Skocz do zawartości

Wymiana podłogi drewnianej


Recommended Posts

Napisano
Mam zamiar wymienic podloge w dwoch pokojach.Budynek z lat 70 wiec podloga tzw.biała czyli beton a na tym dzwigary(lub legary nie wiem dokladnie jak to sie nazywa)jakies 10x8 cm plus deska ok 2 cm.Razem od wylewki do obecnej gornej krawedzi podlogi 10 cm(dzwigar 8cm deska 2 cm).Czy mozna dac folie izolacyjna potem styropian utwardzony(styropur) 5 cm a na to 5 cm wylewke betonu lub wylewke samopoziomujaca.Czy tyle wystarczy?A moze mozna inaczej?Prosze o porady
Napisano
Cytat

Mam zamiar wymienic podloge w dwoch pokojach.Budynek z lat 70 wiec podloga tzw.biała czyli beton a na tym dzwigary(lub legary nie wiem dokladnie jak to sie nazywa)jakies 10x8 cm plus deska ok 2 cm.Razem od wylewki do obecnej gornej krawedzi podlogi 10 cm(dzwigar 8cm deska 2 cm).Czy mozna dac folie izolacyjna potem styropian utwardzony(styropur) 5 cm a na to 5 cm wylewke betonu lub wylewke samopoziomujaca.Czy tyle wystarczy?A moze mozna inaczej?Prosze o porady



Na sam dół daj folie/pape, potem utwardzony styropian pod wylewke, nastepnie wylewkę ze zbrojeniem w postaci siatki o oczkach 5 x 5 cm z drutu fi 3,0, (to zabezpieczy przed pękaniem), na góre wylewke samopoziomującą i okładzinę (glazure, terakote lub inne)

pzdr.

S.
Napisano
Cytat

Układ warstw prawidłowy, z tym, że wylewkę należy oddylatować od ścian wkładką elastyczną gr. ok 1 cm.

Inny wariant to zastosowanie suchego jastrychu z płyt gipsowo-włóknowych zamiast betonowej wylewki.


Jaką grubośc powinna miec wylewka samopoziomująca zeby nie pękała?
Napisano
Cytat

Układ warstw prawidłowy, z tym, że wylewkę należy oddylatować od ścian wkładką elastyczną gr. ok 1 cm.

Inny wariant to zastosowanie suchego jastrychu z płyt gipsowo-włóknowych zamiast betonowej wylewki.


Pytałem o te plyty gipsowo-włoknowe i musze poiedziec że to generalnie porażka.Raz że w Opolu tego nie dostane od ręki tylko na zamówienie a dwa po rozmowie z przedstawicielem Knaufa to juz mi sie chyba odechciało.Okazuje sie że zespolona plyta knaufa o grubosci 22 mm kosztuje 88zl/m2 plus vat czyli ok100 zl/m2 a w grubosci 33 mm 120 zl/m2.Mam do zrobienia ok 36 m2 to koszt samych plyt wyniosł by w zaleznosci od grubosci 3600 lub 4300 za same plyty a doliczyc trzeba jeszcze styropian folie wkrety klej i ewentualnie podsypke.Strach pomyslec.Pozostaje wiec chyba tylko tradycyjna metoda czyli folia styropian utwardzony wylewka betonowa plus siatka i wylewka samopoziomujaca.Ogólnie mam 10-11 cm jakie grubosci poszczegolnych warstw zastosowac.Dzieki za wszelkie porady

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...