Skocz do zawartości

układania płytek na dzwiach do piwnicy odwieranej od dolu


pakito

Recommended Posts

Napisano
Witam.
czeka mnie remont na korytarzu, niestety w starym budownictwie budowano zejścia do piwnicy wbudowane w podłogę.
mam betonową posadzkę a zbijane z desek. czy mogę na to nakleić płytki?
czy może nowe drzwi z płyty OSB muszę zrobić?
wydaje mi się, że przypadkowe trzaśniecie tymi drzwiami spowodowało by zdziesiątkowanie liczby płytek na tych właśnie drzwiach.
z góry dziękuje za wszelkie rady.
Napisano
Cytat

na osb tak, na dechy - nie ryzykowałbym
a może osb lub płyta pilśn twarda na dechy i na to płytki?


niestety te dzwi są na równo z wylewką, więc przykręcenie OSB spowodowałoby podniesienie tych drzwi, a tego chciałbym uniknąć, chyba że poprostu zrobię nową ramę, albo zastrugam ją o te kilka mm.

jeśli już to jakiego kleju i fug do tego użyć?
czy aby napewno się to sprawdzi?
wieko jest używane m/w raz dziennie, wiec nie za często, wiadomo że płytki to bedzie kolejnych pare kg, wiec jeśli by to spadło.... to pewnie układanie od nowa, jak myślicie?
Napisano
Niestety na żywicę raczej mnie nie stać.
zastanawiam się nad zastruganiem 4 mm ramy i przykręceniem na to OSB 4mm.

czyli tak jak Krzysiek29 mówi?

na początku grunt szczepny a później na to jakiś klej elastyczny ?

co byście Panowie polecili?
jaki marki ?
na zwykłej podłodze prawdopodobnie będzie sopro 372 - płytki o wym 33.3x33.3
Napisano
Cytat

Niestety na żywicę raczej mnie nie stać.
[...]


Czy koszt żywicy nie będzie niższy, niż struganie, zakup płyty OSB i te inne czynności?
A właściwie to dlaczego masz zamiar schować te drzwi icon_rolleyes.gif przecież można je w ciekawy sposób wykorzystać w aranżacji podłogi i zostawić drewniane - jeśli są równo z wylewką, to wyłóż je (przyklej na drzwi) chociażby panelami, czy jakimiś egzotycznymi deskami podłogowymi na równi z przyklejoną resztą podłogi z płytek:)
Jak będziesz drzwi wyklejał płytkami, to i tak nie "schowasz" tych drzwi bez śladu - musisz zostawić większą szczelinę wokół drzwi, zrobić uchwyt, nie przeszkadzający w chodzeniu i na tyle mocny, abyś swobodnie mógł te drzwi otwierać... Zawiasów otwieranych do góry też całkowicie nie schowasz...
Ciekawe jak ma to rozwiązane autorushd - może jego "patent" zastosujesz?
Napisano


jeśli chodzi o koszt żywicy, to rzeczywiście płyta OSB go przewyższy, struganie jak dla mnie to groszowe sprawy.
płyte OSB chciałem kupić dlatego żeby zrobić nowe drzwi (tym razem ocieplone) bo z piwnicy trochę zimno idzie, ale ocieple sobie w inny sposób, w dodatku panel to kolejna warstwa izolacji.
Dziękuję za sugestię, prawdopodobnie z niej skorzystam.
Pozdrawiam!
Napisano
Cytat

jeśli chodzi o koszt żywicy, to rzeczywiście płyta OSB go przewyższy, struganie jak dla mnie to groszowe sprawy.
płyte OSB chciałem kupić dlatego żeby zrobić nowe drzwi (tym razem ocieplone) bo z piwnicy trochę zimno idzie, ale ocieple sobie w inny sposób, w dodatku panel to kolejna warstwa izolacji.
Dziękuję za sugestię, prawdopodobnie z niej skorzystam.
Pozdrawiam!



To ja jeszcze odnośnie tej żywicy, kładzie się to cieniutko, bardzo cieniutko na specjalna matę. Dodatkowo skubana jest płynna, wiec się rozlewa. Trzeba zrobić ograniczniki po obwodzie. Natomiast na drugi dzień jeszcze spokojnie można oczyszczać płytki jak się wyleje. A jak już złapie to mur beton nie puści.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
czy warto cudować z tymi klejami a gdybyś zamówił nowy właz drewniany i polakierował dal uchwyt do podnoszenia / taki w głębny/ żeby nie przeszkadzał czy nie taniej i nie ładniej
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

czy warto cudować z tymi klejami a gdybyś zamówił nowy właz drewniany i polakierował dal uchwyt do podnoszenia / taki w głębny/ żeby nie przeszkadzał czy nie taniej i nie ładniej


Czytając wszystkie posty uważam, iz powyższe rozwiązanie jest bardzo praktyczne i niedrogie.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Niestety na żywicę raczej mnie nie stać.
zastanawiam się nad zastruganiem 4 mm ramy i przykręceniem na to OSB 4mm.

czyli tak jak Krzysiek29 mówi?

na początku grunt szczepny a później na to jakiś klej elastyczny ?

co byście Panowie polecili?
jaki marki ?
na zwykłej podłodze prawdopodobnie będzie sopro 372 - płytki o wym 33.3x33.3


Ja na Twoim miejscu bym zestrugał, potem OSB, a nie bawił sie w jakies udziwnienia.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę jeszcze Sz. Kolegów o wskazanie jakie konkretnie drzwi wybrać (linki?). Rozumiem, że będą tańsze niż drzwi wejściowe, ale zależy mi by były b. dobrze ocieplone. A może ma ktoś jeszcze jakieś wskazówki montażowe?
    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...