 24 godzinach (kolorowy/naturalny) możemy nakładać drugą warstwę. W przypadku podłóg warstwę kolorową nakładamy tylko raz, a wykończenie robimy zawsze olejem bezbarwnym (chyba że używamy koloru 3040 lub 3041 – wtedy można użyć ich również na końcu). 🧽 Pielęgnacja i renowacja Do czyszczenia używamy Osmo Wisch-Fix lub Pinselreiniger (do narzędzi). W przypadku renowacji często wystarczy jedna cienka warstwa na oczyszczonej powierzchni – bez szlifowania! 📦 Wydajność i opakowania Wydajność: ok. 24 m²/l (bezbarwny) do 30 m²/l (kolorowy/naturalny) Pojemności: 0,375 l, 0,75 l, 2,5 l, 10 l, 25 l (dla wersji bezbarwnej) 0,75 l, 2,5 l, 10 l (dla kolorowych/naturalnych) ⚠️ Uwaga praktyczna Pamiętajcie, by nie zostawiać nasączonych szmatek na powietrzu – mogą się samoczynnie zapalić! Trzymajcie je w metalowym pojemniku z pokrywką lub wypierzcie od razu po użyciu. Mam nadzieję, że ten post pomoże komuś, kto szuka trwałego i naturalnego rozwiązania do ochrony drewna. Osmo to naprawdę sprawdzony produkt – i przyjemny w aplikacji! Macie pytania albo własne doświadczenia z Osmo? Dajcie znać! Chętnie podyskutuję 😊 osmo-1.mp4
    • Na A... 21 cm.   https://allegro.pl/oferta/3x-mieszadlo-mieszacz-zywica-do-kotwa-chemicznej-koncowka-aplikator-11797721468
    • Strzykawka pozwala uzyskać dużą siłę nacisku a weterynaryjna ma większą średnicę wylotu, niewiele mniejszą niż oryginalne wyjście aplikatora fabrycznego.
    • O tym w ogóle nie pomyślałem ....a to da się tą zawrtość czyli tą kotwę strzykawką później wycisnąć, to jest na tyle rzadkie, że pójdzie strzykawką? Zaraz z ciekawości obejrze strzykawki weterynaryjne.  Dzięki za podpowiedź.
    • Wow, this is already an incredible journey, and you describe it all so well, I felt like I was following your every step! Building your dream home from scratch, with all the ups and downs, truly shows your commitment. The immense respect you have for your own project—your experience in construction—must have made this moment even more satisfying. And your wife's dream kitchen? I completely understand."😄
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...