Skocz do zawartości

Czy 80 000zł to dużo?


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Jesteśmy w trakcie projektowania i załatwiania pozwolenia na budowę domu w miejscowości nadmorskiej w zachodniopomorskim.
Dzialkę z mediami mamy a na działce stoją dwa budynki, przy czym jeden z nich idzie do rozbiórki (1,5 poziomu, 7x10m plus mała dobudówka).
Na jego miejscu ma powstać w rogu działki (poprzedni stał 3m od granicy) nowy budynek 10x13m.
Warunki zabudowy mamy określone na dwie pełne kondygnacje i dach czterospadowy o małym nachyleniu 15-25 stopni.

Rozmawiałem dzisiaj w osobą chętną wykonać rozbiórkę poprzedniego budynku, sprawdzenie stanu fundamentów i albo wylanie nowych w całości albo "dolanie" brakujących. Postawienie budynku w stanie surowym bez więźby i dachu czyli tylko ściany zewnętrzne i wewnętrzne, stropy, stolarka okienna (bez okien dachowych) i drzwi zewnętrzne (3szt).
Koszt robocizny jaki usłyszałem to 300zł/m2 czyli wychodzi mi 10m x 13m x 2 poziomy x 300zł -> 78 000zł.
Czy 78 000zł za robociznę to jest dużo czy mało?
Mnie się wydaje sporo, ale nie za bardzo się orientuję i nie chcę się wpakować na minę.
Proszę o jakąś podpowiedz, sugestię.
Napisano
SSZ dom podpiwniczony 75m2 piwnicy+garaż około 50m2+parter 75m2+poddasze 75m2 po podłogach wyszedł mnie okolo 615/m2 z materiałami...300/m2 za sama robocizne to strasznie drogo
dodam jeszcze że, za ławy,piwnice,stropy,mury,2xschody (dom 10x10 + garaz 6x8),2 kominy spalinowe zapłaciłem za robocizne coś koło 33tys. Do tego robocizna za dach +daszek nad wejściem,podbitka 9,5tys.
Napisano
na warunki mojego miasta dużo. http://www.domenaprojekt.pl/pr/rzuti/n/34.aspx mój dom chyba jest wyraźnie większy (nie wiem dokładnie jakie ma wymiary) a płaciliśmy za dosyć drogą i bardzo dobra ekipę chyba około 60 tys. Jesli w tej cenie masz gwarancje na piśmie, jesli oni wszystko za ciebie załatawiają i nic cię nie obchodzi- można to rozważyć. Jeśli ty miałbyś pinować budowy, kupować materiały itp to masakryczna cena!
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam,

Jesteśmy w trakcie projektowania i załatwiania pozwolenia na budowę domu w miejscowości nadmorskiej w zachodniopomorskim.
Dzialkę z mediami mamy a na działce stoją dwa budynki, przy czym jeden z nich idzie do rozbiórki (1,5 poziomu, 7x10m plus mała dobudówka).
Na jego miejscu ma powstać w rogu działki (poprzedni stał 3m od granicy) nowy budynek 10x13m.
Warunki zabudowy mamy określone na dwie pełne kondygnacje i dach czterospadowy o małym nachyleniu 15-25 stopni.

Rozmawiałem dzisiaj w osobą chętną wykonać rozbiórkę poprzedniego budynku, sprawdzenie stanu fundamentów i albo wylanie nowych w całości albo "dolanie" brakujących. Postawienie budynku w stanie surowym bez więźby i dachu czyli tylko ściany zewnętrzne i wewnętrzne, stropy, stolarka okienna (bez okien dachowych) i drzwi zewnętrzne (3szt).
Koszt robocizny jaki usłyszałem to 300zł/m2 czyli wychodzi mi 10m x 13m x 2 poziomy x 300zł -> 78 000zł.
Czy 78 000zł za robociznę to jest dużo czy mało?
Mnie się wydaje sporo, ale nie za bardzo się orientuję i nie chcę się wpakować na minę.
Proszę o jakąś podpowiedz, sugestię.


Co moge doradzic to popytaj kilku wykonawcow. Nigdy nie bazuj na pierwszym lepszym. Ja szukajac murarzy pierwsza ekipa walnela 30000 zl za mury drugi 16000 trzeci podobnie a na ironie ostatnia ekipa wycenila na 8000 do 10000 a po wymurowaniu wyszlo 8500. Chce dodac ze kazda ekipa byla rzetelna z kilkunastoletnim starzem w branzy.
Napisano
Cytat

wykonać rozbiórkę poprzedniego budynku, sprawdzenie stanu fundamentów i albo wylanie nowych w całości albo "dolanie" brakujących. Postawienie budynku w stanie surowym bez więźby i dachu



Chyba za bardzo koncentrujcie się na słowach "Postawienie budynku w stanie surowym bez więźby i dachu"...
300 zł/m2 to rzeczywiście drogo...ale

czy nie przeoczacie pewnej ważnej kwestii? W ofertowej cenie jest rozbiórka istniejącego budynku! + kilka niewiadomych!

