Skocz do zawartości

Ogrzewanie podłogowe - wodne


Recommended Posts

Napisano
Witam,

jestem architektem wnętrz i mam do zaprojektowania przedszkole - tzn. chodzi o wprowadzenie kilku zmian zeby było lepiej i ładniej icon_smile.gif Na całej powierzchni podłogi jest ogrzewanie podłogowe wodne - a na nim parkiet dębowy, który jest już mocno wysłużony.... Czy można położyć kafle na ten parkiet? albo jakaś wykładzinę, matę?

Pomóżcie prosze, może macie jakieś sprawdzone rozwiązania na tego typu sprawy?

Ewelina
Napisano
Cytat

Witam,

jestem architektem wnętrz i mam do zaprojektowania przedszkole - tzn. chodzi o wprowadzenie kilku zmian zeby było lepiej i ładniej icon_smile.gif Na całej powierzchni podłogi jest ogrzewanie podłogowe wodne - a na nim parkiet dębowy, który jest już mocno wysłużony.... Czy można położyć kafle na ten parkiet? albo jakaś wykładzinę, matę?

Pomóżcie prosze, może macie jakieś sprawdzone rozwiązania na tego typu sprawy?

Ewelina


Kafle na"wysłużony"- jak piszesz parkiet - NA PEWNO NIE!
Po pierwsze ze względów wykonawczych - nie ma możliwości na żadnym systemie mocowania płytek TRWAŁEGO ich przyklejenia ...
Po drugie - zainstalowanie kolejnej warstwy niezbyt "dobrego przewodnika ciepła" spowoduje gorszą pracę ogrzewania podłogowego.
Można pomyśleć o jakiejś wykladzinie, ale to kolejna warstwa izolatora na podlogówce... Byłoby to najtańsze rozwiązanie, ale mocno tymczasowe - dodatkowo możliwość przecierania się wykładziny na jakichś nierównościach parkietu.
Gdyby nie ta podłogówka, można byłoby pomyśleć o panelach - ale to za dużo warstw izolujących.
Powinno się zastąpić ten parkiet najlepiej nowym, bo to najlepsze rozwiązanie dla dzieci, ale pewnie masz ciche zalecenie nie wydawania zbyt wielkiej kasy. Chociaż z drugiej strony koszt takiego parkietu drugiego gatunku z jego położeniem to koszty porównywalne z kosztami związanymi z położeniem deski barlineckiej... Na dzisiaj cena parkietu bukowego lub grabowego w I gatunku to 49.-/m2 netto - to są dane z Zadobrza koło Radomia
http://www.sg.com.pl/oferta
Wiadomo, dochodzą koszty kleju, lakieru, ale jest efekt icon_biggrin.gif
Należałoby pomyśleć o zerwaniu parkirtu, przygotowaniu podłoża i ułożeniu paneli albo płytek. To się wiąże z zastosowaniem jakichś dywaników w miejscach, gdzie będą się na podłodze bawić dzieciaki.
Napisano
Witam,
Bardzo dziękuję Stachu za pełną wypowiedź ma to wszystko sens i jest logiczne icon_smile.gif
Zastanawia mnie tylko jedno - jak tam byłam właściciel tego budynku powiedział mi że jest to parkiet drewniany a z tego co wiem nie można go kłaść na ogrzewanie podłogowe.... Prawda? Więc na dobrą sprawę rozwiązanie - parkietu drewnianego odpada... Panele - laminaty są jakąś opcją gdyż niektóre spełniają parametry odpowiadające kładzenia go na ogrzewanie podłogowe....
Tak sobie myślę że można wycyklinować ten parkiet ale ponoć był on cyklinowany i po kilku latach się starł - (zdjęcie w załączniku jak wygląda ta podłoga teraz)

Wykładzina? Kolejny izolator to fakt.... Zależy tylko jak bardzo zleży inwestorowi na tym ogrzewaniu....

Krzysiek 29 --> zdjęcie w załączniku
podłoga ta była cyklinowana i lakierowana, ale po dosyć natężonym użytkowaniu przez małe dzieci zniszczyła się bardzo i wygląda właśnie na "mocno wysłużona i zużytą"

Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt icon_smile.gif

DSC01446.jpg

Napisano
póki się nie zedrze do betonu
cyklinowanie i porządny lakier - nie jakiś tam ekologiczny, tylko ten najbardziej cuchnący, inaczej za dwa lata ponowne cyklinowanie
Napisano (edytowany)
Cytat

Zastanawia mnie tylko jedno - jak tam byłam właściciel tego budynku powiedział mi że jest to parkiet drewniany a z tego co wiem nie można go kłaść na ogrzewanie podłogowe.... Prawda? Więc na dobrą sprawę rozwiązanie - parkietu drewnianego odpada...



Nie ma takich ograniczeń.

Jedynym "ograniczeniem" jest jego grubość - im cieńszy, tym lepiej.

Tak więc rada Barbossy tym bardziej adekwatna do sytuacji. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...