Skocz do zawartości

Ogrzewanie podłogowe - wodne


Recommended Posts

Napisano
Witam,

jestem architektem wnętrz i mam do zaprojektowania przedszkole - tzn. chodzi o wprowadzenie kilku zmian zeby było lepiej i ładniej icon_smile.gif Na całej powierzchni podłogi jest ogrzewanie podłogowe wodne - a na nim parkiet dębowy, który jest już mocno wysłużony.... Czy można położyć kafle na ten parkiet? albo jakaś wykładzinę, matę?

Pomóżcie prosze, może macie jakieś sprawdzone rozwiązania na tego typu sprawy?

Ewelina
Napisano
Cytat

Witam,

jestem architektem wnętrz i mam do zaprojektowania przedszkole - tzn. chodzi o wprowadzenie kilku zmian zeby było lepiej i ładniej icon_smile.gif Na całej powierzchni podłogi jest ogrzewanie podłogowe wodne - a na nim parkiet dębowy, który jest już mocno wysłużony.... Czy można położyć kafle na ten parkiet? albo jakaś wykładzinę, matę?

Pomóżcie prosze, może macie jakieś sprawdzone rozwiązania na tego typu sprawy?

Ewelina


Kafle na"wysłużony"- jak piszesz parkiet - NA PEWNO NIE!
Po pierwsze ze względów wykonawczych - nie ma możliwości na żadnym systemie mocowania płytek TRWAŁEGO ich przyklejenia ...
Po drugie - zainstalowanie kolejnej warstwy niezbyt "dobrego przewodnika ciepła" spowoduje gorszą pracę ogrzewania podłogowego.
Można pomyśleć o jakiejś wykladzinie, ale to kolejna warstwa izolatora na podlogówce... Byłoby to najtańsze rozwiązanie, ale mocno tymczasowe - dodatkowo możliwość przecierania się wykładziny na jakichś nierównościach parkietu.
Gdyby nie ta podłogówka, można byłoby pomyśleć o panelach - ale to za dużo warstw izolujących.
Powinno się zastąpić ten parkiet najlepiej nowym, bo to najlepsze rozwiązanie dla dzieci, ale pewnie masz ciche zalecenie nie wydawania zbyt wielkiej kasy. Chociaż z drugiej strony koszt takiego parkietu drugiego gatunku z jego położeniem to koszty porównywalne z kosztami związanymi z położeniem deski barlineckiej... Na dzisiaj cena parkietu bukowego lub grabowego w I gatunku to 49.-/m2 netto - to są dane z Zadobrza koło Radomia
http://www.sg.com.pl/oferta
Wiadomo, dochodzą koszty kleju, lakieru, ale jest efekt icon_biggrin.gif
Należałoby pomyśleć o zerwaniu parkirtu, przygotowaniu podłoża i ułożeniu paneli albo płytek. To się wiąże z zastosowaniem jakichś dywaników w miejscach, gdzie będą się na podłodze bawić dzieciaki.
Napisano
Witam,
Bardzo dziękuję Stachu za pełną wypowiedź ma to wszystko sens i jest logiczne icon_smile.gif
Zastanawia mnie tylko jedno - jak tam byłam właściciel tego budynku powiedział mi że jest to parkiet drewniany a z tego co wiem nie można go kłaść na ogrzewanie podłogowe.... Prawda? Więc na dobrą sprawę rozwiązanie - parkietu drewnianego odpada... Panele - laminaty są jakąś opcją gdyż niektóre spełniają parametry odpowiadające kładzenia go na ogrzewanie podłogowe....
Tak sobie myślę że można wycyklinować ten parkiet ale ponoć był on cyklinowany i po kilku latach się starł - (zdjęcie w załączniku jak wygląda ta podłoga teraz)

Wykładzina? Kolejny izolator to fakt.... Zależy tylko jak bardzo zleży inwestorowi na tym ogrzewaniu....

Krzysiek 29 --> zdjęcie w załączniku
podłoga ta była cyklinowana i lakierowana, ale po dosyć natężonym użytkowaniu przez małe dzieci zniszczyła się bardzo i wygląda właśnie na "mocno wysłużona i zużytą"

Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt icon_smile.gif

DSC01446.jpg

Napisano
póki się nie zedrze do betonu
cyklinowanie i porządny lakier - nie jakiś tam ekologiczny, tylko ten najbardziej cuchnący, inaczej za dwa lata ponowne cyklinowanie
Napisano (edytowany)
Cytat

Zastanawia mnie tylko jedno - jak tam byłam właściciel tego budynku powiedział mi że jest to parkiet drewniany a z tego co wiem nie można go kłaść na ogrzewanie podłogowe.... Prawda? Więc na dobrą sprawę rozwiązanie - parkietu drewnianego odpada...



Nie ma takich ograniczeń.

Jedynym "ograniczeniem" jest jego grubość - im cieńszy, tym lepiej.

Tak więc rada Barbossy tym bardziej adekwatna do sytuacji. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...