Jeżeli mają być zachowane istniejące fundamenty to nie można wjechać buldożerem i rozwalić w godzinę tylko trzeba to zrobić "ręcznie"... aby nie uszkodzić fundamentów. Następna sprawa to dwie wersje... albo NOWE albo tylko DOLANE fundamenty....sprawdzenie PO ROZBIÓRCE?... Sądzę, że ekipa się zabezpiecza, ponieważ nie wiesz do końca, co chcesz. NOWE fundamenty - to oznacza konieczność ROZBIÓRKI STARYCH... rozwalenie kilkudziesięciu m3 betonu + ew. wywiezienie to nie jest 5 zł... Prawdopodobnie, dlatego masz cenę zaporową. Zamów ekspertyzę tych fundamentów. I wtedy będziesz widział czy da się na nich budować czy nie. Dopiero wtedy ustal zakres robót i pytaj wykonawców o cenę.
Napisano
Cytat

Jeżeli mają być zachowane istniejące fundamenty to nie można wjechać buldożerem i rozwalić w godzinę tylko trzeba to zrobić "ręcznie"... aby nie uszkodzić fundamentów. Następna sprawa to dwie wersje... albo NOWE albo tylko DOLANE fundamenty....sprawdzenie PO ROZBIÓRCE?... Sądzę, że ekipa się zabezpiecza, ponieważ nie wiesz do końca, co chcesz. NOWE fundamenty - to oznacza konieczność ROZBIÓRKI STARYCH... rozwalenie kilkudziesięciu m3 betonu + ew. wywiezienie to nie jest 5 zł... Prawdopodobnie, dlatego masz cenę zaporową. Zamów ekspertyzę tych fundamentów. I wtedy będziesz widział czy da się na nich budować czy nie. Dopiero wtedy ustal zakres robót i pytaj wykonawców o cenę.


Słusznie. W szczegółach zaś tkwi diabeł...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
no to ja się pochwale... dom kasjopea 174m2 użytkowe czyli pełne piętro z garażem. murarz robi belki zbrojeniowe na ławy szalowanie ław fundament murowany z bloczka betonowego ściany tylko ceramika pełno podciągów (cały dół to jeden wielki pokoj) strop teriva itd. Nie robi tylko szalowania schodów i stropu strychu bo drewniany, no i samego dachu też nie robi. Słowem nic mnie nie obchodzi, nic nie robie przy budowie oprócz drenażu który postanowiłem zrobic sam. Całośc za samą robocizne około 20.000 zł. moim zdaniem w sam raz. woj łódzkie kolo opoczna. WAZNA WSKAZÓWKA napąknijcie murarzowi ze "bardzo możliwe ze weżmiecie go do tynków wewnętrznych". Zobaczycie jakie prościutkie ściany będziecie miec, a co za tym idzie mało materiału przy tynkowanu icon_biggrin.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Chyba za bardzo koncentrujcie się na słowach "Postawienie budynku w stanie surowym bez więźby i dachu"...
300 zł/m2 to rzeczywiście drogo...ale

czy nie przeoczacie pewnej ważnej kwestii? W ofertowej cenie jest rozbiórka istniejącego budynku! + kilka niewiadomych!

Jeżeli mają być zachowane istniejące fundamenty to nie można wjechać buldożerem i rozwalić w godzinę tylko trzeba to zrobić "ręcznie"... aby nie uszkodzić fundamentów. Następna sprawa to dwie wersje... albo NOWE albo tylko DOLANE fundamenty....sprawdzenie PO ROZBIÓRCE?... Sądzę, że ekipa się zabezpiecza, ponieważ nie wiesz do końca, co chcesz. NOWE fundamenty - to oznacza konieczność ROZBIÓRKI STARYCH... rozwalenie kilkudziesięciu m3 betonu + ew. wywiezienie to nie jest 5 zł... Prawdopodobnie, dlatego masz cenę zaporową. Zamów ekspertyzę tych fundamentów. I wtedy będziesz widział czy da się na nich budować czy nie. Dopiero wtedy ustal zakres robót i pytaj wykonawców o cenę.



Co prawda to prawda. Po przeanalizowaniu kilku kwestii, doszedłem do wniosku, że do rozbiórki starego budynku znajdziemy inną ekipę, jednoczęśnie poprzednie fundamenty będą do wywalenia. Nie chcę ryzykować stawiania nowego budynku od podstaw na częściowo starych a częściowo nowych fundamentach.

A co do ekipy to rozpytywaliśmy się gdzie tylko można i oferty baaaardzo się różnią. Postawienie budynku 10x13 stan surowy zamknięty (dwie pełne kondygnacje, dach czterospadowy o nachyleniu 25 stopni, schody betonowe zewnętrzne) to od 50.000 do 75.000.
Rozsyłam teraz wstępny projekt po konkretne wyceny i propozycje. zobaczymy co z tego wyjdzie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...